OSL 10 okt.

Aleksander Maaland

ScanFlyer Silver
I går morges var jeg og 4 andre fly galninger forsatt våkne etter en natt med fly simulatorer. Vi bestemte oss får at vi skulle knipse noen av Thai. Vi satte i gang å bestemte å tro på at den landa på 01L. Jeg finner ikke scanneren min hjemme, så vi måtte satse.

Men den landa på 01R så vi bestemte oss å ta en time rundt forbi på flyplassen og det gjorde vi.

Det beste jeg fikk av Thai:
Bilde051.jpg

Kjørte til termen for å prøve å ta den før den parket men var nok ALT for seint så vi tok noen andre som alle sikkert er leie av:D

Bilde053.jpg

Bilde066.jpg

Bilde067.jpg

Vi kjørte så til Vollen.
Bilde074.jpg

Bilde078.jpg

Bilde082.jpg

Bilde084.jpg

Bilde089.jpg

Bilde093.jpg

Litt tøft å se:
Bilde098.jpg

Bilde115.jpg

Vi kjørte så til Clarion igjen men gikk ut senere på dagen med Cno324 OG ln-a330 fra forumet.

Bilde127.jpg

Bilde143.jpg

Bilde146.jpg

Bilde150.jpg

Vollen her på 19 L var FULL av folk:)
Bilde151.jpg

Den stolpen her er ikke noe fin.
Bilde153.jpg

Bilde155.jpg

Bilde157.jpg

Bilde158.jpg

Bilde160.jpg

Bilde166.jpg

Bilde169.jpg

Mange av Thai, denne gangen må dere bare leve med det:)

Bilde185.jpg

Avslutter med et bilde fra Fly sim lanet på Clarion.
Bilde223.jpg

Takk for titten.

Last edited:
Hva er vitsen med å legge ut bilder av bakhuet til folk med fly i bakgrunnen?? Mange av disse bildene ga meg en dårlig start på søndagen. De bildene uten forstyrrende elementer i forgrunnen var bra da. :-)

Enig med Motard. Er vel kun to/tre bilder som burde vært postet. Vedlig laber kvalitet på mange av bildene.

fine bilder aleks.... Bare dumt at jeg ikke møtte deg, dere,, var litt sør for den hvite kula som står inne i skogen..

Da hadde det vært bedre å si skrive at det var mange som så på thai`n og heller hatt bilder av flyet og ikke folka... Så buskene på 340`n også??

Hva er vitsen med å legge ut bilder av bakhuet til folk med fly i bakgrunnen?? Mange av disse bildene ga meg en dårlig start på søndagen. De bildene uten forstyrrende elementer i forgrunnen var bra da. :-)

At man skal være kritisk til hva man laster opp av bilder, og lære seg hva som har interesse - er jeg fullstendig enig i, og poster av denne tråd har nok et stykke å gå i så henseende. Men å komme med slike flåsete kommentarer som ovenfor, hjelper nok neppe på å bedre kvaliteten på postede bilder. Det må da gå an å formidle dette på, på en annen måte enn ovenfor, og hvis det så gav deg en dårlig start på dagen - hvorfor gikk du da ikke videre med en gang til en annen tråd...?
Det er ikke alle på et forum som besitter de samme kvaliteter, og selv om kvalitetskravene må være høye, må de ikke på samme tid drepe viljen til å bli bedre - noe som sånne komentarer lett kan gjøre...

H.

Synes ikke dette var så "flåsete". Selvfølgelig er ikke alle like flinke, men hvorfor ikke bare bruke litt tid på bildene etterpå å få gjort de litt bedre da...
Flere av de bildene der har ikke noe med å være god fotograf eller ikke, det handler bare om å gidde å flytte seg en meter eller to. Derfor er jeg såpass kritisk til disse bildene.

Synes ikke dette var så "flåsete". Selvfølgelig er ikke alle like flinke, men hvorfor ikke bare bruke litt tid på bildene etterpå å få gjort de litt bedre da...
Flere av de bildene der har ikke noe med å være god fotograf eller ikke, det handler bare om å gidde å flytte seg en meter eller to. Derfor er jeg såpass kritisk til disse bildene.

