Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Norwegian er for alle formål praktisk talt konkurs dessverre. Forhåpentligvis blir den norske/skandinaviske virksomheten videreført i ett nytt selskap.

Kan vel også hende at hotellet også er i en krise pga Corona og har dårlig likviditet som betyr at de ikke kan etterfakture slik som de pleier.

Reiseliv har alltid vært høyt volum lave marginer, og når volumet faller helt vekk så blir tapene enorme.
Derfor tror jeg det ikke bare er NAS som sliter enormt.

Enig i at hele bransjen sliter, men dette er et målrettet tiltak mot Norwegian. I mine øyne dramatisk fordi jeg antar at dette er et hotell som Norwegian bruker i veldig stor grad på grunn av virksomheten på Gatwick.

Dette viser også hvordan en av Norwegian sine leverandører tenker. Sikkert ikke den eneste

Hvordan vil en eventuell konkurs se ut? Vil det være en kontrollert affære med en planlagt restrukturering eller kommer man til å se totalt «kaos»?

Hvordan vil en eventuell konkurs se ut? Vil det være en kontrollert affære med en planlagt restrukturering eller kommer man til å se totalt «kaos»?

Finnes ingen Chapter 11 i Norge så en konkurs blir nok «grisete» med alle fly på bakken fra en dag til en annen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det blir ikke pent ... ingen 'rescue' løsninger som britene har heller, så det blir travle dager for forsirings- og kredittkortsselskaper ..

Det stemmer vel ikke helt, en evnt bobestyrer kan vel velge og holde hjulene igang, feks alt innenriks?

Det forutsetter at det finnes cash. Sannsynligvis vil alle, inkludert fuelselskaper, handlingselskaper, catering etc forlange forhåndsbetaling for sine tjenester. Noen må også administrere dette ...

Det forutsetter at det finnes cash. Sannsynligvis vil alle, inkludert fuelselskaper, handlingselskaper, catering etc forlange forhåndsbetaling for sine tjenester. Noen må også administrere dette ...

Hvor oppsplittet er egentlig Norwegian i frittstående enheter?

Hvordan er det med AOC osv? Ligger den "beste" for drift i Norden i et eget selskap? Det vil jo gjøre det lettere å løfte ut deler av virksomheten. Endel av gjelden ligger vel i morselskapet, slik at man kan ta ut "operative" datterselskaper og drive videre.

Edit: Ser at de har 2 Norske AOC, ett i ASA og et hos NORWEGIAN AIR NORWAY AS. Mulig man da kan bruke NAN som "skjellet" for videre drift.

Last edited:
Hvis kreditorene er med på det, kan de sikkert prøve en 'samling i bånn' og trekke seg inn til Oslo eller Norden og redusert ops, men med den uoversiktlige forsamlingen av kreditorer de har, tror jeg det blir vanskelig.

Andre vet sikkert bedre ...

Det blir ikke pent ... ingen 'rescue' løsninger som britene har heller, så det blir travle dager for forsirings- og kredittkortsselskaper ..

ATOL er kun for pakkereiser så her blir det like dårlig med hjelp som Flybe passasjerene fikk om det verste skulle skje...

Noen som sa nylig at flyselskapene får ikke betalt fra kredit kort selskapene før reisen har begynt. Høres litt spesielt ut, trodde dem fikk midlene med en gang.....?

Kanskje litt kjapt å spå undergang for Norwegian selv om det ser stygt ut. Det er nok mye talent i ledelsen og dem har trukket en kanin eller to opp av hatten før.
Tipper det kommer en ridder på hvit hest og kjøper bolaget på gode betingelser, med gjeld i betraktning.
Har vært med på noen konkurser før og det er synd og nesten tragisk for de ansatte og for aksjeholderne. (Det dummeste jeg gjorde var å kjøpe aksjer i samme selskap jeg jobbet for, det ble dobbelt tap, både jobben og investeringene gakk til helsike og man måtte suge på tommelen en stund, god lærepenge) :cry:

Udlejer vil vel sagtens forlange flyene retur med det samme....
Hilsen Ole

Back