Ord blir fattige...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
...og blir til bokstaver uten mening. Man tenker tanker man aldri noen gang trodde en ville tenke, tid og sted ble uvirkelig - og for en stakket stund ble jorda et jævlig sted å bo. Flotte dager langs den svenske Vestküsten lå bak oss, og Ekeberg var målet. Det var blålys og sirener, helikoptere i lufta og stillegående trafikk. Mobilen tikket inn en sms fra en kamerat om å komme oss ut av byn og kjøre nordover fortest mulig, for å finne et sted å overnatte, vi var bare minutter unna smellet, og min kjæreste var både rystet og skjelven. Plutselig ble alt uvesentlig og tomt, og man sto lammet tilbake og lurte på hva i grunn som hadde skjedd, hva en i grunn skulle - og kunne gjøre.
Våre planer ble gjort om, og med hodet fullt av tanker og skjelvende fingre fikk man tastet en sms til Stein Putz. Joda, han ville holde oss med selskap på OSL dagen etter, prøve å tenke på annet enn det uvirkelige og grusomme som skjedde. Det ble en god dag i godt selskap, men med tomme tanker. Stor takk til Stein for nok en flott dag i sammen, og ikke minst for å vise meg den "nye vollen"... Takk til dere andre som jeg fikk gleden av å møte, og som gjorde våre timer på begge "Vollene" til noe annet enn grufulle og utenkelig nyheter - det var kjekt å få treffe dere.

Legger med et par bilder av PIA`s 773, som badet seg både gul og beige i den seine kveldssola... Jeg har ikke flere ord, det kommer kun noen bilder - og jeg hiver på en ny flyvemaskin daglig de neste dager.

H11_1469.jpg

H11_1477.jpg

H11_1478.jpg

H11_1480.jpg

H

Last edited:
Ja, det er vondt å få en slik katastrofe så nær. Dette minner meg på mange måter om reaksjonene her borte etter 9/11, til tross for forskjellene ellers. Folks reaksjoner, stemningen, vantroen er den samme. Likeledes den umiddelbart oppstående nærheten, det felles fokus og den plutselige 'nasjonalismen' - om jeg får bruke et negativt ladet ord til noe positivt. For det er jo det nasjonalisme bør være - at man står sammen mot trusler, enten de kommer innen- eller utenfra. Ikke fremmedhatet som de høyreekstreme bruker ordet til.

Pent Harald, gode ord og takk for en hyggelig stund på Osl sammen . Må vel ikke bli lenge til nestegang.. Hils:D

Jan S: Selv takk - hyggelig...!

Stein: Joda, jeg kommer svært gjerne en gang til dette året:-)

Andreas: Takk for et utvalg av fornuftige og fine ord...

H

Fine ord og fine bilder, Harald. Beklager at jeg ikke fikk truffet deg denne gangen, men siden jeg har det yrket jeg har så har det naturlig nok gått i ett de siste dagene. Håper vi kan møtes neste gang.

Fine ord og fine bilder, Harald. Beklager at jeg ikke fikk truffet deg denne gangen, men siden jeg har det yrket jeg har så har det naturlig nok gått i ett de siste dagene. Håper vi kan møtes neste gang.

Takk Per... Det har jeg den største forståelse for, og regnet også med at dette desverre medførte mye ekstra-arbeid for deg og dere da jeg kontaktet deg...
Det kommer nye sjanser Per, og jeg ville gledet meg veldig til å treffe deg igjen...

H

NB: Siden jeg er en "sittende fotograf", så når jeg ikke over gjerdet på "Nye Vollen", så bær med meg litt "ugrums" på enkelte bilder...

H

H11_1183.jpg

H11_1188.jpg

H11_1191.jpg

H11_1315.jpg

H11_1320.jpg

H11_1332.jpg

H11_1342.jpg

H

Igjen må jeg nevne at man som sittende på "Nye Vollen" ikke går klar av gjerdet når man fotograferer, så ha meg unnskyldt... Men - gjerde-bilder er bedre enn ingen bilder...

H11_1197.jpg

H11_1201.jpg

H11_1205.jpg

H11_1203.jpg

H11_1207.jpg

H11_1211.jpg

H11_1215.jpg

H

Flotte bilder likevel. Kanskje du kan bygge en plattform på taket av spotterbilen? Da skulle vel gjerdeproblemet være løst hvor du enn måtte være .. :p

Flotte bilder likevel. Kanskje du kan bygge en plattform på taket av spotterbilen? Da skulle vel gjerdeproblemet være løst hvor du enn måtte være .. :p

:-) Søknad er sendt NAV for ombygging...!

H

Her er "spottemobilen" min, med aluminiums dørkeplate på takrails'n ypperlig mange steder ;) kan absolutt anbefales, da slipper man :headbang enkelte ganger.

TK :fly

Attachments

• 21072011091_1.jpg
    21072011091_1.jpg
    63.5 KB · Views: 775
Steike fine bilder, Harald! Hvordan får du det til? Du klarer på en forunderlig måte å fange så mye liv og bevegelse i bildene dine. Gjerdebilder er helt OK! Men nå synes jeg fort at nærbilder av fly med blå himmel rundt blir kjedelig, mens bilder som viser flyene i sitt rette miljø gjør seg bedre. Og da må det ofte bygninger, terreng, trær, skyer, innflygingslys, antenner eller et gjerde eller to til ;)

Diesel:stir selvsagt er jo en "truck" se på avatar-bildet det forplikter :up:

TK :fly

Scania og Nikon...! Er jo en fantastisk kombinasjon (selv om Scania chassis er litt for dyre), vi får snart nok en 4-akslet (trippelboggie) Scania (Highline) for innhenting av dyr for Nortura, hvor dyra får sin "siste reis" på første klasse (klima, fòr, vann m.m), samt at det står enda en 4-akslet (2+2) kranbil med 85 tm Palfinger til bygging...

H

Last edited:
Steike fine bilder, Harald! Hvordan får du det til? Du klarer på en forunderlig måte å fange så mye liv og bevegelse i bildene dine. Gjerdebilder er helt OK! Men nå synes jeg fort at nærbilder av fly med blå himmel rundt blir kjedelig, mens bilder som viser flyene i sitt rette miljø gjør seg bedre. Og da må det ofte bygninger, terreng, trær, skyer, innflygingslys, antenner eller et gjerde eller to til ;)

Tusen takk for hyggelige ord:-)

H

Back