• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Orlando KMCO/MCO 24.07.09

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
Som dere kanskje har sett i trådene mine fra MSP og MIA så har jeg vært på ferie i USA i sommer. I forbindelse med mitt opphold i Orlando, Florida så ble noen timer brukt til spotting på MCO. En svært liten spottervennlig flyplass. I Miami er spottere ønsket velkommen med "hull" i gjerdene mens i Orlando er spotting forbudt. Noe jeg syns er rart siden det er samme stat. Det er i tillegg 4 parallelle rullebaner så det skal noe til å få med alle bevegelsene. Dessuten var det ikke så mye spennende trafikk så vi var der ikke så lenge.

IMG_2442.JPG

Ikke det beste bilde pga. heat blur men måtte ta det med.

IMG_2445.JPG

Nydelige farger på denne biz-jeten.

IMG_2449.JPG

Airtran var store i Orlando.

IMG_2451.JPG

IMG_2456.JPG

IMG_2458.JPG

IMG_2460.JPG

IMG_2465.JPG

IMG_2471.JPG

Så kom speedbird med 777.

IMG_2480.JPG

IMG_2496.JPG

5min etter kom Virgin Atlantic med 747. Det var fire 747 på bakken samtidig fra Virgin Atlantic.

IMG_2502.JPG

IMG_2524.JPG

IMG_2528.JPG

IMG_2534.JPG

Avslutter med 3 bonus bilder fra da vi kjørte forbi i nordenden av flyplassen og fikk en Virgin Atlantic rett over hode på oss.

IMG_2543.JPG

IMG_2552.JPG

IMG_2554.JPG

Lekkert! Der fikk du Continental Retrojetten også ja,:D ble en del spesial paints på den turen ser det ut til.
min favoritt her var SouthWest på final, var nice den Bombardier biz-jeten også.

Kjekt å se andre ting enn SKDY-griser
Hvor mange retroer har du nå bilde av, Vede ?
Eg har 3 (SAS, KLM og Martinair), som er altfor lite

Flotte Bilder!!
Samme flyplass skal jeg også på senere i høst, skal ta en del bilder under oppholdet mitt der. Flotte bilder

Kjekt å se andre ting enn SKDY-griser
Hvor mange retroer har du nå bilde av, Vede ?
Eg har 3 (SAS, KLM og Martinair), som er altfor lite

Har ikke så mange. CO, AA, SK og KLM trur jeg.

Back