Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Fikk tilbud om å legge In bud på et garantert ledig sete ved siden av. Er det noe nytt? Jeg prøvde ikke. Hva koster det?

Dette kom på siden etter lagt inn bud til biz på PVG cph. Det sto ca :vi har mottatt ditt tilbud. Vil du også gi et bud på å sikre deg et ledig sete ved siden av, i tilfelle ikke oppgradering går igjennom.
Sånn ca, husker ikke ordrett og tok ikke screenshot

Ikke meg bekjent. Hjem fra EWR en gang hadde ingen fått setet jeg hadde i plus
Det kan være overbooket allikevel, selv om man ikke får setet. Hjem fra ORD en gang trengte de frivillige fordi de var overbooket med 25, men flyet gikk hjemover med tre ledige seter allikevel pga. missed cocnnections. Jeg ble oppgradert en kabin som takk for hjelpen med å melde meg frivillig, "even if your seat is still available"

Og generelt til en del andre diskusjoner her - antall ledige i bookingklassene reflekterer ikke nødvendig vis antall ledige seter i kabinene.

Blæh.. fjerde gangen på rad ble jeg denied upgrade - nå for SK908 i morgen. Originale Plus billetter med godt bud (37000 poeng per pers) og EBD fungerer dårlig for meg. Fra monkey med EBG fungerte det «alltid». Mistenker at Plus ikke er så lett å vippes opp fra. Senior, søster og svoger har fått full pott på tre flighter i juli (EBG)

Litt skuffet, men fattet. ;) Tar med mat ombord.

Blæh.. fjerde gangen på rad ble jeg denied upgrade - nå for SK908 i morgen. Originale Plus billetter med godt bud (37000 poeng per pers) og EBD fungerer dårlig for meg. Fra monkey med EBG fungerte det «alltid». Mistenker at Plus ikke er så lett å vippes opp fra. Senior, søster og svoger har fått full pott på tre flighter i juli (EBG)

Litt skuffet, men fattet. ;) Tar med mat ombord.

Biz er helt full, og plus har 4 ledige så kan ha med det å gjøre;)
Jeg har aldri prøvd plusgrade fra go (aldri flydd go) men fra plus har jeg fått upgrade ca 80% av gangene, men aldri vært mer enn to pers da.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er litt mye svar å gå igjennom her og søk funket ikke så bra.

Men om man byr på upgrade til PLUS. F.eks OSL-LPA i vårt tilfelle. Er det noen som vet om de tar hensyn til at vi reiser sammen?

Vi er på samme billett og jeg tenker "noen" ville blitt litt sur om vi ble oppgradert til hhv sete 3B og 7E. Litt morsommere å sitte sammen liksom

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Kan ikke tenke meg at de tar hensyn til det. Ville sjekket seatmap 49 timer før og vurdert om jeg ville oppgradete basert på det.

Kan ikke tenke meg at de tar hensyn til det. Ville sjekket seatmap 49 timer før og vurdert om jeg ville oppgradete basert på det.

Det er litt sånt jeg er redd for også. Tenk så innmari døvt om man blir oppgradert og ikke får sitte sammen. :)

Det er litt sånt jeg er redd for også. Tenk så innmari døvt om man blir oppgradert og ikke får sitte sammen. :)
Jeg har aldri lest at de kun oppgraderer én av personene om en har samme PNR, selv om det kanskje er mulig. Posteringer her og i andre forum viser at det enten er alle eller ingen :)

Skal man oppgradere må alle på samme pnr oppgraderes. Men, de tar ikke hensyn til at dere vil sitte sammen. Så i det øyeblikket mailen tikker inn må man reservere seter, for de tildeles ikke automatisk før checkin åpner

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har aldri lest at de kun oppgraderer én av personene om en har samme PNR, selv om det kanskje er mulig. Posteringer her og i andre forum viser at det enten er alle eller ingen :)

Nei, det ville jo kreert ganske mye ulykke og sinte pax. :)

Jeg mente mer om de tok hensyn til at det fortsatt var ledige seter sammen.

Uansett er jeg sjeleglad for at vi ikke gjorde det. Mange gjorde åpenbart for PLUS vokste kraftig rundt innsjekkstid og vi ble kastet bakover. Først til rad 9, så til rad 10 og så til rad 22.

På PLUS var det proppfullt, mens vi endte med flyets eneste (som jeg kunne se) ledige midtsete mellom oss. Kjempefint crew og som EBD hadde vi fri bar så fruntimmeret var stadig bak og "pratet litt med det hyggelige mannlige crewmedlemmet" og kom tilbake til meg med øl. Så kort oppsummert Go-GO!

Jeg fikk engang en gratis oppgradering til Biz hos SAS. Personene som satt på nærmeste sete var også oppgradert på samme måte, han skrøt veldig av det og dama som ble sittende bak kom frem for å se hvordan han satt. Vet ikke om de hadde samme booking.

Jeg holdt helt tett om at jeg også hadde blitt oppgradert.

Jeg fikk engang en gratis oppgradering til Biz hos SAS. Personene som satt på nærmeste sete var også oppgradert på samme måte, han skrøt veldig av det og dama som ble sittende bak kom frem for å se hvordan han satt. Vet ikke om de hadde samme booking.

Jeg holdt helt tett om at jeg også hadde blitt oppgradert.

Første gang jeg ble oppgradert var jeg helt i himmelrike. Skjedde i 2004 og endret hele livet mitt i forhold til reising.

Det høres teit ut, men jeg var helt i himmelen og tror ikke jeg snakket om annet enn hvor fett det var å fly SAS Business Class i 2 uker etterpå.

Det var til og med stålbestikk, Robert. Stålbestikk!!! Og champagne før avgang. Jeg hadde vært akkurat som han, håper jeg. Men var sannsynligvis værre

Første gang jeg ble oppgradert var jeg helt i himmelrike. Skjedde i 2004 og endret hele livet mitt i forhold til reising.

Det høres teit ut, men jeg var helt i himmelen og tror ikke jeg snakket om annet enn hvor fett det var å fly SAS Business Class i 2 uker etterpå.

Det var til og med stålbestikk, Robert. Stålbestikk!!! Og champagne før avgang. Jeg hadde vært akkurat som han, håper jeg. Men var sannsynligvis værre

Og laks! Masse laks!!

På PLUS var det proppfullt, mens vi endte med flyets eneste (som jeg kunne se) ledige midtsete mellom oss. Kjempefint crew og som EBD hadde vi fri bar så fruntimmeret var stadig bak og "pratet litt med det hyggelige mannlige crewmedlemmet" og kom tilbake til meg med øl. Så kort oppsummert Go-GO!

På vei hjem sist søndag LPA-OSL i pluss (og med EBD) med ledig midtsete, men synes maks 3 alkoholenheter på nesten seks timer i lufta var litt lite.

Back