Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Kliss ny her, og lurte på en ting. Har en optiontown-upgrade med sk907 osl-ewr 28 desember. Oddsen for at noe slikt går igjennom? Og hvordan kan jeg bedømme sjansene for det selv?

Konklusjonen fra tidligere er vel at det bærer mest preg av lotteri, men det er iallfall mye ledige seter både i Plus og Business.

Konklusjonen fra tidligere er vel at det bærer mest preg av lotteri, men det er iallfall mye ledige seter både i Plus og Business.

Takk for svar!

Har 4/4 hittil, så jeg får satse på at det går denne gangen også!

Ved OT oppgradering på kun siste av to legs får man da gå på businesskranke å sjekke inn samt priotag + fasttrack?

Gikk ikke gjennom på SK984 avgang søndag 10. januar. Har noen mulighet for å se tilgjengelighet i C og SK Plus? På forhånd tusen takk :)

Gikk ikke gjennom på SK984 avgang søndag 10. januar. Har noen mulighet for å se tilgjengelighet i C og SK Plus? På forhånd tusen takk :)

Expertflyer rapporterer her full business og 3 ledige seter i Plus om man ser på setekartet.
Men det kan ha med å gjøre at det er kort tid tid avgang. 19 av setene i C har status som "blocked" og det rapporteres om C9 og Y6, (4 av setene i Y står som blocked).

Jeg reiser på onsdag fra OSL - ARN - ORD, og la inn et forsøk på oppgradering til SAS plus for ARN - ORD, for en god stund siden. I går (lørdag) fikk jeg e-post med bekreftelse på oppgraderingen gikk gjennom. Men nå nesten et døgn etterpå, er dette ikke satt inn hos SAS.

Hadde jo vært fint å kunne reservere sete på turen over :)
Vil jeg få tilgang til lounge på ARN?

[EDIT] Ser at jeg så feil på SAS sine sider, pristypen på billetten er uendret. Men jeg har fått en ekstra bagasje, og jeg fikk lov å velge sete i sas plus. Da regner jeg med at lounge på ARN går fint også. Selv om det er et kort stop :)

Last edited:

(......) [EDIT] Ser at jeg så feil på SAS sine sider, pristypen på billetten er uendret. Men jeg har fått en ekstra bagasje, og jeg fikk lov å velge sete i sas plus. Da regner jeg med at lounge på ARN går fint også. Selv om det er et kort stop :)

Du har tilgang til lounge på ARN ja, man får kun tilgang til lounge på flyplassen der man er oppgradert fra.

Jeg la inn en søknad på Optiontown på en flight fredag og den ble godkjent etter en times tid så nå er jeg i Z i stedet for T. Go -> Plus, OSL-BGO, 28EUR for de som måtte føre statistikk.

Nettsiden til Berg-Hansen lar meg faktisk booke om alt nå, i stedet for å vente til innsjekk åpner i SAS-appen. Er det noe som tilsier at ombooking via Berg-Hansen vil være en dum idé jf. at å få ombooket via telefon til SAS tydeligvis ikke går spesielt bra?

Oppdatering: Jeg booket om via Berg-Hansen og fikk utstedt ny billett så jeg antar at det fungerer.
Oppdatering 2: Lang historie kort: Det gikk ikke spesielt bra..

Last edited:

Hvordan er det med SAS Plus innad i Europa? Verdt det å (kanskje) oppgradere til SAS Plus for 40 euro for AGP-OSL? Får man tilgang til "Sala Europe Lounge" med SAS Plus?

Verdt det å (kanskje) oppgradere til SAS Plus for 40 euro for AGP-OSL? Får man tilgang til "Sala Europe Lounge" med SAS Plus?

Om det er verdt det er i bunn og grunn en personlig vurdering av kost/nytte. Men ja, du får tilgang til Sala Europe Lonuge. Og en dose ekstra poeng, samt "fri flyt" fra tralla ombord på flyet all den tid du flyr i Plus.

SAS.no said:
SAS Plus within Europe: You are welcome at SAS, Star Alliance and SAS partner lounges. http://www.sas.no/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/

Tilbyr SAS kjøp av upgrade i innsjekkskranke/lounge om OT ikke går gjennom?

Fikk beskjed idag at Optiontown (Go til Plus) IKKE gikk inn på Stockholm - Hong Kong imorgen

Et par timer senere fikk jeg SMS fra SAS at jeg kunne oppgradere ved gate imorgen ( 1999 SEK for Plus og 4499 SEK for Biz).

