OT: Hva er det med nordmenn...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
...som gang på gang lar seg blinde av selskaper som Natures Own, Finance Credit og nå T5PC? Er vi et så griskt folkeferd at vi mister all bakkekontakt?

Replying to Topic 'OT: Hva er det med nordmenn...'

Hadde, les hadde- en kompis som prøvde å verve meg. Det var en syk opplevelse:wow:

Vet ikke om vi er så griske....men vi er utrolig naive.

Om noe er for godt til å være sant....ja så er det ofte det.:)

Og jeg er sikker på at det fortsatt rekrutteres til andre pyramidespill...."ferieklubber", etc

Selv etter utrolig mange advarsler mot f.eks time-share så kjøper nordmenn ferieukesleiligheter...etter å ha "vunnet" på skrapelodd hos "selgere".

Jeg gikk i klasse med den tidligere styreformannen...Han var en "skurk" allerede den gangen...

Dette er vel et snev av den typisk norske heltedyrkelsen av "Lotto millionærer". Vinner du en million eller 3 på Lotto blir du hauset om som en superhelt.
Om man jobber og sliter og tjener pengene på ærlig vis blir man med en gang mistenkeliggjort og Janteloven kommer løpende :naughty:

Ja det finnes jo folk som fortsatt tror at Ole Chr. Bach er en snill og grei fyr...:wow:

Det er nok mange nordmenn som drømmer om rikdom og luksus selv om svært mange av dem har 300-400k i banken, for en fattig stakkar i Peru ville den drømmen vært innfridd og vel så det med en slik kontantbeholdning. Problemet er at nordmenn flest ikke har oppfattet hvor rike de egentlig er, og lar seg lokke og lure i håp om nye lettjente 100k. De har nemlig også råd til å tape.

Jeg har satset på aksjer i mange år, og har hatt litt suksess med det. Nå er det jo enkelt og rimelig å handle aksjer i nettbanken. Men man må ha litt kjenskap til markedet og følge med en stund før man satser. Fond er kjedelig, tryggere men gir liten avkastning.

Mvh
HB

Tja, så lenge folk bite på Dorsk Tippings "Vi gir drømmen en sjanse" og de får reklamere for det i beste sendetid på dampkanalen, er det ikke så rart. De burde kalt det "Vi gir dumheten en sjanse". GRRRR:naughty:

Jeg synes Trygve Hegnar sa det fint på Skavlan på fredag. Det eneste han angrer på i omtalene av T5PC var en av overskriftene: "54000 idioter". Det var jo over 70000 av dem... :sarc

Grådighet og idioti i samme båt er nok svaret. Når folk er så inni heiteste tette i nøtta at de lar seg verve til sånne pyramider, har jeg absolutt ingen sympati. Hvis det ser for godt ut til å være sant, så stemmer nok det inntrykket! :naughty:

Originally posted by Isbamse

Tja, så lenge folk bite på Dorsk Tippings "Vi gir drømmen en sjanse" og de får reklamere for det i beste sendetid på dampkanalen, er det ikke så rart. De burde kalt det "Vi gir dumheten en sjanse". GRRRR:naughty:

Nå er det ikke lenge før Valgerd gir Norsk tipping monopol på pyramidespill! :D

Originally posted by Trety

Jeg synes Trygve Hegnar sa det fint på Skavlan på fredag. Det eneste han angrer på i omtalene av T5PC var en av overskriftene: "54000 idioter". Det var jo over 70000 av dem... :sarc

Idiot er et ord Trygve Hegnar elsker. Men etter å ha lest en del lederartikler skrevet av den mannen, som tydeligvis lider av et stort mindreverdighetskompleks, vil jeg si at han selv er en minst like stor idiot som de 54 000 eller 70 000.

Hva om TV2 har en ny konkurranse som heter Idiot2004?

Originally posted by Blubird
Idiot er et ord Trygve Hegnar elsker. Men etter å ha lest en del lederartikler skrevet av den mannen, som tydeligvis lider av et stort mindreverdighetskompleks, vil jeg si at han selv er en minst like stor idiot som de 54 000 eller 70 000.

Men han er i såfall en relativt rik idiot!;)
Jeg har også undret meg stort på hvordan så mange mennesker lar seg lure så totalt opp i stry så ofte. Dette skjer jo gang på gang! Ole Chr. Bachs advokat fra slutten av 80-tallet er jo ikke noe unntak. På vegne av et selskap skal han ha lånt ut flere titall millioner til Bach i denne siste svindelrunden. Merkelig!

Edit: Tyrkleif!

Hegnar provoserer...og det er han flink til. Men noen idiot er han vel ikke...

Back