Ordrer Airbus og Boeing 2022

Someone

Moderator
Medlem
77 nye ordre for Boeing i januar, minus 2 avbestiller, dog ble 23 tidligere "avbestilte" maskiner under ASC606 justering tilbakeført til ordreboken. av disse var trolig 20 777X som Qatar hadde bestilt, og som nå er endel av den nye 777-8F bestillingen


American Airlines: 23x 737-MAX 8
China Airlines: 4x 777F
Qatar Airways: 2x 777F
Qatar Airways: 14x 777-8F
Southwest Airlines: 12x 737-MAX 7
Unidentified: 20x 737 MAX
Unidentified: 2x 777F

cancellation:
737MAX: -2

ASC 606 Endringer
737MAX: +3
777X: +20
 
Netto ordre for Airbus i januar ble minus 16

22 A220 til Azorra og 6 A320neo og 8 A321neo til ukjente kunde(r)

Samtidig booket de 50 A321neo og 2 A350-1000 til Qatar som avbestilt
 
Følgende nye ordre for Boeing i februar:
ALC: 18 737 MAX
Unidentified: 14 737 MAX
Unidentified: 5 777F

Kanselleringer:
737: -1
787: -4

Dog ble også 45 737 og 4 787, som tidligere lå inne som kansellert, sett tilbake i ordreboken (ASC606 justeringer)
 
113 nye ordre for Airbus, som riktignok motvirkes av 42 kanselleringer

Aer Lingus - 2 A320neo
Jazeera Airways - 20 A320neo, 8 A321neo
Undisclosed - 20 A321neo
Aviation Caoital Group - 20 A220-300
JetBlue - 30 A220-300
Singapore Airlines - 7 A350F
Kuwait Airways - 3 A321neo, 3 A330-900

Kanselleringer:
A320neo: -17
A330-900: -20
A350-900: -5 (Kuwait: -3 Singapore: -2)
 
104 nye ordre for Airbus i mars, men 78 kanselleringer gjør at det netto bare blir 28

Nye ordre:
Iberia: 3 A321neo
Privat customer: 1 A320neo (ACJ320neo)
Ukjent kunde 1: 46 A320neo
Ukjent kunde 2: 13 A320neo og 41 A321neo


Kanselleringer:
AirAsiaX. 63 A330-900 og 10 A321neo (LR)
Vueling: 3 A321neo

Iberia ordren og Vueling kanselleringer er i praksis IAG som flytter ordrene sine, og AirAsiaX har endelig fått ryddet opp i en ordre som i praksis har vært død lenge. I tillegg har Starlux konvertert 8 A350-1000 til A350-900
 
Boeing mars ordre

Nye:
ALC: 32 737 MAX
DHL: 6 777F
Unidentified: 15 737 MAX

Kanselleringer
737 MAX: -12
787: -3 (Det er i hvertfall 1 787-9 hver til Air China og Avolon her)


ASC606 endringer, hvor det trolig ligger inne alt av russiske ordre som Boeing nå har definert som kansellert:
737: -130
777: -8
787: -3


Hittil i år totalt:
Brutto: 167
Netto: 145
Netto inkludert ASC 606: 76
 
Boeings april ordre:

Nye:
AerCap: 6 737MAX
Aviation Capital Group: 9 737MAX
Unidentified 1: 29 737MAX
Unidentified 2: 2 777F


Kanselleringer:
Malaysia Airlines: 25 737MAX
Aviation Capital Group: 2 737MAX
Air Lease: 5 737MAX
AerCap: 2 787-10

ASC606 justeringer: 55 777 definert som tvilsomme, mens 65 MAXer er tilbake i ordreboken. De 55 777 er nok 777X som kan gratis kanselleries av flyselskapene gitt de nye forsinkelsene her

Netto skal det da bli +22
 
Airbus april ordre:

Ukjent kunde: 2 A319neo 6 A320neo
Iberia: 2 A321neo
Air France: 4 A350F
BOC Aviation: 20 A320neo 60 A321neo
Air Canada: 4 A321neo (XLRs)

Kanselleringer:
2 A321neo og 1 A350-1000
 
Airbus mai ordre: 13

IAG: 6 A320neo, 2 A321neo
Privatkunde: 1 A220-100/ACJTwoTwenty
Turkish Airlines: 4 A350-900

