Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hei LNv22!

Tviler på at prisen kommer under 39€ på det strekket. Har selv betalt opptil €59 samme strekning,og på min neste tur til London vil de ha €64 hver vei. Innelands ligger det mellom 29-39€.

Så like greit å gjøre det nå.

Kim

Hei LNv22!

Tviler på at prisen kommer under 39€ på det strekket. Har selv betalt opptil €59 samme strekning,og på min neste tur til London vil de ha €64 hver vei. Innelands ligger det mellom 29-39€.

Så like greit å gjøre det nå.

Kim

OK.

Som *A Gold har jeg allerede setereservasjon, lounge, fast track osv. Eneste jeg oppnår ved å betale EUR 30 er vel da mer poeng og litt gratis mat og drikke om bord....

OK.

Som *A Gold har jeg allerede setereservasjon, lounge, fast track osv. Eneste jeg oppnår ved å betale EUR 30 er vel da mer poeng og litt gratis mat og drikke om bord....
Riktig. Tildels meget god poenguttelling mot forbrukte kroner.

Hurra, mail fra SAS nå i kveld med ny electronic ticket itinerary for fredagens flight med SK907, det vil si at Optiontown har gått i gjennom, oppgradert til Plus. Da krysser jeg fingrene for at det er mulig å oppgradere videre til biz for poeng. Er det noen som har mulighet for å sjekke om det finnes noen ledige seter i C på fredag førstkommende?

Er det en bedre deal å kombinere optiontown med poeng kontra og utelukkende bruke en av delene? Jeg vet jo at OT prisen endrer seg, men såå stor forskjell er det vel ikke.

De gangene jeg har blitt oppgrader på innenlandsreiser så har jeg fått full opptjening, altså 1250 poeng per flight som *G. Skjer dette uten unntak, også på long-haul?
Ser at business saver som nå er på tilbud gir ganske dårlig inntjening...

De gangene jeg har blitt oppgrader på innenlandsreiser så har jeg fått full opptjening, altså 1250 poeng per flight som *G. Skjer dette uten unntak, også på long-haul?
Ser at business saver som nå er på tilbud gir ganske dårlig inntjening...

Innenlands og Europa er stort sett full opptjening, mens på LH er det normalt Plus/Business Saver du blir mappet til... :)

Når man oppgraderer med cash i skranke/gate fra eco til biz, får man da kun opptjening for eco?

Når man oppgraderer med cash i skranke/gate fra eco til biz, får man da kun opptjening for eco?

Ja. Opptjening i henhold til opprinnelig booking ved cash oppgraderiner.

Et ganske generelt spørsmål, som sikkert kan klubbes ned på forskjellige måter, men:

Hvor sannsynlig er det å bli oppgradert med OT til business på SAS long haul? Jeg skjønner at det ikke er mulig å si presist og at det avhenger av sesong. Spørsmålet mitt er mer konkret OSL-MIA i november. Er det i det hele tatt mulig for noen av dere som har greier på OT å antyde om det er større eller mindre enn 50 % sannsynlig på denne ruten i november?

Da det blir et veldig kort opphold er det Pluss eller Business som er alternativene. SAS sin direkterute fra OSL frister jo stort.

Det frister egentlig mest å kjøpe en plussbillett til NOK 8000 - det er ikke så gal pris, og så har man i alle fall en forsikring til en viss komfort.

Last edited:

Et ganske generelt spørsmål, som sikkert kan klubbes ned på forskjellige måter, men:

Hvor sannsynlig er det å bli oppgradert med OT til business på SAS long haul? Jeg skjønner at det ikke er mulig å si presist og at det avhenger av sesong. Spørsmålet mitt er mer konkret OSL-MIA i november. Er det i det hele tatt mulig for noen av dere som har greier på OT å antyde om det er større eller mindre enn 50 % sannsynlig på denne ruten i november?

Da det blir et veldig kort opphold er det Pluss eller Business som er alternativene. SAS sin direkterute fra OSL frister jo stort.

Det frister egentlig mest å kjøpe en plussbillett til NOK 8000 - det er ikke så gal pris, og så har man i alle fall en forsikring til en viss komfort.
Ville sikret meg med pluss slik du beskriver. [emoji4]

Hvor sannsynlig er det å bli oppgradert med OT til business på SAS long haul? Jeg skjønner at det ikke er mulig å si presist og at det avhenger av sesong. Spørsmålet mitt er mer konkret OSL-MIA i november.

Dette blir ren spekulasjon, ettersom ruten ikke har startet opp enda. I tillegg er jo OT et mysterium i seg selv :) Det kan tenkes at ruten ikke er tungt booket i Plus/business i oppstarten, dette er ikke en stor forretningsrute. Således tipper jeg SAS klinker til meg kampanjer i GO etter behov for å fylle mest mulig av flightene, og at det dermed kan bli fullt bakover. Ved overbooking bak, men ikke foran så har OT vært kjent for å gå gjennom.

Går OT ikke gjennom vil jeg tro at det blir gode muligheter for poengoppgraderinger til business, gitt at du har nok poeng. Er du i Plus har du pri over GO for oppgradering med poeng til business.

Er også spent på om det blir mulighet for cash oppgraderinger fra OSL til MIA, slik de har mye av på ARN-HKG.

Hei og god morgen :)

Oppgraderte med optiontown på strekket OSL-AES på tirsdag i håp om å få endret avgangen til mandag. Når jeg går inn på SAS sin hjemmeside får jeg bare opp div alternativ på kr 100,- + et endringsgebyr på kr 350,-

Vil dette bli endret ila dagen slik at jeg kan booke om hvis ombooking er tilgjengelig innen samme bookingklasse, eller har jeg gått på en real blemme her?

Gå inn på sjekk inn siden, det er der du eventuelt kan endre avgang kostnadsfritt avhengig av hvilken bookingklasse du er plassert i.

OT gikk ikke igjennom på SK964 i dag, ingen beskjed fra OT, måtte logge inn får å sjekke resultat. Merkelig den ikke gikk igjennom, da man kan kjøpe upgrade for poeng ved innsjekk og ved gate, mao det er ledige seter i biz.

Gikk ikke gjennom på Sk963 på torsdag, og fikk akkurat beskjed om at den ikke gikk gjennom på Sk964 i morgen. Noen som kan si noe om mulighetene for å komme seg fremover i kabinen imorgen. Har nok av poeng.

Status
Not open for further replies.
Back