• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oppgraderingssertifikat

CV990

Newcomer
Heisann. Mitt første innlegg etter en lang periode som "kikker".
Jeg skal på en reise til Long Beach, CA. skal reise med SAS CPH-SEA på economy.
Har noen EB-poeng som jeg kunne tenke meg å benytte før disse går ut.
Hvordan fungerer egentlig ordningen med oppgraderingssertifikat? Jeg tenker da oppgradering til C. Er det slik at jeg må "kjøpe" sertifikatet, uten at der er noen som helst garanti for at jeg blir oppgradert?

Bjørn

Et rask titt på SAS sine internettsider gir deg alle svareene selvsagt:

Uppgradering ombord mot poäng
Du kan även använda dina poäng för uppgradering till en högre klass med bättre komfort ombord på alla reguljära flygningar som utförs med SAS-plan.

På våra långdistanslinjer har vi förutom Business även Economy Flex, en klass med bekvämare stolar och bättre benutrymme än i Economy.

Mellan Skandinavien och Europa Poäng-
kostnad

Economy Flex till Business 10 000

Till/från Asien och USA Poäng-
kostnad

Economy till Economy Flex 10 000

Economy Flex till Business 20 000

Economy till Business 30 000

Allmänna villkor

Uppgraderingscertifikat beställs från Medlemsservice och gäller ett år från utställande (kan ej återbetalas).

Certifikatet berättigar innehavaren till uppgradering till en högre klass på stand-by-basis på reguljära SAS-flyg. Observera att certifikatet inte medför tillgång till lounge, extra baggage eller andra förmåner på marken. Certifikatet kan endast utnyttjas av EuroBonus-medlemmen eller medföljande familjemedlem.

Uppgradering är möjlig under förutsättning att det finns plats och tillräckligt med mat lastad i den högre klassen.

Certifikatet kan inte säljas och ersätts inte om det blir stulet eller borttappat. Det kan inte bytas mot pengar eller annan tjänst och blir ogiltigt om det på något sätt ändras.

Uppgradering är inte möjlig på charterflygningar eller SAS-flygningar som utförs med andra bolags plan (sk code share). Det är ej

Se der ja... Jeg forsøkte å lete på EB-sidene, men fikk bare feilmelding om at sidene ikke kunne vises o.s.v........

Takk skal du ha DY

Bjørn

Ja det kan av og til være litt infløkt å finne fram. Virker som SAS Braathens ikke har egne sider om dette og henviser til SAS i Sverige...derfor er all info på svensk.
Men går greit likevel ;)

Klarer heller ikke å finne ut av hvordan en bestiller reiser fra Norge til Japan, USA etc på SAS BRaathens, men Kina går fint.

Du kan og henvende deg til bakkepersonalet i københvan og oppgradere deg direkte på gaten hvis du har med deg EB kortet ditt og nok poeng.

Men det er en fordel om du forteller om dette allerede ved innsjekk i Norge. Jo før CPH får vite om dette jo større er sjansen for at du får plass der froan... Anbefales å bruke poengene på dette!!!

Jeg antar at dersom man henvender seg i SAS-skranken i Norge, så får man også beskjed om C er full eller ikke.

Takk for gode tips :up:

Du gir beskjed om det på innsjekk i Norge, og de vil da legge inn en kode som forteller CPH at du vil oppgraderes i boarding instruksjonen deres.

Back