Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

For noen er sikkert dette kjente tall. Min hypotese er at de som er ivrige og handler på stigende kurs er småsparere som rått sluker de positive tallene i budskapet til Kjos og ikke har "inside information"

Normalt kommer en korrigering når proffene har vurdert den reelle situasjonen
Alltid en overreaksjon, og det er neppe småsparere sin feil.
 
Ett underskudd på 3,9 millioner når omsetning er på 9,6 millioner er ille. Men når man snakker i milliarder så er det nesten bare å forvente.....

https://e24.no/boers-og-finans/norw...i-norwegian-men-kostnadene-er-kuttet/24556049

Skylder du banken 100 kroner så er det ditt problem, skylder du banken 100 millioner så er det bankens problem....

Ser ikke bra ut.

Dryppene de siste dagene fra PR avdelingen om bl.a. Argentina satsingen som "snart" skal gå med overskudd er nok et ledd i en PR offensiv for å kamuflere de negative nyhetene.

Kan forresten ikke unngå å trekke på smilebåndet over dette:
"For 2019 har Norwegian et mål om en total enhetskostnad på mellom 0,4075-0,4125 kroner, mot 0,43 kroner i år. Uten drivstoff er kostnadsmålet 0,295 til 0,300 kroner, mot 0,31 i 2018."

Skrivemåten minner om tilbud om oppgradering til 6,999 kroner :-)
 
Kan forresten ikke unngå å trekke på smilebåndet over dette:

"For 2019 har Norwegian et mål om en total enhetskostnad på mellom 0,4075-0,4125 kroner, mot 0,43 kroner i år. Uten drivstoff er kostnadsmålet 0,295 til 0,300 kroner, mot 0,31 i 2018."



Skrivemåten minner om tilbud om oppgradering til 6,999 kroner :-)

Men når de store talls lov kommer dundrende inn dørene, så betyr 1 øre her og et øre der mye penger...

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
AirAsia har noe av samme profilen som Norwegian. De har vel en stor flåte A320 og trenger vel nye fly etter hvert.
 
Bet meg merke i denne kommentaren i artikkelen:

Når vi nå forhåpentligvis blir partner med en stor asiatisk aktør, som også kan være en direkte kunde til Airbus, men de ikke er det i dag, så er også det en del faktor, sier Karlsen.

Høres ikke ut som noen som flyr Airbus i dag, men som kan komme til å gjøre det.
 
Garantert ikke snakk om et flyselskap. Dette er nok en finansiell partner som nok skal eie flyene sammen med NAX i en eller annen selskapkonstellasjon. Sikkert en stor leasingaktør i Asia, eller annet. Kan være hvem som helst med mye cash :)
 
Garantert ikke snakk om et flyselskap. Dette er nok en finansiell partner som nok skal eie flyene sammen med NAX i en eller annen selskapkonstellasjon. Sikkert en stor leasingaktør i Asia, eller annet. Kan være hvem som helst med mye cash :)

Nå er det en intensjonsavtale som enten vil bli eller ikke vil bli en endelig avtale.
Vi vet ikke hvor lenge det er siden intensjonsavtalen ble signert siden det har vært snakket om dette siden før jul.

At dette blir offentliggjort i dag, samtidig med 2018 tallene, er neppe tilfeldig.
Siden vi ikke har hørt tilsvarende kunngjøring fra den asiatiske avtaleparten, har nok kunngjøringen størst verdi for Norwegian
 
Har ikke den store viden om det økonomiske i Norwegian....Men rygradden og fornemmelsen siger, at de har større problemer end de fortæller om....En asiatisk forbindelse ?? ja, det kan vel blive deres redning...men , og det er ikke fordi jeg ønsker Norwegian "down the drain" , så kan det vel blive en nødvendighed, for på et eller andet tidspunkt, så dør velsagtens også Nordmændenes lyst til hele tiden at fylde penge i et hul, der bare synes at blive dybere og dybere...Håber da de klarer den og meget gerne på bekostning af Ryanair....
Hilsen Ole
 
En kan lure på hvorfor det ble et så stort fall akkurat i dag. Tallene som kom i dag har jo vært offentliggjort tidligere.

Kanskje utsiktene til JV er dårligere enn forventet. Airbus ikke happy osv.
 
Litt hyggelig statistikk for DY på en ellers grå dag hvor pessimistene danser på bordet ;)

Anna aero: European flag carriers react to transatlantic low cost penetration/

(litt treg side)
Mye interessant i den artikkelen, men de store er jo langt mindre utsatt for pris i Economy enn Norwegian, med solid salg i Premium tåler mangt mere svingninger i Economy (en 777 med utsolgt Business og Premium Economy går normalt i pluss - og markedet tillater ansatte å fly Business / Premium Economy Long Haul).
 
Back
Top