• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Nytt svensk flaggskip

Trety

ScanFlyer Rusty
http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article573940.ece

Skulle klare å venne meg til dette interiøret, ja...
8.jpg

Replying to Topic 'OT: Nytt svensk flaggskip'

Ligner litt på Saaben min, bare mye døllere. ;)

Pøh! :) Legg merke til at midtkonsollen har samme oppbygging som S40/V50/C70, som er åpne bak knapperadene:

V50_INT_604x314_09.jpg

Originally posted by Someone
Dessverre er det en gnager:(

Ikke utelukkende (antar at du snakker om forhjulsdrift), den kommer også med AWD.

Den tverrmonterte V8-motoren har 315 hestekrefter og et dreiemoment på 440 newtonmeter

Sier vel det meste om hvor uoppnåelig denne hollandske bilen blir her i nisselandet.... :(

Originally posted by ENKB

Den tverrmonterte V8-motoren har 315 hestekrefter og et dreiemoment på 440 newtonmeter

Sier vel det meste om hvor uoppnåelig denne hollandske bilen blir her i nisselandet.... :(

Belgisk i så fall, men såvidt jeg husker vil vel denne også bli laget i Sverige sammen med XC90 og C70. Men utover det vil det komme mindre motorer, antakelig også den briljante D5-saken med 180 hk og 400 NM.

Originally posted by LN-AFG

Synes naa denne Saab'en var helt nydelig...

Saab Aero X

"Scharfer Schnapsbrenner" - hahahaha! Legg forøvrig merke til de kule "turbinfelgene". Det er en studiekamerat av meg som tegnet dem til en annen Saab konseptbil for en stund siden.

Trety: Hva er det med den formen under dashbordet? Gøyal idé, men den blir jo helt meningsløs når du trekker den med skinn. Hele poenget var jo å gi uttrykk av en tynn metallplate - den misforståtte varianten over ser jo massiv ut hvis man ikke går ut av bilen og bøyer seg ned for å betrakte den rett fra siden. Jåleri! :D

Originally posted by Falcon
Trety: Hva er det med den formen under dashbordet? Gøyal idé, men den blir jo helt meningsløs når du trekker den med skinn. Hele poenget var jo å gi uttrykk av en tynn metallplate - den misforståtte varianten over ser jo massiv ut hvis man ikke går ut av bilen og bøyer seg ned for å betrakte den rett fra siden. Jåleri! :D

Selvsagt er det jåleri. Jeg synes det er helt ok at de trekker den med skinn, det er heller ikke en unaturlig "forlengelse" av det valnøtt-panelet (ja, det er ekte ;)) som kan leveres til S40/V50/C70. Just for the record: Jeg har børstet aluminium i min. :spin:

Rattet på den Volvoen der blir ganske fort møkkete! Lyst skinn på rattet? Dårlig ide!!! :naughty:

Originally posted by LTH
Rattet på den Volvoen der blir ganske fort møkkete! Lyst skinn på rattet? Dårlig ide!!! :naughty:

Jeg ble faktisk frarådet lyst interiør i V50'n delvis av den grunnen av Volvopusheren i Drammen. Men bilfarbrikkene elsker sånne interiører, og det ser veldig fint ut i brosjyrene - derfor kan omtrent samtlige levere det.

Originally posted by Trety

Originally posted by LTH

Jeg ble faktisk frarådet lyst interiør i V50'n delvis av den grunnen av Volvopusheren i Drammen. Men bilfarbrikkene elsker sånne interiører, og det ser veldig fint ut i brosjyrene - derfor kan omtrent samtlige levere det.

Enig at det ser flott ut brosjyrene, men praktisk er det vel ikke. Du fikk et godt råd spør du meg...:hi2

Selv har jeg sort skinn interiør i min Nye VW Passat, og er veldig fornøyd med det...:up:

Back