Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Det vil ta lang tid før flytrafikken tar seg opp til 2019 nivå. Mange vil ha dårligere økonomi og vaner kan bli varig endret. Det blir mindre stuerent å fly på weekendtur til andre siden av kloden. Flyskam. Jeg tror ikke luftfarten vil ta seg opp til 2019 nivå noen gang neste 20 år. En æra er over :cry: men bra for kloden :up:

"Ekspertene" har mange forskjellige meninger om dette. Noen sier vi får en reiseboom post-corona vi aldri har sett maken til pga oppdemt reisebehov. Andre sier at vanene er endret for alltid /lang tid, spesielt innen jobbreiser. Der jeg jobber er det gitt tydelige signaler om mer hjemmejobbing og mer bruk av Teamsmøter også etter Corona.

Handlefrihet?
Ser at SAS annonserer at de skal gjenåpne en rekke ruter for juletrafikken.
Noen som vet om Norwegian kan gjøre det samme? …. eller er det helt opp til en dommer i Dublin nå å bestemme hva Norwegian kan foreta seg utover å operere 6 fly.

Spørsmålet blir vel om SK i det hele tatt vil tjene penger på å åpne disse rutene for å få folk hjem til jul? Jeg tviler sterkt, det å ta maskinene ut av lagring for å fly noen rundturer til Kiev og Milano vil neppe gi mye penger i kassa, det koster nok mer enn det smaker.
Håper egentlig ikke DY gjør det samme, i såfall heller at de utnytter flyene de nå har i lufta til maks på ruter de vet vil kunne gi profitt.

Spørsmålet blir vel om SK i det hele tatt vil tjene penger på å åpne disse rutene for å få folk hjem til jul? Jeg tviler sterkt, det å ta maskinene ut av lagring for å fly noen rundturer til Kiev og Milano vil neppe gi mye penger i kassa, det koster nok mer enn det smaker.
Håper egentlig ikke DY gjør det samme, i såfall heller at de utnytter flyene de nå har i lufta til maks på ruter de vet vil kunne gi profitt.

Så du vet altså ingen ting om dette

Jeg spurte om noen visste hvilken handlefrihet Norwegian sin ledelse har nå som de er under innledende konkursbeskyttelse, ikke om noen hadde noe surt oppgulp om SAS

Nå har vel begge selskaper så mye slakk i programmet at de ikke trenger hente frem lagrede fly og klargjøre disse for å fly noen få turer i uken til XXX

Så du vet altså ingen ting om dette

Jeg spurte om noen visste hvilken handlefrihet Norwegian sin ledelse har nå som de er under innledende konkursbeskyttelse, ikke om noen hadde noe surt oppgulp om SAS

Jøssenam, det var da fælt som man skule lese som fanden leser bibelen da...
Det var da absolutt ikke ment som noe oppgulp mot sas, men tror du erlig talt at sas kommer til å gå i pluss på mange av disse rutene? London, Berlin, Paris og Amsterdam blir kanskje lønnsomt, men mange av de andre, neppe.
Derfor håper jeg også at DY ikke begir seg ut på noe som vil gi tap, enkelt og greit.

Det er vel Norwegians situasjon tråden handler om, diskusjoner om SAS vs NAS hører hjemme andre steder.

Kjos / BEF-retorikk anno 2009 er forlengst gått ut på dato. :D (De som har vært med en stund skjønner hva jeg mener)

Jøssenam, det var da fælt som man skule lese som fanden leser bibelen da...
Det var da absolutt ikke ment som noe oppgulp mot sas, men tror du erlig talt at sas kommer til å gå i pluss på mange av disse rutene? London, Berlin, Paris og Amsterdam blir kanskje lønnsomt, men mange av de andre, neppe.
Derfor håper jeg også at DY ikke begir seg ut på noe som vil gi tap, enkelt og greit.

Mitt spørsmål var enkelt og greit om noen vet hvilken handlefrihet Norwegian har i dagens situasjon.
Jeg satte spørsmålet inn i en kontekst siden andre flyselskaper for tiden øker sin produksjon. Hva jeg tror om lønnsomhet knyttet til denne ruteproduksjonen er helt irrelevant

Det er vel Norwegians situasjon tråden handler om, diskusjoner om SAS vs NAS hører hjemme andre steder.

