Det blir SAS-ruter til destinasjoner som ikke allerede er på rutekartet, med andre ord ikke ORD.
Hadde det vært veldig lukrativt hadde vel selskapene vært der allerede.
Lokalmarkedet til ORD er relativt begrenset - det er nettverket ut av ORD som vil være utslaget her.
Hadde det vært veldig lukrativt hadde vel selskapene vært der allerede.
Er ikke flyplassen proaktiv, legger ting til rette og kommuniserer dette til selskapene så taper de konkurransen mot de andre.
.
Det er en del av bildet, men hvis selskapets ruteavdeling ikke er klar over potensialet før flyplassen setter på vaffelrøra eller maler leppestift på grisen, er de ikke verdt lønna si ..![]()
Vet ikke hvor høyt oppe på prioriteringslisten OSL er for AA, mistenker at det ikke er veldig høyt, men det hadde vært gøy med en OW carrier på longhaul fra OSL.
Jeg vil gjærne se OSL-HNL med Norwegian i vintersesongen, ca 10:30 flytid (polar route)
Som eneste Hawaii direkte fra Europa ville de kunne skaffe endel forbindelser fra sitt Europa nettverk.
Hva med Sør-Amerika?
Er det ikke nok oljebusiness mellom Norge og Brazil til å ha en direkterute?
Er det en grunn til at alle snakker om AA og ikke UA til ORD? UA vil jo ha interesse av å demme opp for AA? En 767 ville vel også passer bedre enn SK A340 kapasitetsmessig.
Er det konkuransemyndighetene eller partnerne i Star som nekter Sk og delta i joint venture over Atlanteren? Eller vil SK rett og slett ikke være med?
- Det har skjedd flere interessante ting det siste halvåret. Nordmenn flyr mye, derfor har vi fått flere langruter fra Oslo Lufthavn (OSL), mest fra Norwegian. Samtidig ser vi at mange europeere og amerikanere nå bruker OSL som hub på vei til Asia, fordi billettprisene er så lave. Men Gardermoen blir aldri Frankfurt, understreker Andersen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.