Men nå er'n synlig (fra ZeppelinStrasse):
Ikke denne jeg snakker om. Mener bestemt jeg så en 707 i gamle LH farger for LH Teknik sine hangarer da jeg var der i høst?
Nå var jeg ikke bare edru under det oppholdet og kan huske feil?
(som spesiellt I Tyskland er enten utdatert eller fraværende).
Det som er trist er at en 707 i de flotte gamle Lufthansa-fargene bare står ute, nesten i skogen, helt i vestenden av Tegel og råtner på rot. Jeg har noen hull i historien rundt den, men mener å huske at den ble gitt som en gave fra det amerikanske Air Berlin til Tegel flyplass eller Berlin by ifm. 750 års jubileet i 1987. Som dc-8-63 nevner ble den først lakkert opp i fulle farger etter ankomst til Vest-Berlin. Derimot ble den offer for et politisk/økonomisk sammensurium av omstendigheter og kom aldri til heder og verdighet, hverken på Tegel eller noe annet sted i byen.
Jeg mener da bestemt at jeg så på Erich Honeckers gamle statsfly(heter det det?)
Hei igjen KnutW
Jeg er ikke så stiv i tysk og Google Translate hjalp med ikke så mye.
Men forstår at Technikmuseum Speyer har på en måte forfalsket opphavet til flyet ?
Ellers kan jeg anbefale en tur dit. Svært mye flyrelatert, blant annet AN-22, BURAN og Dassault Mercure
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.