• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL juli tall.....

Originally posted by Tommy777

Jeg er målløs

Hvor er de interkontinentale flygningene, SAS???

Hovedsageligt på CPH :DEN :lol

Spøg til side - absolut meget flotte tal fra OSL...!

Originally posted by amatør
De har vel snakket om at de ønsker en "Sky city", type Arlanda, kanskje det kommer i den nye terminalen??

Det hadde vært helt kanon. Sky City er helt kanon, og jeg tror konseptet kan passe OSL også. Og jeg ser gjerne at det kommer et tilsvarende hotell som de har på ARN Sky City også!

Originally posted by PP

Hehe, 10 poeng, PP! :lol: Men du er klar over at du heller bensin (eller var det Jet A-1?) på bålet her nå?:D

Originally posted by vadheim
Januar - Juli 2006
1. København - Kastrup 12.076.661 +6.0%
2. Oslo - Gardermoen 10.111.017 +11.8%
3. Stockholm - Arlanda 10.103.904

Arlanda är minst.
cry.gif

Originally posted by Trety

Originally posted by PP

Hehe, 10 poeng, PP! :lol: Men du er klar over at du heller bensin (eller var det Jet A-1?) på bålet her nå?:D

Jep - men i kan jo tage en spøg, hvilket du beviser! (eller rettere sagt de fleste her kan tage en spøg)

Originally posted by jikswoboB

Originally posted by vadheim
Januar - Juli 2006
1. København - Kastrup 12.076.661 +6.0%
2. Oslo - Gardermoen 10.111.017 +11.8%
3. Stockholm - Arlanda 10.103.904

Arlanda är minst.
cry.gif
Arlanda har +4% økning

OSL har over 1 million utenlandspassasjerer i juli iflg www.boarding.no
Er dette første måned med over 1 million til utlandet?
Synes statistikkoversikten til OSL på deres internettsider er dårlige.

Idag er dem blitt litt oppdatert, og en kan lese at juli 2006:Antall utenlandspassasjerer er i juli for første gang over en million på én måned.

gledelig

Så er i kun ca. 900.000 pax. fra CPH hvad angår udenrigsrejsende i juli ;)

Hvad angår netsider, så er jeg heller ikke imponeret over lfv.se!

cph.dk er ok, men kunne forbedres...

Med slike tall, dvs over en mill pax til utlandet bør det ikke gå så lang tid før SAS eller andre selskap får opp øynene for flere intercont. avganger fra OSL. Passasjerstrømmene er jo der, og tallene på hvor passasjerene til slutt flyr er jo ikke noen store hemmeligheter.
Ettersom mange som skal oversjøisk i dag reiser via CPH, AMS, LHR, FRA, CDG, ARN m.fl blir det ikke nødvendigvis så mye mer trengsel i terminalen på OSL om det nå ble en eller flere intercont avganger hvor pax kan fly direkte istedet for via disse andre hubs. La oss håpe at noen ser muligheten når det nå faktisk er et stort passasjervolum.

Originally posted by PP

Hvad angår netsider, så er jeg heller ikke imponeret over lfv.se!

Tycker lfv.se generellt sett är bra. I alla fall om man är ute efter att söka information. Inte så lättnavigerad kanske, men utförlig statistik och mycket publicerat material i form av rapporter och andra dokument. Möjligtvis lite mycket "myndighet" över hela sajten, dvs torrt och präktigt.

Originally posted by PP

Så er i kun ca. 900.000 pax. fra CPH hvad angår udenrigsrejsende i juli ;)

Og i henger efter med innenlandsrejsende :p

Men selv med stor stigning på Kastrup, nærmer Gardermoen seg jevnt og trutt.

Back