Ser i hvertfall ut til å gjelde 787 hvor kursene er kansellert
https://pbs.twimg.com/media/Du71NWMW0AAn-gQ.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Du71NWMW0AAn-gQ.jpg
Minner om at personen bak denne tweeten er samme som sendte ut de forrige ryktene om IAG oppkjøp for vel 2 uker sien...
Det er en del som ønsker dem bort fra markedet, og denne personen er vel en av dem.
For håpe det skjer gode ting på bakrommet i disse dager, og at de faktisk tar alvoret inn over seg. INGEN her i Skandinavia i hvert fall er tjent med om rødsnutene forsvinner, selv om mange hos blåhalene og de flygende der sine ''valgte'' sikkert sitter og ler godt i disse dager. De tjener kanskje godt de to første ukene, men så kommer onkel O'Leary :headbang
Så du mener han har forfalsket brevet og underskriften fra Arild Nyheim?
Uansett hva som skjer, så forsvinner neppe Norwegian fra det norske og/eller skandinaviske markedet. Selv om de økonomiske problemene skulle tårne seg opp enten selskapet blir solgt eller ikke så tjener den delen trolig såpass bra at den lever nok videre i en eller annen form. Men neppe eiet 25% av HBK Invest neste jul
Minner om at personen bak denne tweeten er samme som sendte ut de forrige ryktene om IAG oppkjøp for vel 2 uker sien...
Det er en del som ønsker dem bort fra markedet, og denne personen er vel en av dem.
For håpe det skjer gode ting på bakrommet i disse dager, og at de faktisk tar alvoret inn over seg. INGEN her i Skandinavia i hvert fall er tjent med om rødsnutene forsvinner, selv om mange hos blåhalene og de flygende der sine ''valgte'' sikkert sitter og ler godt i disse dager. De tjener kanskje godt de to første ukene, men så kommer onkel O'Leary :headbang
Jeg sier ikke at brevet er direkte forfalsket, men med tanke på denne personens ''historikk'' bør man ha litt tvil. Brevet kan godt hende være ekte.
We are going to have a shortage of pilots in Argentina in the coming years. Considering the growth of the project, we will need thousands of pilots. Where are we going to get them? We are thinking of opening a flight school here in Argentina to have a flow of new pilots that will accompany the growth we forecast for the next ten or fifteen years. That is why it is important for us that Argentine companies have the ability to compete and be strong against foreign companies, and the only way to achieve this is to have the ability to compete efficiently against other airlines.
Sorry, men dette blir for dumt. Sier du at han får betalt fra tidligere arbeidsplass for å forkludre for den nye? Mulig du bør roe ned spionromanlesingen litt..![]()
Syns det er imponerende hvor fort kommentarfeltretorikken kommer frem her, og man går ut ifra at alle konkurrenter ønsker hverandre utslettet, konkurs og raka fant. De blå halene er ikke tjent med at de røde nesene forsvinner, og omvendt. Skulle til og med de irske harpene forsvinne en gang, har erfaring ofte vist at hullet fort vil bli fylt av en enda verre konkurrent. Å ønske seg en fotballbane der alle spiller etter samme regler er ikke det samme som å ønske død og fordervelse over de 11 motspillerne.
som jeg skriver er ingen tjent med at Norwegian går konkurs, og vi er vel alle enig i at de sammen har utviklet skandinavisk luftfart til en flott og sunt marked der de i hvert fall hjemme tjener penger begge to.
Men er det så unaturlig at selskaper av og til ler av konkurrentens flauser? Er det helt utelukket at de andre bilprodusentene flirte litt av WV i starten av utslippsskandalen? Og at Norgesgruppen og Reitan flirte litt da Rimi var på veg ned?
Etter min mening påvirket han sterkt politikere og embetsmenn som håndterte dette. Dette medførte at SAS bl.a måtte selge ut Widerøe.
Ble sikkert sagt mye rart, men dette kan du ikke gi Kjos skylden for. Dette var et krav fra kreditorene (bankene) for å fortsette lånene og bedre likviditeten til SAS
At Widerøe skulle ut av SAS systemet oppfattet jeg var et krav fra Næringsdepartementet for å gå inn med statlig garanti
Widerøe var vel omtrent det eneste SAS hadde som hadde noen betydelig verdi så det var jo helt naturlig.
Blir jo som når man går i "Luksusfellen", da må man selge unna det man har av verdi for å blidgjøre kreditorene og få til en deal.
W
Jeg gir ikke Kjos "skyden", men det er ingen tvil om at han spilte en rolle i det som skjedde. Det går vel til og med frem av boken hans at han hadde møter med myndighetene om å vurdere overtagelse av SAS.
I de dagene ble Kjos som drev et vellykket flyselskap lyttet til. Jeg går ut fra at han var en av flere premissleverandører ovenfor Trond Giske, som var næringsminister.
At Widerøe skulle ut av SAS systemet oppfattet jeg var et krav fra Næringsdepartementet for å gå inn med statlig garanti
salgsprosessen tok tid, og jeg tror ikke salget innbrakte så veldig mye.
Tanken bak var slik jeg oppfattet det, heller å skjerme Widerøe som en selvstendig enhet i tilfelle SAS gikk over ende. Dette på grunn av viktigheten Widerøe hadde for den norske infrastrukturen.
Myndighetene den gang stilte jo (kun) opp med økonomiske garantier til relativt høye renter. Det var på ingen måte sikkert at SAS vill komme over kneiken
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.