• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL-FRA på sas.no

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
OSL-FRA på sas.no

Mulig jeg surrer fælt nå. Men jeg mener bestemt at det var mulig å bestille å bestille billetter Oslo-Frankfurt på sasbraathens.no uansett om man valgte avganger fløyet av LH eller SK. Nå har jeg søkt på en del datoer og uansett kommer det opp at det ikke er nok plasser på LH- flightene.

Hvis dette er noe nytt må da dette ramme LH ganske kraftig. Det samme gjelder til Munchen hvor det jo bare går LH. På alle avganger står det ikke nok plasser. Dette er jo også veldig misvisende info ettersom alle avgangene langt fra er fulle. Da burde de jo være tatt bort. Til Munchen blir det eneste alternativet å reise via CPH e.l til ganske høye priser. Til FRA er det de to SK- flightene som er tilgjengelige, men det er jo bare to av seks daglige avganger.

Replying to Topic 'OSL-FRA på sas.no'

Jo det går, men du må klikke på vis alternative reiseruter. Da kommer også LH avgagne opp og det er mulig å booke dem. Prøvde noen dager i mai og det gikk fint.
Ganske tåpelig at det ikke er mulig å booke dem fra det første vinduet en får opp, men ingenting overrasker når det gjelder hjemmesiden til SAS. Jeg har gitt opp www.sas.no til billettbestilling for lenge siden og holder meg heller til Farmer og co på www.wideroe.no.

Takk takk. Da skjønte jeg det. Men litt dumt da man ikke får priser på hver avgang før man har valgt et av alternativene. Er vel ikke alle som kjenner til denne metoden heller.

På Lufthansa sine sider er dette langt mer oversiktlig. SAS har dessverre en lite brukervennlig bestillingsfunksjon sammenliknet med amnge andre selskaper. Får håpe dem kommer med noe nytt og bedre snart.

EYYY brems litt nå da gutta..

Det er andre årsaker en at www.sasbraathens.no/www.sas.no er feil..

Årsaken er at Lufthansa har sakt opp agentavtalen til SAS, så vi selger ikke LH lenger, ialefall ikke mer en vi må. LH har valgt å sette opp ett eget kundesenter i Dublin av alle steder. Iogmed at vi ikke skal selge LH lengre, har vi også da mer eller mindre fjærnet, eller er i prosessen med å fjærne mest mulig av Lufthansa fra både hjemmesidene og fra telefon salg. Vi selger foreløpig LH på telefon,men det er ikke lengre prioritert.

Så hjemmesidene våre er riktig for en gangs skyld...

Originally posted by Scanor

EYYY brems litt nå da gutta..

Det er andre årsaker en at www.sasbraathens.no/www.sas.no er feil..

Årsaken er at Lufthansa har sakt opp agentavtalen til SAS, så vi selger ikke LH lenger, ialefall ikke mer en vi må. LH har valgt å sette opp ett eget kundesenter i Dublin av alle steder. Iogmed at vi ikke skal selge LH lengre, har vi også da mer eller mindre fjærnet, eller er i prosessen med å fjærne mest mulig av Lufthansa fra både hjemmesidene og fra telefon salg. Vi selger foreløpig LH på telefon,men det er ikke lengre prioritert.

Så hjemmesidene våre er riktig for en gangs skyld...

Mulig at hjemmesidene er riktige, men for den vanlige kunde så er det ikke så lett å forstå hvorfor SK3XXX ikke kan bestilles, selv om det står (LH) i parantes. Menigmann kan heller ikke gjette seg til at agentavtalen er sagt opp. En vil normalt forvente at SK flights (selv om det er codeshare) kan bestilles hos www.sas.no på en enkel og grei måte.

Ja ha, tenkte at dette måtte skyldes en eller annen avtale som var sagt den ene eller andre veien. Må da være en ulempe for LH å miste denne fordelen. Tross alt er sasbraathens.no den desidert mest kjente hjemmesiden i Norge og som mange nordmenn går ut i fra. Med fire daglige flighter til FRA (+2 SK- flighter) nå må det jo være en del seter å fylle.

Lufthansa har sagt opp avtalen fordi deres passasjerer som booket via LH,men endte opp med å sitte i en SAS-maskin,måtte betale for mat og drikke som de forventet var gratis.Det er det nemlig på LH,men SAS var ikke villige til å forandre på sitt konsept.Derfor vil LH ha mest mulig kontroll på sitt eget salg.

Pluss at Lufthansa ikke selger kun en vei i motsetning til SAS som har fulgt etter LCC`ene...slik Siv Meisingseth forklarer...

Skjønner ikke at folk holder på å surrer på www.sasbraathens.no og www.lufthansa.no når de kan gå rett på www.wideroe.no hvor det er mulig å booke begge selskaper i ett og samme bilde.. :thumbup

Kan man booke enveisreiser med LH på wideroe.no....:devot:

Selvsagt kan du det, men til hvilken pris... :lol

Lurer på om VG fant saken her på Forumet?

Jeg prøvde å sjekke priser på reiser til Kina på sasbraathens.no men det gav eg fort opp!

Back