Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Prøvde så sent som rundt 23:00 i går kveld å få frem bookingen på OT uten hell, men imorges derimot dukket alt opp og en tippekupong ble sendt på SK902 d. 28/07.

Et bevis på at ting kan gå tregt som sirup der i gården noen ganger.

Hei folkens,

Vi er tre stykker som skal fly med SK935 på tirsdag (3.feb) med retur på SK936 30.april. Er det noen som vet om vi mister setereservasjonene våre dersom vi splitter opp bestillingen i flere PNRs (jeg kunne reservere for alle pga EBG)? Jeg ser også at endel her har mye mer erfaring/intuisjon på når det er sannsynlig at oppgradering går gjennom, er det i det hele tatt vits i å prøve på å oppgradere til SAS Plus på disse flightene (budsjett begrenset pga studentliv)?

Hei!
Hvor lang tid må man regne med før en får bookingen opp på optiontown? bestilte tur retur krs-sfo for en uke siden på sas.no men får fortsatt ikke opp bookingen. Har vært nære på å kontakte optiontown flere ganger men har latt vær i frykt for å få spesialpris som nevnt tidligere i tråden.

Har vært borti mye rart hva angår tider fra OT finner de, så hvis du ikke har det veldig travelt er det bare å vente - kommer sikkert plutselig. Og prøv mozilla hvis du ikke allerede har gjort det.

Har vært borti mye rart hva angår tider fra OT finner de, så hvis du ikke har det veldig travelt er det bare å vente - kommer sikkert plutselig. Og prøv mozilla hvis du ikke allerede har gjort det.

Takk for tips, da avventer jeg. Reiser ikke før 21.03 så har fortsatt greit med tid. har prøvd mozilla explorer safari og chrome...

Hei,

Ser det er mye snakk om under hvilke omstendigheter man blir oppgradert, og at det spekuleres i at økonomi må være overbooket.

Dette gjaldt ikke i mitt tilfelle. Jeg hadde billett til SK910 den 28.jan i økonomi.
Den 6.jan søkte jeg om oppgradering til pluss($225), og den 14.jan søkte jeg om oppgradering til business. 26.jan, ca 50 timer før avreise fikk jeg epost fra Optiontown om at jeg var oppgradert til pluss, men avslag på business.

På flyet var vi 10-15 stk i pluss, og etter en liten spasertur bak i kabinen vil jeg anslå 30-40% belegg i økonomi. Talte opp 13 firesetere med kun en person i.
Så ikke etter i Business, men så ganske fullt ut når vi gikk av flyet.

Så jeg vet ikke hva de øvre makter i optiontown bruker for å bestemme seg =)

Min første tur i Pluss IC var behagelig ihvertfall, har ved årsskiftet byttet over fra Delta/KLM/Alaska Airlines(og Alaska Airlines Mileage Plan) til SK og UA på mine bi-månedlige turer SVG-ANC-SVG. Virker som dette blir bra hvis Optiontown fortsetter å slå til.

My 5 cents =)

Hei

Noen som kan sjekke belegg på SK995 Onsdag 5 Februar for meg?

Har Go men har forespørsel liggene inne til Buisness.

Her har du faktaene for SK 995, onsdag:

C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/0

Økonomi ser ut til å være nokså fullbooket, mens det fremdeles er plasser igjen i Business (iallfall i tilgjengelighet). Kan potensielt være en god kandidat dette her....

God tur og post gjerne om den går gjennom eller ikke :)

Last edited:

Takker, skal poste om den går gjennom.
Planlegger også min 1 trip report en måned i Asia/Filippinene med tilhørende flights.

Jeg får ikke opp noe UTO for en booking jeg gjorde i slutten av oktober 2013. Det står at etternavn ikke matcher bookingref.

Jeg får ikke opp noe UTO for en booking jeg gjorde i slutten av oktober 2013. Det står at etternavn ikke matcher bookingref.

Samme problem her. Men kun når jeg bruger min Mac. Prøv evt på iPad der fik jeg bookingen op. Optiontown holder samme IT-standard som SAS ;)

Her har du faktaene for SK 995, onsdag:

C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/0

Økonomi ser ut til å være nokså fullbooket, mens det fremdeles er plasser igjen i Business (iallfall i tilgjengelighet). Kan potensielt være en god kandidat dette her....

God tur og post gjerne om den går gjennom eller ikke :)

Da tikket det inn mail om oppgradering, blir da Z klasse på Onsdag.

Noen som vet om 995 har WIFI

Da tikket det inn mail om oppgradering, blir da Z klasse på Onsdag.

Noen som vet om 995 har WIFI

Gratulerer så mye!!! Anbefaler på det sterkeste å sitte i den fremre kabinen, altså rad 1 til 6 :-)

Hurra! Fikk nettopp ny Electronic ticket fra SAS, med oppgradering til Plus med SK907 torsdag førstkommende. La inn forespørsel hos Optiontown for noen uker siden. Da drysser det inn en del flere bonuspoeng, dvs bedre sjangse til å fortsette som EBG i neste periode også :-)

Prøver meg på videre oppgradering til biz for poeng ved boarding. Bør jeg spørre om mulighet for dette allerede ved gullinnsjekken?

Samme problem her. Men kun når jeg bruger min Mac. Prøv evt på iPad der fik jeg bookingen op. Optiontown holder samme IT-standard som SAS ;)

Ja du verden. Ser ut som om jeg må gjøre dette via min telefon :p

Ja du verden. Ser ut som om jeg må gjøre dette via min telefon :p

Jeg hadde samme problem da jeg prøvde Optiontown før jul. Prøvde flere ganger, med alle typer nettlesere, Ipad, Iphone osv. Ingenting hjalp. Til slutt kontaktet jeg dem (tross advarsler her) og fikk da beskjed om at de hadde datatrøbbel - og at de jobbet med saken. Noen dager senere fikk jeg lagt inn bestillingen. Ser ut til at de strever med samme datatrøbbel nok en gang.
Fikk forresten ikke dyrere "spesialpris", da jeg endelig kom gjennom kostet oppgraderingen det samme som jeg har betalt tidligere en gang.

Håper det ordner seg for deg/dere!

Status
Not open for further replies.
Back