Oppsummering av sesongen på Trøndelag Intl.

KAB

Transportfotofil
Oppsummering av sesongen på Trøndelag Intl.

Her følger noen bilder av noen flymaskiner som har dumpet innom på Værnes siden i vår. Jeg minnes at Eirik summerte ganske bra det som hadde vært innom under NATO-øvelsen, så jeg får overlappe ørlitte grann, og vise noen bilder fotografert frem til nå.

Amerikanerne pakket sammen og dro over dammen i stort og smått midtveis i mars.

IMG_4375_800.jpg

Jeg har ergret meg litt over at jeg ikke fikk tatt bilde av COA's 777 som var på nattvisitt, men jeg synes denne kanskje er hakket mer eksotisk å se i snøen allikevel.

IMG_4385_800.jpg

Et flybesøk jeg trodde var forbeholdt de saltvannsdynkede flystasjoner (f.eks Ørland, Bodø og Andøya), var tyskernes spesielle Breguet Atlantic... Men den kom jaggu på dobbeltvisitt til oss. Det vil si, den første fikk snag, slik at man måtte fly opp deler med en annen maskin.

IMG_4439_800.jpg

I mai fikk vi besøk av to små mennesker med store fly, faktisk to store fly...

IMG_4518_800.jpg

Og det har ikke vært fritt for andre sværinger heller.

IMG_5481_800.jpg

IMG_5550_800.jpg

På sensommeren ble det atter militær virksomhet i Trøndelag. Ørlandet ble for smått, slik at flere besøkende transportfly ble sendt til Værnes for en sup drivstoff og en blund på øyet.

IMG_6153_800.jpg

IMG_6258_800.jpg

IMG_6265_800.jpg

IMG_6281_800.jpg

IMG_6351_800.jpg

Jeg avslutter med en fin og rød en, som fløy tur for MyTravel.

IMG_6379_800.jpg

Kanskje har noen andre noen bilder å tilføye fra denne sommerens gjester?

Re: Oppsummering av sesongen på Trøndelag Intl.

Nåh. Har ingen bilder fra Thønderlag men det der var en super oppsummering. Nydelige bilder. Og Herker i SEA Camo og allslags. Kult.

K

Jammen, jammen ... du glemte jo ......... :hi2 :hi2

Såså LN-MOW, din erobring av Trøndelagen er godt dokumentert i eldre forumtråder :)

Fotografiske ønskerepriser finnes på http://trd.airpics.com/fotoseksjon :)

veldig bra oppsummering, KAB!! enda det er lenge igjen til årskavalkadene...

Vilken kanon bra start på dagen :devot: här var det många vackra bilder, tusen tack !

Bildet av Miami må vel sies å være litt spesielt. Palmer on snø. Skulle tro de hadde svingt feil i et veikryss lengre syd.:biggrin :biggrin

Herlig KAB! Vi har sannelig hatt mye fint på besøk i år...;) :cheers: :wow:

Aldeles nydelig KAB!:devot: Værnes må vel være på topp i Norge når det gjelder variasjon i flytype og selskap når det gjelder chartere....?

Back