Andre året må du ha fysikk for å bli pilot, og da er det en VELDIG stor fordel å ha litt mer avansert matematikk!
Det jeg skal gjøre er å ta T i år, og kjøre over på S1 og S2 de neste årene
Da får du R1 kompetanse som gjør at du kommer inn på de aller fleste skolene her i landet. Læreren vår fortalte at det var bare NTNU som krevde T > R1 > R2![]()
Som tidligere nevnt er det ikke noe krav til de fleste flyskolene i for eksempel USA, å ha matematikk eller fysikk, men det kan være en stor fordel.
Hva er alt dette T og P matte? I min tid het det 2MX og 3MX... og 2 MY osv. Og 2FY, 3FY...
Er det samme greia?
Hva er alt dette T og P matte? I min tid het det 2MX og 3MX... og 2 MY osv. Og 2FY, 3FY...
Er det samme greia?
Takker for fin forklaring, hr Polaris!
Har selv aldri hørt om Z-matte skal jeg innrømme, men gikk 2MX-3MX, 2FY-3FY og 2KJ.. men både matte og fysikk er jo artige fag, så why not![]()
Jo vær så god, men jeg er ikke noe "herr"! Hva ugifte ungjenter kalles er jeg litt usikker på - er iallefall ikke noe mann![]()
Satt på spissen trenger du ingen matte, men ta nå T matte! Du kommer IKKE til å angre, man får bruk for det *uansett* - og om pilotdrømmen går til helvete så har du noe knallsolid å falle tilbake på. Matematikk er ikke en fiende, det er en venn som hjelper deg. Ikke noe å være redd for, med andre ord![]()
Satt på spissen trenger du ingen matte, men ta nå T matte! Du kommer IKKE til å angre, man får bruk for det *uansett* - og om pilotdrømmen går til helvete så har du noe knallsolid å falle tilbake på. Matematikk er ikke en fiende, det er en venn som hjelper deg. Ikke noe å være redd for, med andre ord![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.