OT: A6 eller V70?

...men neste år kan svigerinnen min kjøre Alfa også i USA!!!:ITA :ITA :ITA

Vel hun har allerede oeyene paa en 1992 Alfa Spider, Roed med Skin interioer...den staar til salgs i Port Townsend og vi maa bortom aa se pa den hver gang vi passerer....

Alfa komme jeg ikke til å kjøpe igjen. Hadde et uheldig eierskap med en 98 modell av alfa 156.

Desverre er jeg mer ute å kjøre enn noen gang! Jeg prøvde V70 i dag, og det var ikke akkurat vond å kjøre. Setene var fantastiske, og alt inni var så vel gjennomtenkt. Har jo V50 i dag, men det var stor nok forskjell, til at jeg ikke kjøper samme bil igjen.

Ja jeg har unger:) 2 jenter(skal bli gøy om 10-15 år)

Vet ikke helt, men tror man får mer utstyr for pengene i volvoen.

what to do.

A6 en er mye mer en headturner enn volvoen. Noe jeg har fått testet ut!
V70 er kanskje noe mer gjennomtenkt. Den har også sterkere motor.

Originally posted by EB
...eller prøv en påkostet Mondeo!!! Nye Mondeo`n har blitt rå-lekker - til priser langt unna de andre tyskera.

Tanken har faktisk streifet meg når V50'n skal byttes ut - men tanken har også streifet meg mtp den kommende Lagunaen fra Renault... Begge er tilgjengelige fra min lokale Bilia (Drammen/Lier) og det er et STORT pluss.

Catocontrol: Har du barn er Volvo er soleklart førstevalg i mine øyne. Jeremy Clarksons ord er ikke tatt ut av løse luften for å si det sånn. Og V70 klarer å være spennende for far samtidig som de fornuftige argumentene ikke blir tilsidesatt. ;)

Jeg er ikke i tvil. Kjører gammel Audi A4 selv, og hadde jeg hatt råd, så ville jeg gått for en ny Audi.

V70 slik jeg opplever den kjøres av gamle menn mer enn en A6.

Litt bilder å tygge på, ingen lager bedre interiør enn Audi for tiden.
278663_761f8507ff.jpg

278666_019ceba84a.jpg

278675_f55ea07719.jpg

følte jeg hadde mer plass i audien. Men interiøret i volvoen var temmelig stilig når du fikk satt deg inn. Man får ganske mye mer utstyr i volvoen også! Jeg skal få et tilbud av volvo på mandag. Deretter går jeg til audi, og slenger tilbudet i pulten, så får vi se hva dem sier:)

Resten av nattevakten skal gå med til å kikke i brosjyrer:) (begge levere brosjyrer laget av de mest sjeldne tesortene fra regnskogen i Brasil:) )

Prøvde outlander også, men den falt igjennom! Virket som billig plast som var benyttet til diverse ting. Ikke rart man må ha 5 års garanti på mitsu!

Jeg tror rett og slett jeg kjøper meg den bilen jeg får det beste tilbudet på. Med eller uten innbytte!

Har noen lyst på en 2005 V50 2,0D summum, er det bare å si fra:) Kongebil om du ikke trenger veldig stort bagasjerom.

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11075872 reklame:)

Hva slags motor tenker du på da Cato?

Testet selv den nye A6'en med 3.0 tdi for et par år siden, og STEIKE, det var da den syyykeste deiligste bilen jeg har kjørt, og såååå sexy på veien a gitt!

Audi! You have my vote!

Mye har skjedd siden 156`n... Selv hadde vi tre stykker og nå er det 159 - og det er ikke i nærheten av samme bil. Men med barn hadde jeg ikke valgt Alfa - det lyser ikke fornuft og unger av den...heldigvis!

Har en 156 SW.Min neste bil blir også en Alfa. 159SW. Garantert. Aldri bayermobil her i huset! Mercedes cabriolet'er? Selvsagt.

Jeg digger utseende på Alfa, men som sagt hadde jeg en uheldig opplevelse med min 98 modell.

Har aldri skjønt hva som er greia med Merce! Noe folk kjøper, fordi dem tror det er status:colgate:

Originally posted by catocontrol
Har aldri skjønt hva som er greia med Merce! Noe folk kjøper, fordi dem tror det er status:colgate:

Jeg har endel kilometre bak meg i en MB C200 Kompressor (av forrige modell) som vi hadde på jobben, og jeg må si at jeg forstår hvorfor mange ønsker å kjøpe Mercedes i dag. Det er ikke bare status, det er rett og slett en suveren bil å kjøre!

haha har kjørt audi før. Nå har jeg en V50. V50en var bedre å kjøre enn A4en jeg hadde

Da må det være noe feil med kjøringen din.
Senka A4 med sportseter (1,8T Q). Bortsett fra fartsdumper og fortauskanter som den ikke liker så er det helt topp !:cool:

Originally posted by Gulboble

haha har kjørt audi før. Nå har jeg en V50. V50en var bedre å kjøre enn A4en jeg hadde

Senka A4 med sportseter (1,8T Q). Bortsett fra fartsdumper og fortauskanter som den ikke liker så er det helt topp !:cool:

Hva med kjøringen din?

Originally posted by GFL

Originally posted by Gulboble

Hva med kjøringen din?

Ganske avslappet; Du må ikke kjøre over 100 på motorveien,............................................................ når du vet du kan:colgate:

Originally posted by Someone
Jada, selv Mercedes kan bringe kjøreglede:p

Hehe, det bildet er ubetalelig! :lol: Og ja, jeg er såpass BMW-vennlig at jeg ser poenget. Men allikevel vil jeg frem til at det er lenge siden Mercedes leverte W123. ;)

[Originally posted by Gullboble[/i]
Ganske avslappet; Du må ikke kjøre over 100 på motorveien,............................................................ når du vet du kan:colgate:

Skjønner ikke helt hvordan dette er et argument for A4 vs. V50, men sånn i alminnelighet kan det nevnes at V50 ikke trenger å modifiseres for å fungere skikkelig. Og dersom man skulle gjøre det samme med V50'n som med A4'n din er vel forskjellen fremdeles like stor? :p :p :p

Diskuteres dette fortsatt...? Kjøp Volvo for guds skyld.....:D Jeg har en 2002-modell, V70 2.0 automat, og den nye V70'en virker bedre enn den forrige så da er det egentlig ikke noe spørsmpl...:wink

I morgen tusler jegned til volvo for å få et tilbud. Så får vi se hva som skjer. Har ikke kjøpt nybil før. Hvor mye er realistisk å prute på nybil? Leste på dinside.no at en plass mellom 5-8 prosent var normalt. Men nå er jo det dinside.no da
Erfaringer?

Back