Re: Optiontown-tråden (var: Er det en flopp?)
Jeg ville imidlertid vært mer bekymret for den dårlige kommunikasjonen mellom OT og SAS, og vær forberedt på at du kanskje må krangle litt ved innsjekk for å få oppgraderingen du har krav på. Utskrift av bekreftelsen fra OT er et must å ta med seg, samt telefonnummer til OT dersom SAS virkelig er vrange. Generell uvitenhet hos SAS vedr. OT er utrolig nok helt normalt, så smør deg med tålmodighet og gode kommunikasjonsferdigheter. Det ordner seg imidlertid alltid til slutt.
Sørg ellers for at du tar vare på boardingkortet for CPH-ORD, fordi jeg nesten kan garantere at poengene vil bli feilpostet på kontoen din (Economy i stedet for Economy Extra). Vær også forberedt på en relativt irriterende e-postkorrespondanse med både OT og SAS for å få korrigert dette.
Det er relativt normalt at det ikke er samsvar mellom OT og SAS ift. oppgraderinger, og som oftest må jeg vente til innsjekk på flyplassen før jeg får valgt sete i oppgradert klasse. Å sjekke inn online i Economy, etter at du har fått bekreftelsen på oppgradering fra OT, har ingen betydning for oppgraderingen.- Kan jeg sjekke inn online når jeg har fått bekreftelsen på oppgraderingen fra Optiontown? Det vises fremdeles at jeg reiser i Economy, og det er ikke mulig å bytte sete til Economy Extra. Jeg er redd at hvis jeg sjekker inn online på Economy-setet, vil jeg ikke få oppgraderingen. Hva tror dere om dette?
Jeg ville imidlertid vært mer bekymret for den dårlige kommunikasjonen mellom OT og SAS, og vær forberedt på at du kanskje må krangle litt ved innsjekk for å få oppgraderingen du har krav på. Utskrift av bekreftelsen fra OT er et must å ta med seg, samt telefonnummer til OT dersom SAS virkelig er vrange. Generell uvitenhet hos SAS vedr. OT er utrolig nok helt normalt, så smør deg med tålmodighet og gode kommunikasjonsferdigheter. Det ordner seg imidlertid alltid til slutt.
Jeg har alltid fått bagasje i henhold til oppgradert klasse når jeg flyr fra Norge, også på tilslutningsflighten.- Hvordan blir det med bagasje? Det er tillatt med to kolli i Economy Extra, men det flyr jeg kun fra CPH-ORD. Må jeg da betale for et ekstra kolli strekningen OSL-CPH?
Samme mat.- Jeg har bestilt spesialmat. Serveres samme mat i Economy og Economy Extra?
Sørg ellers for at du tar vare på boardingkortet for CPH-ORD, fordi jeg nesten kan garantere at poengene vil bli feilpostet på kontoen din (Economy i stedet for Economy Extra). Vær også forberedt på en relativt irriterende e-postkorrespondanse med både OT og SAS for å få korrigert dette.