Kjos / BEF-retorikk anno 2009 er forlengst gått ut på dato. :D (De som har vært med en stund skjønner hva jeg mener)
Den er grei, neste gang skal jeg sammenlikne DY med Air New Zealand:) Det å sammenlikne to selskaper som opererer i samme marked og under samme omgivelser er jo aldri relevant, man skal jo heller ikke sammenlikne Apple og Samsung, Volvo og Audi, eller Kiwi og Extra;)
Og, ja, Kjos er en tulling, han har bare bygd opp et av verdens største lavprisselskaper på tullete argumentasjon og pisspreik......

Mitt spørsmål var enkelt og greit om noen vet hvilken handlefrihet Norwegian har i dagens situasjon.
Jeg satte spørsmålet inn i en kontekst siden andre flyselskaper for tiden øker sin produksjon. Hva jeg tror om lønnsomhet knyttet til denne ruteproduksjonen er helt irrelevant
Med tanke på at jeg tror at det å åpne juleruter rundt om vil være ulønnsomt, vil en dommer i Irland nok mene at de ikke vil få lov til å gjøre slike ting. Om de får lov til å bestemme slike ting selv eller om dommeren må godkjenne vet jeg ikke, men sunn fornuft i ledelsen til DY vil nok også peke mot at de ikke bør gjøre dette i den pressede situasjonen de er i nå.

Den er grei, neste gang skal jeg sammenlikne DY med Air New Zealand:) Det å sammenlikne to selskaper som opererer i samme marked og under samme omgivelser er jo aldri relevant, man skal jo heller ikke sammenlikne Apple og Samsung, Volvo og Audi, eller Kiwi og Extra;)
Og, ja, Kjos er en tulling, han har bare bygd opp et av verdens største lavprisselskaper på tullete argumentasjon og pisspreik......

Med tanke på at jeg tror at det å åpne juleruter rundt om vil være ulønnsomt, vil en dommer i Irland nok mene at de ikke vil få lov til å gjøre slike ting. Om de får lov til å bestemme slike ting selv eller om dommeren må godkjenne vet jeg ikke, men sunn fornuft i ledelsen til DY vil nok også peke mot at de ikke bør gjøre dette i den pressede situasjonen de er i nå.

Sikkert vanskelig for noen med NAS i navnet her, men Kjos bygde opp på gjeld og risiko for aksjeeiere og ansatte. Jeg kjenner en del i NAS, og de ville nok heller sett vekst i NAS ovenfor NAX/NAI sirkuset. De så det sikkert like mye som resten av oss.

Boc Aviation dumper 39 millioner Norwegian-aksjer

Nå sitter leasingselskapet igjen med under fem prosent av aksjene i det norske flyselskapet.
Leasingselskapet Boc Aviation Limited kvittet seg tirsdag med 38,87 millioner Norwegian-aksjer.

Det fremkommer av en børsmelding.

Dermed sitter Boc Aviation igjen med 4,92 prosent av aksjene i flyselskapet.

Leasingselskapet sitter igjen med rundt 182 millioner aksjer i selskapet, før dagens nedsalg hadde selskapet rundt 221 millioner aksjer.
https://e24.no/boers-og-finans/i/R95pqJ/boc-aviation-dumper-39-millioner-norwegian-aksjer?

Det må jo nesten være litt leit for endel journalister og endel haters der ute, som ikke lenger kan feilaktig hevde Norwegian er kinesisk?

Jeg husker når Pan Am fløy sine siste uke(r). Da var det cash fra skipperens koffert for å dekke fuel, handling, catering osv. Catering har vel aldri vært den største utgiftposten hos Norwegian, men motorene skal ha mat. Bakkehandling og fuelselskapene er vel også på sparebluss, så hva med kreditten fremover? Eller blir det cash i koffert?

De aller fleste maskinene til Norwegian som flakser rundt i Norge for tiden er svensk registrerte, er det tilfeldig?

De aller fleste maskinene til Norwegian som flakser rundt i Norge for tiden er svensk registrerte, er det tilfeldig?

Det er nok fordi at det er Arctic Aviation A. som eier disse.
Alle andre fly som Norwegian-gruppen ikke eier er parkert.

Helt utrolig at aksjen var opp 60% midt i nedsalget. Ja de smarte får det til ;)

Eventuelt har litt flaks også ;) Ellers er dagsformen til Norwegianaksjen vanskelig å lese så mye ut i fra. Ned omtrent 15% i dag

Dessverre finnes det ikke en god oversikt over eierne i Norwegian per dags dato, da det meste er "skjult" på ymse meglerkontoer

Ellers der jeg Finansavisen spekulerer at flere PE fond har tatt et veddemål med å hamstre [billig] Norwegian gjeld og kan være potensielle fremtidige eiere/investorer på kort sikt

Back