Rart at SAS sier nei takk til 2800 NOK fra Optiontown men selger oppgradering i gate billigere. Ikke forstår jeg det...

Fikk beskjed idag at Optiontown (Go til Plus) IKKE gikk inn på Stockholm - Hong Kong imorgen

Et par timer senere fikk jeg SMS fra SAS at jeg kunne oppgradere ved gate imorgen ( 1999 SEK for Plus og 4499 SEK for Biz).

Rart at SAS sier nei takk til 2800 NOK fra Optiontown men selger oppgradering i gate billigere. Ikke forstår jeg det...

Det er to forskjellige opplegg. Optiontown oppgraderinger på longhaul går kun gjennom hvis Go er overbooket (ja, jeg vet det har vært noen unntak, men det er uansett kriteriet) og det er ledige seter i Plus eller Business. Betalt oppgradering på flyplassen er tydligvis noe SAS har begynt å pushe mer aktivt nå med utsendelse av sms, det har sikkert ikke kriterie om at Go skal være overbooket.

Det er to forskjellige opplegg. Optiontown oppgraderinger på longhaul går kun gjennom hvis Go er overbooket (ja, jeg vet det har vært noen unntak, men det er uansett kriteriet) og det er ledige seter i Plus eller Business. Betalt oppgradering på flyplassen er tydligvis noe SAS har begynt å pushe mer aktivt nå med utsendelse av sms, det har sikkert ikke kriterie om at Go skal være overbooket.

TRor ikke det stemmer med Optiontown og overbooket. Alle lonhaulflightene jeg har hatt som jeg har kjørt optiontown på har det gått igjennom.

ene flighten var vi 3stk og Go var fullt men ikke overfylt.

Hvordan vet du det? Mitt inntrykk er at Optiontown er mer som å kjøpe en lottokupong.

Forsøkte med en Optiontown oppgradering fra Go til Plus på CPH - OSL i dag nærmest for moro skyld. Betalte € 35,- for 3 dager siden. Ingen mailer og ikke noe å se på nettsiden til Optiontown... Men i går kveld sjekket jeg SAS app'en og billetten var endret fra Go til Plus. Merkelig... For ordens skyld, dette var selvfølgelig ikke verdt penga, men fikk en Anton Berg sjokkis til kaffen[emoji6]

TRor ikke det stemmer med Optiontown og overbooket. Alle lonhaulflightene jeg har hatt som jeg har kjørt optiontown på har det gått igjennom. ene flighten var vi 3stk og Go var fullt men ikke overfylt.

Hvordan vet du det? Mitt inntrykk er at Optiontown er mer som å kjøpe en lottokupong.

Det var gjengs oppfatning både på dette forumet og andre fora at Economy/Go må være full/overbooket for at oppgradering skal gå gjennom da Optiontown kun var mulig på longhaul. Uten å si for mye så vet jeg at dette også var kriteriet, tviler på at det har blitt gjort om den siste tiden.

Optiontown oppgraderinger på shorthaul derimot er som å kjøpe en lottokupong. Her er det fleksibel kabin og Go kan aldri bli kraftig overbooket, da flytter man bare på cabin config.

Når jeg reiste ARN -> ORD på onsdag var det endel ledig i økonomi, men plus hadde mye ledig. Fikk oppgradering via optiontown.

Ved retur i dag, fikk jeg ikke oppgradering gjennom optiontown, men fikk bruke poeng for oppgradering til plus (og til biz, men hadde bare 17k poemg)

Hei Fra lounge i ORD

Litt for moro skyld: Jeg ser at det er mulig å signe opp for en oppgradering til Pluss på OSL - CDG for EUR 39. Det er fire uker til avreise.

Vil det kunne komme variasjoner i prisen? Eks. dersom det blir lite bestillinger i Pluss - vil det kunne bli en lavere pris på OT? Hva er den laveste OT prisen folk har sett med SK i Europa (utenfor Skandinavia)?

Forsøkte med en Optiontown oppgradering fra Go til Plus på CPH - OSL i dag nærmest for moro skyld. Betalte € 35,- for 3 dager siden. Ingen mailer og ikke noe å se på nettsiden til Optiontown... Men i går kveld sjekket jeg SAS app'en og billetten var endret fra Go til Plus. Merkelig... For ordens skyld, dette var selvfølgelig ikke verdt penga, men fikk en Anton Berg sjokkis til kaffen[emoji6]
Samme skjedde med meg fra LHR-OSL-BOO.

Status
Not open for further replies.
Back