OSL - LOUNGE

Bemerk at du spurte i tråden om OSL Lounge, som koster 250,- å kjøpe seg inn i. Siden du nevner beløpet 219,- så er det kanskje egentlig SAS-loungen du spør om?
Beklager glemt at dette var OSL Lounge tråden, det var selvfølgelig sas loungen jeg spurte om
så da blir egentlig spørsmålet OSL Lounge eller Sas Lounge hva ville dere valgt...?

Tja, litt hips om haps egentlig. Mer avslappende inne i OSL lounge kanskje? Bedre sofaer etc. Ellers er servering omtrent helt lik. Omtrent samme utvalg aviser, men kanskje bedre magasiner hos SAS. 2 stk helt random lounger som ikke er spesielt forskjellige mao.

Beklager glemt at dette var OSL Lounge tråden, det var selvfølgelig sas loungen jeg spurte om
så da blir egentlig spørsmålet OSL Lounge eller Sas Lounge hva ville dere valgt...?

Det billigeste :) Er veldig liten forskjell, eneste er vel at hos SAS får du egentlig kun tilgang til Biz loungen som vil si uten sprit. Dette gjelder forsåvidt også OSL loungen før kl 13:00

Fordeler OSL Lounge:
- Sprit (fra kl 13:00)
- Serverer bra kaldmat
- Mer eksklusivt interiør
- Utsikt til gater

Fordeler SAS Biz Lounge:
- Mac'er tilgjenglig
- Varmmat innimellom
- Lekehjørne for Barn (hvis dette trigger...)
- Billigere for de som ikke har status

Det billigeste :) Er veldig liten forskjell, eneste er vel at hos SAS får du egentlig kun tilgang til Biz loungen som vil si uten sprit. Dette gjelder forsåvidt også OSL loungen før kl 13:00

Fordeler OSL Lounge:
- Sprit (fra kl 13:00)
- Serverer bra kaldmat
- Mer eksklusivt interiør
- Utsikt til gater

Fordeler SAS Biz Lounge:
- Mac'er tilgjenglig
- Varmmat innimellom
- Lekehjørne for Barn (hvis dette trigger...)
- Billigere for de som ikke har status

Okey takk for god info :)
har forresten vært på SAS sin lounge på Kastrup og synes ikke det var så mye å skryte av
så visst det er det samme i Oslo så tror jeg kanskje jeg dropper det...

OSL-loungen har også varmmat innimellom, har hvertfall spiset noen gode supper der.

Hvordan er serveringen om morgenen rundt kl 08.00 på Osl Loungen ?
tenker å dra dit å spise frokost ved å kjøpe meg tilgang, eller bør jeg spise en annen plass ?

tenker å dra dit å spise frokost ved å kjøpe meg tilgang, eller bør jeg spise en annen plass ?

Det er brød med pålegg. Ikke verdt det om du kun skal spise en rask frokost.

Ok takk for svaret :)
jeg hadde tenkt å være der en bra stund kommer til OSL kl 07 flyet mitt går ikke før 10

Da må du jo nesten vurdere selv om du synes det gir verdi å ha et behagelig/rolig sted å sitte. Men maten alene er ikke verdt prisen.

Da må du jo nesten vurdere selv om du synes det gir verdi å ha et behagelig/rolig sted å sitte. Men maten alene er ikke verdt prisen.

2,5 time synes i hvert fall jeg er verdt pengene. Vet ikke om du vil ha et glass vin på morgenkvisten, men ubegrenset juice, kaffe og snacks er også verdt
litt.

Brød/rundstykke med ost og skinke og noe frokostblanding greier.. Og det kommer til å være masse folk både i loungen og fast-track.

Brød/rundstykke med ost og skinke og noe frokostblanding greier.. Og det kommer til å være masse folk både i loungen og fast-track.
Edit:
da blir det betaling av inngang :) betalte jo bare 199 kr for flybilletten så

Last edited:

Ikke for å trekke opplevelsen din i tvil, men statistisk er det jo positivt feil.

Er der 30 ganger i året på den tiden og det er ikke mye folk, maten varierer og det er et svært behagelig sted. Maten kan være ost/skinke, laks, kjøttboller og annet. Et vesentlig mer behagelig sted enn SAS loungen.

250,- for 2,5 timer? Åff Kårs!!!!

Last edited:
Ikke for å trekke opplevelsen din i tvil, men statistisk er det jo positivt feil.

Er der 30 ganger i året på den tiden og det er ikke mye folk, maten varierer og det er et svært behagelig sted. Maten kan være ost/skinke, laks, kjøttboller og annet. Et vesentlig mer behagelig sted enn SAS loungen.

250,- for 2,5 timer? Åff Kårs!!!!

Og er det i tillegg aviser så er det jo egentlig en god deal. Koster jo en del å handle rundt på flyplassen

Og er det i tillegg aviser så er det jo egentlig en god deal. Koster jo en del å handle rundt på flyplassen

Jepp. Plenty aviser og blader.

Men vil du ha vin så vent til flighten. De har sånn tappekran med 15% hemlaga, 80% sølepytt og 5% konditorfarge. (Og jeg er knapt nok noen vinkonnosiør)

Last edited:
Ingen av loungene er noe høydepunkt, men jeg synes SAS loungen er et halvt hestehode foran...

Det må være en gyngehest ;)

Stolene, "båsene", maten og skikkelige ølglass vinner på OSL loungen, synes jeg. Men smaken er som Rødehavet på Moses' tid

Det må være en gyngehest ;)

Stolene, "båsene", maten og skikkelige ølglass vinner på OSL loungen, synes jeg. Men smaken er som Rødehavet på Moses' tid

Nå har jeg bare besøkt OSL loungen 4-5 ganger i år, og da har maten vært skikkelig kjipt i motsetning til SAS loungen hvor den bare er kjip ;)

Men det er et fint sted å sitte, mindre folk enn hos SAS.

Last edited:
Update fra OSL-lounge 27/5 kl 10:50

Antall besøkende: 17

Matservering:
- store skinkeskiver
- hardkokt egg
- ost
- potetsalat
- pastasalat
- vannmelon
- grønnsakssalat
- fine/grove rundstykker, flatbrød og knekkebrød med/uten gluten

Drikke
Siden det er før 13:00 så er det nada spirt. Det er den kjipe vinen på kran. På den andre siden har de Ringnes på kran også, og med skikkelige ølglass. Ikke melkekrus.

Også er det ørten ulike aviser

Update fra OSL-lounge 27/5 kl 10:50

Antall besøkende: 17

Matservering:
- store skinkeskiver
- hardkokt egg
- ost
- potetsalat
- pastasalat
- vannmelon
- grønnsakssalat
- fine/grove rundstykker, flatbrød og knekkebrød med/uten gluten

Drikke
Siden det er før 13:00 så er det nada spirt. Det er den kjipe vinen på kran. På den andre siden har de Ringnes på kran også, og med skikkelige ølglass. Ikke melkekrus.

Også er det ørten ulike aviser

takk for updaten :)

Back