Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hva avgjør hvem som får oppgradering dersom flere har søkt og få ledige plasser?
Status? Tid i forvegen det ble innbetalt og søkt til Optiontown?
Har selv søkt på SK 995 5 Februar og på retur SK 996 5 Mars, er EBG og søkte i midten av November.

Er det noen som kan se hvordan belegg det er på aktuelle flygning allerede nå?

Ingen som vet sikkert siden OT ikke gir noen info om dette. Det spekuleres imidlertid i om at det kun går etter first come, first served, selv om noen mener at de som har betalt mest for oppgraderingen blir prioritert.

Hva avgjør hvem som får oppgradering dersom flere har søkt og få ledige plasser?
Status? Tid i forvegen det ble innbetalt og søkt til Optiontown?
Har selv søkt på SK 995 5 Februar og på retur SK 996 5 Mars, er EBG og søkte i midten av November.

Er det noen som kan se hvordan belegg det er på aktuelle flygning allerede nå?

Jeg meldte meg på 22/8, og skulle fly 28/8 og hjem 1/9. Oppgradert begge veier. Vet ikke om det var flere som brukte OT da, så jeg kan jo ha vært den første...

Har noen klart å avgjøre hva som har høyest pri av OT og Poeng upgrade? Skal en tur med familen til USA i Vinterferien og vil gjerne oppgradere til C begge veier. Har nok poeng til å oppgradere alle én vei så vil gjerne få til poengupgrade en vei og OT andre veien. Noen tips på hvordan optimalisere mulighetene for å lykkes med dette?

Jag tycker att jag har goda förutsättningar för en uppgradering från Go till Plus eller Business nu på torsdag. Bra med plats där fram och SAS har slutat sälja Go Saver på hemsidan.

SK907 torsdag 16.01
C/9 D/9 Z/9 R/0 - J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 - E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/9

Har noen klart å avgjøre hva som har høyest pri av OT og Poeng upgrade? Skal en tur med familen til USA i Vinterferien og vil gjerne oppgradere til C begge veier. Har nok poeng til å oppgradere alle én vei så vil gjerne få til poengupgrade en vei og OT andre veien. Noen tips på hvordan optimalisere mulighetene for å lykkes med dette?

OT, så poeng. Velg begge, så er du sikret. Blir bare trukket for en av dem.

Jag tycker att jag har goda förutsättningar för en uppgradering från Go till Plus eller Business nu på torsdag. Bra med plats där fram och SAS har slutat sälja Go Saver på hemsidan.

SK907 torsdag 16.01
C/9 D/9 Z/9 R/0 - J/0 Y/9 S/9 P/0 A/0 - E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/9 N/9

Appen visar SAS Plus nu och på hemsidan kan jag välja säten i Plus-kabinen. Kul!

Kunde inte välja nya säten på SAS hemsida (No shit Sherlock!), men gick via Lufthansa. Är 17G/H bra säten? Är helt tomt i mitten och upptaget på 14-16 A/B/G/H.

Det er greie standard PLUS seter det, og på riktig side vestover.
Du kan eventuelt sjekke om du får snappet opp 14 G/H ved online insjekking. Disse er iallefall ledige pt. iflg expertflyer.

Det er greie standard PLUS seter det, og på riktig side vestover.
Du kan eventuelt sjekke om du får snappet opp 14 G/H ved online insjekking. Disse er iallefall ledige pt. iflg expertflyer.

Okej, tack. Tänkte eventuellt uppgradera mig och mitt resesällskap till Business på poäng.

Nu kom mailet från OT, btw.

Heisann!

Ja, jeg fikk også bekreftelse på min avgang med SK907 på fredag til Plus! Så da er man EBD da, om det kommer snart.. haha. :)

Kim

SK907 blev en fin tur i Business.
Fick dessvärre avslag på SK908 imorgon, så blir Go :(

Fikk tilbud om oppgradering ved innsjekk på EWR jeg, men fikk i stedet ordnet en hele 4-seter på rad 37, så lå og sov som en greve hele turen hjem! :)

Mye bedre valg.. hehe. :)

Kim

Fikk tilbud om oppgradering ved innsjekk på EWR jeg, men fikk i stedet ordnet en hele 4-seter på rad 37, så lå og sov som en greve hele turen hjem! :)

Mye bedre valg.. hehe. :)

Kim

Fick också frågan om jag ville uppgradera med poäng, men hade OK platser i Go på rad 20, så det var inte värt det på en så kort flygning.

Men, tråkigt för EB-kontot att det inte blev Plus på hemvägen också..

Booka nettopp EWR-CPH-OSL til sommern med SAS, enveis kom dette på 4400,-. I forbindelse med setevalg som også måtte gjøres via tlf spurte jeg om belegget i Business.

Her var det minst ni seter, og da sjekket jeg jo selvfølgelig muligheten i Optiontown men de finner ikke bookingen min der. Må jeg vente litt før jeg kan logge meg på hos OT?

Booka nettopp EWR-CPH-OSL til sommern med SAS, enveis kom dette på 4400,-. I forbindelse med setevalg som også måtte gjøres via tlf spurte jeg om belegget i Business.

Her var det minst ni seter, og da sjekket jeg jo selvfølgelig muligheten i Optiontown men de finner ikke bookingen min der. Må jeg vente litt før jeg kan logge meg på hos OT?

Jepp. Det kan gå litt tid for Optiontown kan se bookingen din. Prøve igjen om ca 1 time eller 2 :)

Skal du ut å reise med båt til New York siden du bestiller enveis billett tilbake igjen? Er det QM2 du skal med?

Takker, da prøver jeg igjen utover kvelden.
Skulle det ikke fungere, kontakt for all del ikke Optiontown hvor du oppgir PNR for å forhøre deg om hva som er feil. Da får du spesialpris justert for "økt etterspørsel", typisk 20-30% dyrere enn det du ellers ville ha fått.

Faktisk bør du aldri kontakte OT før oppgraderingen er betalt. Aldri!

Status
Not open for further replies.
Back