Trodde du forsto at eg var helt enig i din intensjon med å skrive det du gjorde, men har lest det opp flere ganger og mener forsatt at det var en flåsete kommentar... Men så er vi jo begge fri til å kommentere det som står her, hvilket du også gjorde... Men at det var en svært lite interessant bildetråd, det skriver eg under på, men tror ikke det hjelper på motet når en skal lære andre å gjøre det bedre, ved å kommentere på en måte som kan være vond for vedkommende å lese, for eg er rimelig sikker på at forfatter av denne tråd synes det var svært lite kjekt å lese hva du skrev - selv om du heldigvis rettet opp mye av intrykket i slutten av din post.

H.

syns bildene stortsett var fine jeg.
likte spesielt det siste av 340`n som klatrer ut

Motard. LN-AØR. har dere ikke noe kontsuktivt å komme med er det bedre å la være kommentere. Ender bare med at folk ikke gidder å poste bilder.
100% sylskarpe, helproffe bilder finnes på Airliners.net.

Aleks, fortsett å ta bilder og del dem gjerne med oss.

Motard. LN-AØR. har dere ikke noe kontsuktivt å komme med er det bedre å la være kommentere. Ender bare med at folk ikke gidder å poste bilder.
100% sylskarpe, helproffe bilder finnes på Airliners.net..

Nå må man ikke ta den for langt her; en SKAL være kritisk til de bilder en laster opp, en må huske at et bilde skal fortelle noe, vekke interesse, skape kreativitet - og ikke minst lære av det. Men så er det nå en gang sånn at øynene som ser også er forskjellige, men ingen er tjent med å bli skremt vekk i fra å laste opp bilder - men heller gå gjennom dem selv, prøve å forbedre både bilder og selve fotograferingen, før en laster opp...

H

Flere av bildene var ok, det har jeg jo alt skrevet, men jeg vil hvertfall komme med et tips: Reis deg opp fra stolen du sitter på,flytt deg to meter eller hva det er så du slipper å få med masse busker og bakhoder på folk. Hvis du ikke gidder det så kan det være en ide å jobbe litt med bildene i photoshop e.l. keep up the good work. :-)

Nå må man ikke ta den for langt her; en SKAL være kritisk til de bilder en laster opp, en må huske at et bilde skal fortelle noe, vekke interesse, skape kreativitet - og ikke minst lære av det. Men så er det nå en gang sånn at øynene som ser også er forskjellige, men ingen er tjent med å bli skremt vekk i fra å laste opp bilder - men heller gå gjennom dem selv, prøve å forbedre både bilder og selve fotograferingen, før en laster opp...

H

ja visst, her er det han forteller meg med noen av bildene sine

Bilde 1: Vi var på plass grytidlig for å se Thai lande, trur du ikke at den som
eneste fly landa på den andre banen

Bilde 5: Det var god setmning på tur

Bilde 7: OSL: Norges hovedflyplass Midt i skauen!

Og så har du de bildene hvor han ville vise frem at det faktisk var mye folk på vollen, noe han også skriver selv. og på det siste bildet som lærte jeg at det faktisk finnes en oslo flysimklubb. Så du ser at han er innom de fleste av kriteriene du nevner.

jeg veit at det setter det på spissen nå. Men jeg syns at det skal være rom for å laste opp bilder som ikke er helt perfekte eller som viser noe mer enn bare flyene så lenge det har noe med spotte truen å gjøre da. Eller i det hele tatt laste opp bilder så en kan få tips om hvordan det kan bli bedre.
Når du tar med at det er bilde post nummer 2 i fra denne karen så skal det være mulig å laste opp uten å få pepper for det i alle fall.

Flere av bildene var ok, det har jeg jo alt skrevet, men jeg vil hvertfall komme med et tips: Reis deg opp fra stolen du sitter på,flytt deg to meter eller hva det er så du slipper å få med masse busker og bakhoder på folk. Hvis du ikke gidder det så kan det være en ide å jobbe litt med bildene i photoshop e.l. keep up the good work. :-)

Dette kunne godt vært den første kommentaren din, Motard

Last edited:

I stedet for å rakke ned på bildene kan du i det minste si noe konstruktivt.
Hvorfor gidder du i det hele tatt å kommentere hvis det var så dårlig?

Jeg synes det er bra at folk legger ut bildene de har tatt. I spotting så er det nettopp motivene som teller, ikke bildekvaliteten. Den er bare et ekstra pluss.

Back