OT: Drømmedag med Alfa

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Kan dere ikke prate om biler med stor B? Italiensk??? Kødder du? Rustholk!!!

VW Touareg eller VW Phaeton er biler det. Hva med V10 TDI på 5 liter, 313 Hk og 750 Nm v/2000 o/min...

Vil du ha bensin kan kanskje W12 motoren på 6 liter, 420 Hk og 550 Nm v/3000 o/min gjøre susen... :smokin

Det blir vel ved drømmen det... Selv kjører jeg VW Passat 1,8 4MOTION....:spin:

For all del...synes nye Passat`n ser meget lovende ut...men så synes jo nesten 60% av de som skal ha firmabil i 2005 det samme... Det er morsomt å kjøre noe som er annerledes - vi lever da i annerledeslandet!

Jepp, kjøper du en tilstrekkelig dyr BMW eller MB, samt en hvilken som helst Land Rover eller lignende kommer du inn under den lite kjente bestemmelsen i veitrafikklovens § 666 bokstavene x y og z ;

Denne lov kommer ikke til anvendelse på førere av biler som:
x) koster mer enn 1.000.000
y) har motor på 200 hestekrefter eller mer
z) har kjennemerke i serien fra BL til BR
Desverre en generalisering som slo feil. :naughty:
Dette fenomenet gjelder som oftest A6 (noen ganger wannabe's i A4 1.8T) og vel så ofte nye Oslo eller Drammens-skilter. (!)

På den annen side, kjøper du BMW må du vel finne deg i å bli stoppet av "onkel" litt oftere enn ellers...:p
Ja latterlig nok helt sant, men heldigvis ikke her borte! Vanvittig deilig å komme bort fra annerledeslandet litt, for å bruke EBs velvalgte ord. Her er det som regel gamle pickuper eller Civicer som blir stoppet av five-o.

Ellers er jeg veldig enig med LN-RUV. :up:

Men så går jeg snart mot mine prinsipper og kjøper "domestic truck".. *Tilbake under dyna.*

Nå var ikke innlegget mitt så veldig seriøst ment, så det er meget mulig at generaliseringen min slo litt feil, ja! ;) (Det er bare så liddelig moro å mobbe dere bilentusiaster, for dere er så fanatiske når det gjelder akkurat "deres" merke!):D

Men akkurat når det gjelder (en del) eiere av Range Rovere og Jaguarer tror jeg faktisk det er noe i det at det går til huet på dem. Tror 90% av de mest tomsete og egoistiske feilparkeringene jeg har sett i Oslo har vært med biler i denne pris-/statusklassen.:naughty:

Originally posted by LCH
(...)
Men akkurat når det gjelder (en del) eiere av Range Rovere og Jaguarer tror jeg faktisk det er noe i det at det går til huet på dem. Tror 90% av de mest tomsete og egoistiske feilparkeringene jeg har sett i Oslo har vært med biler i denne pris-/statusklassen.:naughty:

Legg merke til kjønnet på sjåførene neste gang du ser sånne biler... ;) Jeg har forøvrig lagt merke til at alle de større BMWene rundt omkring her tydeligvis ikke er blitt levert med blinklys. Er det ekstrautstyr? :spin:

Ja Falcon, det er få biler i rundkjøringens hjemland (Bærum) med blinklys virker det som.. De få gangene noen blinker så gjør de det feil også. :spin:
Irriterende, ikke sant? Akkurat som Audier i kollektivfeltet kl. 8.30 en hverdagsmorgen eller en Touareg (egentlig alle modeller her, særlig VAG) med xenon og spredere på 40 cm fra bakfangeren din på vei hjem fra fjellet en søndagskveld.

Joda, har nok mine mistanker om kjønn ja... ;)

Blinklys tror jeg må være ekstrautstyr, jeg også, og det er klart at når man skal ha essensielle ting som navigasjon, dvd, skjermer i nakkestøttene og vifter i baken, da har man ikke råd til å kaste bort penger på blinklys!
:p

Hva skal jeg si som ikke har bil :(
Men drømmer om en Mk2 med en 3,8 liter malende katt under panseret
mk2uk10l.jpg
:spin:

Nok en ny Alfadag... I dag har jeg prøvekjørt en splitter ny Alfa Crosswagon Q4, 1,9 JTD. Har kjørt det som finnes av "fjell/grusveier" i åsen over oss. Utrolig herlig bil...og en smule mer fornuftig kanskje enn lørdagens GT...:spin:

Skal ikke heller ha deg en Spider da, så setter du virkelig prikken over i'n i garasjen :p

Drømmebilen er "engelsk" og heter Aston Martin DB9 http://www.astonmartin.com/thecars/db9

Hvis noen har fulgt med på TopGear, engelske utgaven av Autofil, så snakker de om at du må ha eid en Alfa for å kunne kalle deg "petrosexual".

Personlig kjører jeg Audi og kommer nok til å holde meg til det merket, BMW er dessverre blitt ødelagt av Chris Bangle (sjefsdesigneren til BMW). Det er ikke en eneste av de nye BMW'ene som er pene å se på, hverken utvendig eller innvendig :p

Nei smak og behag.. ser hvertfall ikke lik ut fortsatt som for 15 år siden.. ;)

Edit: og jeg kjører ikke BMW nå i tilfelle du lurte..

Her går det i en bil som koster altfor mye i Norge. Targa-tak, V6 og automat er sterkt undervurdert. Manuell kasse kommer jeg aldri til å kjøpe igjen, så får vi se om det blir diesel eller bensin når jeg kommer hjem, men 6'er blir det nok.

Nei...det blir nok fortsatt Alfa - og det ser vel ut som om fornuften seirer når det gjelder størrelse. Bil er uansett morsomt og det er evl noe de fleste av oss kan skrive under på...:spin:

Bil er bil, fly er moro, Alfa er som god vin - noe man må ha for å leve...

Originally posted by EB
Bil er bil, fly er moro, Alfa er som god vin - noe man må ha for å leve...

Og skikkelig vin savner man her borte... Heldigvis skal jeg få et par flasker Barolo fra Oslo om et par uker:cheers:

Originally posted by EB
Nok en ny Alfadag... I dag har jeg prøvekjørt en splitter ny Alfa Crosswagon Q4, 1,9 JTD. Har kjørt det som finnes av "fjell/grusveier" i åsen over oss. Utrolig herlig bil...og en smule mer fornuftig kanskje enn lørdagens GT...:spin:

Uff, Crosswagon blir litt som Porsche Cheyenne. Man tar ikke en av verdens beste understell for å ødelegge alt med for høyt tyngdepunkt! Har ikke tenkt på å satse på "vanlig" Q4, da?

...og i dag har jeg prøvekjørt den nye VW Passat. Det kan fort bli kontrakt her ja :D . Meget god å kjøre og meget pen /vellutstyrt... :up:

Back