Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

HVordan funker egentlig Optiontown? Noen satte regler om når man blir oppgradert/ikke?
Lurer litt på det samme. Noen som har et anslag på hvor mange % som lykkes? Vurderer å prøve meg på en upgrade på CPH-IAD og/eller IAD-CPH i April.

Og med tilbudet SAS har gående (men som snart er tomt), tror noen sjansen er større for å få gjennom oppgradering da ettersom at det går ekstra med Go-billetter?

Chancen for at blive opgraderet til IAD er stor, da der sjældent er 100 % load.
Og iøvrigt nu hvor vi er der, så blev jeg faktisk selv opgraderet via optionstown på gårsdagens flyvning til New York fra CPH med sas:D

Så muligheden er der

Lufthansa har ingenting med optiontown å gjøre, men er det noen som vet om det er et annet selskap som gjør det mulig å oppgradere Lufthansa billetter ?

Lurer litt på det samme. Noen som har et anslag på hvor mange % som lykkes? Vurderer å prøve meg på en upgrade på CPH-IAD og/eller IAD-CPH i April.

Og med tilbudet SAS har gående (men som snart er tomt), tror noen sjansen er større for å få gjennom oppgradering da ettersom at det går ekstra med Go-billetter?

Det jeg det jeg lurer på - jeg ønsker gjerne å fly business på min tur til Shanghai. Så er det noen som har noen vellykkende erfaringer på SK997/998?

Hei Hypern!

Ja, har blitt oppgradert begge veier på ruta til Shanghai! Til og med med hele familien på slep.. OT den ene veien, for free ved innsjekk tilbake.. :)

Kim

Jeg erfarer nå at Optiontown ikke er mulig med en billett i klasse G (gruppereiser). Jeg skal ha SK909 på onsdag og SK908 søndag. Jeg og en annen i gruppen har fått separate PNR fra SAS Gruppereiser, nettopp fordi vi ønsket muligheten til OT eller EB oppgradering, men ingen av delene fungerer. SAS sier eneste mulighet for oppgradering er å spørre om bruk av poeng ved innsjekk. OT svarer ikke på manuell forespørsel, lagt inn for en ukes tid siden. Seat 34C, here I come...

Wow, ikke mindre enn €1246 for OT til biz på CPH-SFO 10. apr. Selv om eco er stappfullt og plus/biz er under halvfullt. Kanskje like greit å håpe på op-up?

Jeg erfarer nå at Optiontown ikke er mulig med en billett i klasse G (gruppereiser). Jeg skal ha SK909 på onsdag og SK908 søndag. Jeg og en annen i gruppen har fått separate PNR fra SAS Gruppereiser, nettopp fordi vi ønsket muligheten til OT eller EB oppgradering, men ingen av delene fungerer. SAS sier eneste mulighet for oppgradering er å spørre om bruk av poeng ved innsjekk. OT svarer ikke på manuell forespørsel, lagt inn for en ukes tid siden. Seat 34C, here I come...
Det er mulig å søke for oppgradering for en hel gruppe, og ønsker man bare enkelte personer, må de splitte ut PNR før man søker. Oppgraderer man fra G-klasse kan det kun gjøres mandag-fredag fra 0800 til 1600 av revenue management. Da tror jeg at jeg bare ville ringt de og hørt.

Jeg var en av de heldige som fikk sikret meg billett T/R OSL-CPH-SFO til under 2000,-, og reiser onsdag 2/4. Har sett litt på muligheten for å oppgradere via OT. Ser at prisen på oppgradering go til biz økte fra rundt €350 i går til €493 i dag, go til plus fra €160 til €217.
Jeg skal ikke spørre dere om det er verdt å betale nesten €500 for en oppgradering til biz, det vil jo helt sikkert være veldig individuelt hva man verdsetter ;)
Men er det vanlig at prisen på oppgradering øker såpass jo nærmere man kommer avreisedato?

Ser også at oppgradering på returen er priset til €157 og €352, så det kan jo hende jeg forsøker meg på denne... Uansett så vil det jo bli en rimelig biz billett samlet sett - om man nå bli oppgradert da ;)

Og der var det plutselig oppe i hhv €320/€728 CPH-SFO og €232/€519 på returen....
Så da dropper jeg nok hele OT og presser meg ned i go :(

Oppgraderer man fra G-klasse kan det kun gjøres mandag-fredag fra 0800 til 1600 av revenue management. Da tror jeg at jeg bare ville ringt de og hørt.

Takk, da ser vi an muligheten for 908 søndag. 909 i morgen vises med 1 tilgjengelig plass i pluss og 0 i biz, så den utgår nok mht forhåndsoppgradering uansett.

Logget inn på optiontown for to dagers siden for reise i slutten av april med CPH-IAD og IAD-CPH. Da lå optiontown på rundt €150/€300 begge veiene. Logget på igjen i går, og da var biz plutselig nesten €100 opp. Prøvde meg på en oppgradering på CPH-IAD, siden det er dagflyvning, mens returen er natt. (Vil jo være våken om jeg flyr biznizz for første gang!) Krysser fingrene for at den går inn.

