Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Er det noen andre selskap enn Turkish Airlines som har kommet til enighet med Boeing om erstatning?
En annen sak er jo også hvor mye de kan få i "cash" erstattning, som de sårt trenger, og hvor mye som kommer som annen type kompensasjon?
Icelandair har i hvertfall fått en delvis kompensasjon. Men som du er inne på så er jeg usikker på hvor mye av den som faktisk er cash
Problemet med denne type avtaler er vel at de skal være hemmelige og at de i større grad dreier seg om tjenester og fremtidige rabatter heller enn cash.
Det byr vel på utfordringer om hvordan effekten kan synliggjøres i regnskapet
Starbucks melder at nesten alle kinesiske filialer er åpne igjen, etter at over halvparten stengte midlertidig. Om dette er en indikasjon, vil elendigheten gå over relativt raskt.
Krysser fingrene.
(snip) DY har jo også forhandlingsutspillet «vi kan enkelt gå over til 320neo» som også legger press på Boeing her.
Det at forhandlingene tar tid tror jeg nok er et godt tegn på at norwegian vil få så mye som mulig ut av Boeing.
I praksis vil det vel være store kostnader forbundet med å gå over til en ny flytype? Alt personell som må trenes på ny flytype for eksempel.
Ekstra kostnader er vel ikke det som står øverst på ønskelisten hos DY nå om dagen.
I praksis vil det vel være store kostnader forbundet med å gå over til en ny flytype? Alt personell som må trenes på ny flytype for eksempel.
Ekstra kostnader er vel ikke det som står øverst på ønskelisten hos DY nå om dagen.
DY er vel nå en av veldig få store selskaper som ikke har kunngjort noen kutt i produksjon enda... merkelig stille.
Kan det være at de har is i magen og først ser an hvor mye/hva de andre kutter og tilpasser seg etter det -
og kanskje benytter seg av evt muligheter som skulle oppstå?
DY er vel nå en av veldig få store selskaper som ikke har kunngjort noen kutt i produksjon enda... merkelig stille.
Kan det være at de har is i magen og først ser an hvor mye/hva de andre kutter og tilpasser seg etter det -
og kanskje benytter seg av evt muligheter som skulle oppstå?
Jeg tror rett og slett at de ikke tør å fortelle markedet hvordan bookingindeksene faktisk ser ut fremover, av frykt for at aksjen skal gå i tilnærmet null. De er vel ikke formelt pålagt å informere om slikt heller(?). Uansett, å tro at DY på magisk vis har gått klar av denne krisen som eneste flyselskap (slik det lille vi har hørt fra Fornebu hittil har indikert), er vel litt som å tro på påskeharen.
Hvilke muligheter?
Tja.. blir jo bare spekulasjoner, men hvis vi antar at reiselysten utenlands vedvarer på lavnivå, så
ønsker vel de fleste allikevel en sommerferie. *Kanskje* vi kommer til å se en økning innenlands/scandinavia marked i sommer? De fleste anser det nok som "tryggere" å holde seg
i sin region, kjent helsevesen etc.
Andre muligheter kan være at konkurrenter overvurderer situasjonen og kutter (for) kraftig. Da kan det åpne seg muligheter.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.