Ingen kanselleringer booket, men følgene er meldt konvertert:
ACG 1 320neo -> 1 321neo
NAS Aviation 2 321neo -> 2 320neo
Wizz Air 21 320neo -> 21 321neo
 
23 nye order for Boeing i mai

American: 1 737 MAX
Bain Capital: 5 737-MAX
EVA Air: 1 777F
Lufthansa: 2 777F, 7 777-8F, 7 787-9

Kanselleringer:
Norwegian 4 787-9
Akasa: 5 737 MAX

Så da blir nettoen +14
 
78 nye ordre for Airbus i juni:
UNDISCLOSED: 7 A350F
PRIVATE CUSTOMER: 1 ACJTwoTwenty (A220-100), 1 ACJ319neo
DELTA AIR LINES: 1 A330-900
INTERNATIONAL AIRLINES GROUP - IAG: 5 A320neo, 1 A321neo
PEGASUS AIRLINES: 8 A321neo
QANTAS AIRWAYS: 20 A220-300, 20 A321neo, 12 A350-1000
SILK WAY WEST AIRLINES: 2 A350F

De 7 A350F er trolig Etihad. Samtidig fikk de kanselleringer på 6 A321neo, 2 A350-900 og 1 A350-1000. Siste er trolig en Qatar maskin som Airbus selv kansellerte
 
50 nye ordre for Boeing i juni

American: 1 737 MAX
FedEx: 1 777F
Ukjent kunde(r): 48 737 M

Mens dette dukket opp som kanselleringer:
Aerolineas Argentina: 1 737 MAX
Avianca: 2 787-9
Norwegian 28 737 MAX, 1 787-9
WestJet: 3 787-9

Mye av Norwegian sine kanselleringer er jo opprydning av gammel morro, og de nye virker ikke være inne ennå. Samtidig har mye av dette i praksis vært kansellert lenge da det har ligget inne som uidentifiserte ASC606 kanselleringer
 
401 nye brutto ordre for Airbus i juli

American Airlines - 4 A321neo
Jet2.PLC - 3 A321neo
Spirit Airlines - 5 A321neo
Delta Air Lines- 12 A220-300
China Southern Airlines - 9 A319neo - 23 A320neo - 65 A321neo
Air China - 5 A319neo - 9 A320neo - 50 A321neo
LATAM - 17 A321neo
Shenzhen Airlines - 18 A320neo - 14 A321neo
EasyJet- 56 A320neo
Undisclosed- 10 A321neo
China Eastern Airlines - 32 A320neo - 68 A321neo
Turkish Airlines - 2 A350-900


I tillegg kansellerte Aeroflot 4 A350-900, så netto 397
 
Boeings juli ordrer:

Air Canada: 2 777F
American: 2 737-8
Delta: 100 737-10
FedEx: 1 777F
Qatar: 25 737-10
 
Ingen nye ordre for Airbus i august. Derimot ble 19 A350-1000 til Qatar strøket fra ordreboken
 
Boeing's august ordre:
AerCap: 5 787-9
American Airlines: 2 737-MAX 8
Israel: 4 767-2C
Ukjent kunde: 11 737Max
UPS: 8 767F


4 MAXer til en ukjent kunde ble kansellert, samt på ASC justeringer ble en MAX lagt til og 1 787 trukket fra
 
Firm ordre for Airbus i september:

Privat: 1 320ACJ
Sichuan Airlines: 3 320 og 3 A321
Ukjent kunde: 4 321
Ukjent kunde: 2 330-900

Kansellert:
Macquarie Financial Holdings: 1 A220-300
Air Cote d'Ivoire: 2 A319

I tillegg har en ukjent kunde endret 2 A330-900 til A330-800, og IBOM har endret sine 7 A220-100 til A220-300
 
Boeings september ordre

Ordre:
BBAM 2 737MAX
USAF 15 767-2C
China Airlines 16 787-9
Unknown customer 7 737MAX
Unknown customer 2 77F
Unknown customer 12 77X (Ser det spekuleres er for 777-8F varianten)
Westjet 42 737-MAX 10

Kanselleringer:
Akasa 5 737-MAX 8
Unknown customer 1 787-9

ASC606 endringer (minus er negativt)
-49 737 (stor sannsynlighet for at dette er kinesiske bestillinger)
+3 787
 
Back
Top