Spørsmål: Det stod at man ikke burde sjekke inn før så sent som 4 timer før avgang til IAD. Jeg reiser ned til CPH fra BGO med 06:00 flyet, så jeg sjekker vel inn en nærmere 8 timer før avgang IAD. Kan det være et problem?

Spørsmål: Det stod at man ikke burde sjekke inn før så sent som 4 timer før avgang til IAD. Jeg reiser ned til CPH fra BGO med 06:00 flyet, så jeg sjekker vel inn en nærmere 8 timer før avgang IAD. Kan det være et problem?

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan Optiontown gjør oppgraderingen, men med innsjekket bagasje og et forsøk på å booke om i Amadeus vil gi feilmelding hvis segmentet kanselleres. Uten bagasje så kanselleres innsjekk. Alternativet er å sjekke inn kun første leg om du regner med å bli oppgradert i mellomtiden.

Finnes det en side tilsvarende Optiontown for BA( oneworld?)

Jeg var en av de heldige som fikk sikret meg billett T/R OSL-CPH-SFO til under 2000,-, og reiser onsdag 2/4. Har sett litt på muligheten for å oppgradere via OT. Ser at prisen på oppgradering go til biz økte fra rundt €350 i går til €493 i dag, go til plus fra €160 til €217.
Jeg skal ikke spørre dere om det er verdt å betale nesten €500 for en oppgradering til biz, det vil jo helt sikkert være veldig individuelt hva man verdsetter ;)
Men er det vanlig at prisen på oppgradering øker såpass jo nærmere man kommer avreisedato?

Ser også at oppgradering på returen er priset til €157 og €352, så det kan jo hende jeg forsøker meg på denne... Uansett så vil det jo bli en rimelig biz billett samlet sett - om man nå bli oppgradert da ;)

Jeg vil tro at grunnen til at prisene har steget er enten på grunn av at det er flere som har lagt inn request om oppgradering via optiontown eller så har ledigheten i C og Y blitt mindre som følge av at noen som har kjøpt last minute billetter. Har du sjekket ledighet i de ulike klassene på flighten?

Jeg vil tro at grunnen til at prisene har steget er enten på grunn av at det er flere som har lagt inn request om oppgradering via optiontown eller så har ledigheten i C og Y blitt mindre som følge av at noen som har kjøpt last minute billetter. Har du sjekket ledighet i de ulike klassene på flighten?

Nå har jeg i ettertid innsett at prisene jeg refererte til i min siste post nok var i $ i stedet €, for de er tilbake til €493 for utreisen. Fortsatt et relativt stort sprang fra ca €350, men likevel ikke så ille som jeg trodde... Briller er kanskje tingen ;)

Nå er ikke jeg så flink til å lese tilgjengelighet, men jeg får fram dette på flightstats.com:

C/9 D/9 Z/9

J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/8 H/6 Q/5 V/5 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0

B/8

Frister veldig å legge inn et forsøk på oppgradering til biz iallefall på utreise og kanskje nøye meg med plus på returen... Er jo ikke sikkert noen av de går inn, men det blir iallefall ikke noe om jeg ikke prøver ;)

Optiontown frister med Economy --> Plus for 241 EUR og Economy --> Business for 618 EUR på OSL-EWR.

Jeg takker høflig nei :rolleyes:

Optiontown for min del frister nå med 700 EUR t/r PVG... Men da jeg betalte 2000 kroner for billetten synes jeg ikke det er så ille enda. Tror jeg bare må legeg in request før ytterlige prisstigninger...

Optiontown for min del frister nå med 700 EUR t/r PVG... Men da jeg betalte 2000 kroner for billetten synes jeg ikke det er så ille enda. Tror jeg bare må legeg in request før ytterlige prisstigninger...
700 EUR tur/retur er vesentlig bedre enn 618 EUR én vei.

Nå har jeg i ettertid innsett at prisene jeg refererte til i min siste post nok var i $ i stedet €, for de er tilbake til €493 for utreisen. Fortsatt et relativt stort sprang fra ca €350, men likevel ikke så ille som jeg trodde... Briller er kanskje tingen ;)

Nå er ikke jeg så flink til å lese tilgjengelighet, men jeg får fram dette på flightstats.com:

C/9 D/9 Z/9

J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/8 H/6 Q/5 V/5 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0

B/8

Frister veldig å legge inn et forsøk på oppgradering til biz iallefall på utreise og kanskje nøye meg med plus på returen... Er jo ikke sikkert noen av de går inn, men det blir iallefall ikke noe om jeg ikke prøver ;)

Da har jeg mottatt ny itinerary fra SAS som sier class Z :)

Regner med at det da er bankers selvom jeg ikke har mottatt melding fra OT enda, og det står fortsatt 'Upgrade decision pending' når jeg logger inn... Reiser ikke før onsdag, så er litt overasket over at jeg fikk beskjeden allerede nå? Men for all del - klager ikke ;)

I itinerary leser jeg at business class passasjerer blir plassert i Plus på tilslutningsflighter operert av SAS. Betyr dette at jeg også kan ha med 2 stk bagasje på OSL-CPH?

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back