Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Til slutt sitter de private investorer med tap. Men slik er det jo nesten alltid med børsen ;)

.. og ofte kan det være noe urimelig - privatinvestoren har ikke sjanse til å følge den informasjonsflommen som de institusjonelle investorene følger. Man spiller rett og slett ikke samme spillet.

Men i dette tilfellet har det vært 8 752 konkrete advarsler. Investeringer i NAS har i flere måneder vært avhengig av en brist i virkelighetsoppfatningen.
 
Men i dette tilfellet har det vært 8 752 konkrete advarsler. Investeringer i NAS har i flere måneder vært avhengig av en brist i virkelighetsoppfatningen.

Eneste logikken er at Norwegian aksjen nå er så volatil, og med en antagelse om at det fortsatt er "idioter" der ute, så er det gode muligheter for daytrading. Dog med det risiko det innebærer
 
Ser nå at Norwegian har lagt ut sommerruter 2021 feks ( Stavanger-Dubrovnik).....men det er vel ingen som bestiller vår/sommer turer nå hos Norwegian etter som det er fare for at de går konkurs om 5 mnd.( utenom de som har Cashpoint poeng liggende)
Når ca får folk svar på dette ,og Norwegian kan begynne og få penger i kassen igjen ?
 
Ser nå at Norwegian har lagt ut sommerruter 2021 feks ( Stavanger-Dubrovnik).....men det er vel ingen som bestiller vår/sommer turer nå hos Norwegian etter som det er fare for at de går konkurs om 5 mnd.( utenom de som har Cashpoint poeng liggende)
Når ca får folk svar på dette ,og Norwegian kan begynne og få penger i kassen igjen ?

Tja, betaler man med kredittkort er det ingen økonomisk risiko forbundet med det, så noen er det kanskje som bestiller. Forhandlingen kunne vel ta opptil 5 mnd, muligens noe før, men noe sikkert svar får man ikke før denne prosessen er fullført.
 
Ytterligere en faktor i usikkerheten er at det er svært variabelt hva reiseforsikringene dekker, pr nå dekker ikke de største aktørene avbestillinger til røde land bestilt etter 12. mars. Velger man likevel å reise står man uten forsikringsdekning. Så finnes det alternative avbestillingsforsikringer, men sistnevnte punkt står seg fortsatt.
 
Tja, betaler man med kredittkort er det ingen økonomisk risiko forbundet med det, så noen er det kanskje som bestiller. Forhandlingen kunne vel ta opptil 5 mnd, muligens noe før, men noe sikkert svar får man ikke før denne prosessen er fullført.

Fattig trøst å få igjen pengene for opprinnelig billett om du står på feil side av Atlanteren uten billett hjem.
 
Fattig trøst å få igjen pengene for opprinnelig billett om du står på feil side av Atlanteren uten billett hjem.

Dersom billetten er billig er det nok flere som ser på dette som gambling. Altså, få igjen pengene og legge i ett par tusen til for reisen dersom det skjærer seg. Problem solved.

Dette skjønte du helt sikkert selv også, men du klarte bare ikke å l være når du fant et lite stikk i siden til Norwegian?
 
Dersom billetten er billig er det nok flere som ser på dette som gambling. Altså, få igjen pengene og legge i ett par tusen til for reisen dersom det skjærer seg. Problem solved.

Dette skjønte du helt sikkert selv også, men du klarte bare ikke å l være når du fant et lite stikk i siden til Norwegian?

Stikk i siden til Norwegian? Hva babler du om?
 
Aksjen var opp 90% tidligere i dag, til over 1kr, men er nå nede i 50% oppgang. Forstå de som kan, jeg synes det er rart ikke aksjen ligger på 5 øre stykke.

Norske småsparere kan da umulig påvirke kursen så mye... ?
 
Selvforsterkende effekter.
-Småsparere leser at Norwegian er "beskyttet mot konkurs" og tror aksjen kan nå gamle høyder.
-Enkelte forventer at dette vil skje og posisjonerer seg for å melke disse.
-Daytradere som vil tjene penger på den store volatiliteten.
-Nye småsparere som ser at aksjen går til himmels og vil være med på toget.

40% av akjsene er omsatt i dag, men ingen flaggemeldinger tilsier at det er mer trading enn storfisk som kjøper seg opp.
 
Eneste logikken er at Norwegian aksjen nå er så volatil, og med en antagelse om at det fortsatt er "idioter" der ute, så er det gode muligheter for daytrading. Dog med det risiko det innebærer

Helt enig. Får kanskje legge til at jeg med "investeringer" ikke inkluderer daytradere. De spiller sitt eget spill og har nok ikke langsiktig lønnsomhet som mål for øye ;)
 
Ytterligere ca $100 millioner og €2 millioner i obligasjonsgjeld er konvertert til aksjer

https://newsweb.oslobors.no/message/520272

The Company has received conversion notices from bondholders representing:
(a) EUR 2,082,581 of EUR Perpetual Bonds;
(b) USD 88,376,738 of USD Perpetual Bonds, and
(c) USD 11,639,845 of Future Maintenance Bonds,
which pursuant to their terms are convertible into 253,970,846 new shares in the Company (the “Conversion Shares”).
 
https://finansavisen.no/nyheter/luf...-for-norwegian-pa-bors-spinnvill-handel-igjen

For meg er det mye som tyder at det er high-frequency traders som står bak dette.


Ser sånn ut, roughly regnet så skiftet over 1 mrd Norwegian aksjer eiere i dag (sikkert gjerne flere ganger) fordelt på over 70.000 handler. Dette tilsvarer en fjerdedel av alle aksjene i Norwegian og er enormt høye tall

I går var det over 100.000 handler i aksjen og vel omtrent like høyt volum
 
Skandinaviske småsparere eier nå over 30% av selskapet, mens f.eks AerCap kun 3% og BOC er også under 5%

https://e24.no/boers-og-finans/i/6zP6a0/smaasparerne-er-stoerst-i-norwegian

Leasingselskaper som var største eiere har dumpet Norwegian-aksjer, mens nordiske småsparere har lastet opp med flyaksjer. De sitter med minst 30 prosent før den viktige avstemningen over den nye redningsplanen.
Leasingselskaper som var største eiere har dumpet Norwegian-aksjer, mens nordiske småsparere har lastet opp med flyaksjer. De sitter med minst 30 prosent før den viktige avstemningen over den nye redningsplanen.
 
Skandinaviske småsparere eier nå over 30% av selskapet, mens f.eks AerCap kun 3% og BOC er også under 5%

https://e24.no/boers-og-finans/i/6zP6a0/smaasparerne-er-stoerst-i-norwegian

Leasingselskaper som var største eiere har dumpet Norwegian-aksjer, mens nordiske småsparere har lastet opp med flyaksjer. De sitter med minst 30 prosent før den viktige avstemningen over den nye redningsplanen.

Aercap eier også bonds som kan konverters til 219 milloner aksjer, tilsvarende 5,9%

In addition, certain of the Relevant Entities hold an interest in perpetual bonds in NAS. Such perpetual bonds can be converted into 219,498,267 ordinary shares in NAS, representing in total 5.9% of the share capital and voting rights in NAS.
https://live.euronext.com/nb/listview/company-press-release/105827#CompanyPressRelease-3452799
 
vet ikke hvor jeg skulle skrive dette

men ja, noen som vet hva som kommer å skje med de 3 737 NG som norwegian hadde i Argentina ?
 
Back
Top