Cockpitview
ScanFlyer Gold
Et noe sminket bilde av pågangen fra nye selskap, men uansett flott at Avinor endelig begynner å finne riktig fokus. Med 2 av de verste dreggene for dette arbeidet snart ute av OSL systemet, blir det spennende å se økningen i tilbud fremover.
http://www.dn.no/nyheter/naringsliv...rt/-store-muligheter-for-enda-flere-langruter
- Vi har betydelig kontakt med flere store flyselskaper, sier Avinor-sjef Dag Falk-Petersen. Slik skal Oslo Lufthavn gjøres mer attraktiv for direkte langruter.
Han er sikker på at OSL vil få en betydelig volumøkning fremover og at antall direkte langruter vil øke markant. Om noen år vil OSL være større enn Kastrup i Danmark, mener han.
Men skal flyselskapene lokkes til Norge, må Avinor bidra med nyttig drahjelp, innser Falk-Petersen.
- Vi vil gjøre det vi kan innenfor de reglene vi har å forholde oss til. Avgiftene må holdes lave og vi kan også bidra i en oppstartsfase. Hvis vi ikke er attraktive nok, velger flyselskapene andre flyplasser, sier han.
Han peker på at både SAS og Norwegian har antydet flere direkte langruter fra OSL. Dét må til for å styrke OSLs posisjon, understreker han.
http://www.dn.no/nyheter/naringsliv...rt/-store-muligheter-for-enda-flere-langruter