Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (var: Er det en flopp?)

Hadde samme issue her. Fruen og Barna ble oppgardert via OptionTown. Fruen fikk korrekt antall poeng, men barna fikk ikke det. Ringte SAS og der kunne de ikke hjelpe meg, men de anbefalte Gull mailen til SAS. Så sende de et resyme for 2 dager siden og håper de ordner dette..
PS: Ser på barna's konto nå at de har fått riktig antall poeng...

AHH, søren.. Ser at barnas EB periode sluttet i Juni. Dermed misset de sitt etterlengtede sølv kort med 500 points... Det blir nedtur.. Håper helgens Londontur i Businesclass hjelper på humøret (Poengtur på barna..)

Last edited:

Suksessfull oppgradering på returen også, og også basert på hva jeg hører fra andre så virker sommeren til USA være gode sjanser for oppgradering gjennom Optiontown.....så får man se om vi får riktig antall poeng denne gangen

Vi fikk en hyggelig mail nå om at vi er opgradert på EWR-OSL nå på mandag.

Hvordan er det da med setevalg osv? Vi er en familie på tre med en liten jente på akurat fylte 2 så det er greit å sitte sammen.

På SAS.no ligger vi ennå inne med economy på bookingen.

Må bekreftelse fra optiontown osv. taes med på flyplassen?

Takker på forhånd.

Vi trengte ikke vise noe, men var også preseated, så kunne heller ikke velge sete. Men virker som man blir plassert sammen når man reiser sammen, så ville ikke bekymret meg. Trengte ikke vise noe hverken på OSL eller EWR, men hadde bekreftelsesmailen som backup.

CO hadde ved innsjekk LAX plassert oss feil, dvs på de opprinnelige plassene i economy, men det tok SAS 20 sekunder på EWR å gi oss riktig boarding cards :)

CO hadde ved innsjekk LAX plassert oss feil, dvs på de opprinnelige plassene i economy, men det tok SAS 20 sekunder på EWR å gi oss riktig boarding cards :)

Er nok SK og COs datasystemer som ikke har snakket sammen her. Bra SK i Newark gav dere riktig boardingpass. Jeg måtte endre hjemreise fra HNL med Delta og Air France. Ringte først Air France i USA, men de konkluderte med at jeg måtte ringe Delta. De satte meg faktisk over til Delta så jeg slapp å notere numre osv. :) Måtte betale litt diverse fees osv for endring av bookingklasse.

Etter en komfortabel tur hjem fra US så vi at det var eco poeng på "kontoen".

Ringte Optiontown son henviste til SAS telefonen og de sa man bare skulle sende mail til gull Norge - ser vel hva som skjer om noen dager.

Jeg håper (og syntes det er litt rart at det ikke går) at man kan gjøre dette på SAS i eruopa snart også hvis man er loco nok til å betale en slant for litt ekstra kos.

hos oss klarte OptionTown å ordne poengene for Fruen, men ikke barna. En mail til Gull SAS og noen dagers venting var alt som skulle til for oss i alle fall.

Min kone har tre Optiontown-oppgraderinger utestående ift. poeng hos EB. Har sendt to mailer til EB-Gold og en mail til Optiontown. Ingenting skjedd...

Sendte mail til EB-gull og de ba meg maile dem bekreftelsen fra Optiontown, så ser ut til å gå i orden

Ville først prøvd gull-eposten. De kan fikse om de vil.

Problemet er vel heller evnene....

Ennå ikke fått de riktige poengene, etter endel mail frem og tilbake påstod nå siste kundebehandler at jeg ikke hadde krav på det, så sendte nettopp avgårde en litt mer alvorlig mail, som også inneholdt en god utredning på reglene på Optiontown oppgraderinger (som de tydeligvis ikke har kommunisert hverken internt eller eksternt), hvordan det fungerer i praksis og hva jeg er 90% sikker på hva som har skjedd feil her

Så får se hva de sier denne gangen....

Jeg må le litt av hele Optiontown-opplegget.

Vi har brukt det mye, men nå har vi en god del poeng utestående. Vi har sendt riktig dokumentasjon og alt til gull-mailen flere ganger, t.o.m. fått svar, men det eneste de svarer er at "vi har aldri hatt klager på Optiontown før, så dette var rart", så lar de være å korrigere poengene. Har de sparket alle kapable mennesker på kundesenteret og ansatt roboter programmert til å spy ut lystig propaganda?

Jeg må le litt av hele Optiontown-opplegget.

Vi har brukt det mye, men nå har vi en god del poeng utestående. Vi har sendt riktig dokumentasjon og alt til gull-mailen flere ganger, t.o.m. fått svar, men det eneste de svarer er at "vi har aldri hatt klager på Optiontown før, så dette var rart", så lar de være å korrigere poengene. Har de sparket alle kapable mennesker på kundesenteret og ansatt roboter programmert til å spy ut lystig propaganda?

Spør på FB....der bør de svare, og der sitter vel også CK og svarer.....regner med han har rimelig kontroll på hva som skjer...:)

Spør på FB....der bør de svare, og der sitter vel også CK og svarer.....regner med han har rimelig kontroll på hva som skjer...:)
Fint om noen spør på Facebook. Driver ikke med den slags døgnfluer ;)

Spørsmål:
1. Hvorfor er det til stadighet problemer med å få registrert korrekt antall poeng på Optiontown-oppgraderinger?

2. Hvorfor påstår kundeservice at Optiontown ikke gir rett på poeng i henhold til ny bookingklasse når dette blir lovet i markedsføringen?

3. Hvorfor er det så mange SAS-ansatte på ARN/CPH/OSL som aldri har hørt om Optiontown før, og refererer til det som "en amerikansk greie" som man ikke har rett på å bruke hos SAS?

Spurte på Face nå, så får se hva de svarer der......mest sannsynlig vet de knapt nok om Optiontown der heller.

Sånn, da var det i orden hos oss begge :)

Var faktisk Facebookgjengen som fikk fikset det.

Sånn, da var det i orden hos oss begge :)

Var faktisk Facebookgjengen som fikk fikset det.

Hvordan gjør da vi oldinger som ikke er i nærheten av Facebook?

Nå er det 9 dager siden jeg sendte første mail till SAS gull, og to dager siden jeg purret. For meg er det rimelig vanskelig å forstå at de ikke engang kan sende en liten ”vi jobber med det mail”.
Jeg kan ikke skjønne at dette er deres kundeservice og da attpåtil for ”prefererte” kunder.

Det er vel SAS i et nøtteskall!

Jeg for min del kan ikke fatte og begripe hvordan det er mulig for et så stort selskap å ikke ha en alminnelig e-postadresse til kundeservice. Vi snakker tross alt om 2011.

Status
Not open for further replies.
Back