Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Ang oppgradering på SAS. Tror jeg har fast plass på SAS for første gang i livet:colgate: Hvis jeg byr på oppgradering, er det en sjans for at kun 1 i reisefølge får det, eller er det all or nothing?

I tillegg, hva er greia med å måtte betale for å velge sete selv på bakerste rad? Åpnes noe ved check in eller må vi vente til siste liten. Har UA SILVER, vet ikke om det hjelper noe på SAS?

Ang oppgradering på SAS. Tror jeg har fast plass på SAS for første gang i livet:colgate: Hvis jeg byr på oppgradering, er det en sjans for at kun 1 i reisefølge får det, eller er det all or nothing?

I tillegg, hva er greia med å måtte betale for å velge sete selv på bakerste rad? Åpnes noe ved check in eller må vi vente til siste liten. Har UA SILVER, vet ikke om det hjelper noe på SAS?

Det er alle eller ingen

Og angående setereservasjon så er det standarden blant europeiske selskap. Skal man plukke sete må man enten betale (eller ha en billett hvor det er inkludert i pakka)

Det er alle eller ingen

Og angående setereservasjon så er det standarden blant europeiske selskap. Skal man plukke sete må man enten betale (eller ha en billett hvor det er inkludert i pakka)

Så får ikke velge noe gratis innen 24 timer som man får med status her i USA??

Sorry, nå maser jeg fælt her..

SAS longhaul - Ser ut som Miami flighten lille julaften mer eller mindre garantert ikke blir oppgradert så..

Er det en myte at hvis vi forhåndsbestiller og betaler for premium mat bak på Monkey - sa blir du i hvert fall ikke oppgradert? Hverken på bud eller curtecy?

Takk..

Og jo.. Noen som har prøvd "premium" maten bak på apekatt?

Kjenner ikke nåværende prosedyrer, men tidligere var kunder med spesialmat ekskludert fra oppgradering. Men hvordan dette løses i dagens betal-landskap, er jeg ikke sikker på. Kanskje best å vente til siste frist med å oppgradere maten ..

Sorry, nå maser jeg fælt her..

SAS longhaul - Ser ut som Miami flighten lille julaften mer eller mindre garantert ikke blir oppgradert så..

Er det en myte at hvis vi forhåndsbestiller og betaler for premium mat bak på Monkey - sa blir du i hvert fall ikke oppgradert? Hverken på bud eller curtecy?

Takk..

Og jo.. Noen som har prøvd "premium" maten bak på apekatt?

Tilleggstjenester som er kjøpt tidligere refunderes ikke om du får oppgradering. Så har du bestilt et spesielt måltid får du ikke dette, men du får maten som tilhører klassen du blir oppgradert til. Du får ikke refusjon for maten du evt har kjøpt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilleggstjenester som er kjøpt tidligere refunderes ikke om du får oppgradering. Så har du bestilt et spesielt måltid får du ikke dette, men du får maten som tilhører klassen du blir oppgradert til. Du får ikke refusjon for maten du evt har kjøpt.

Thank you. Spørsmålet var om man idet hele tatt kam bli oppgradert når man har valgt "spesialmåltid"

I vilkårene finner jeg disse:

"4.5. Hvis du har bedt om et spesialmåltid eller forhåndsbestilt et måltid, må du legge inn bud senest 25 timer før avgang. Hvis ikke vil vi ikke kunne bekrefte ønsket ditt om oppgradering."

"5.3. Merk at hvis du har bestilt et spesialmåltid eller forhåndsbestilt et måltid, vil det ikke være mulig å kjøpe oppgradering på flyplassen."

Tilbys muligheten til å by på oppgradering kun på visse strekninger, eller betyr det at jeg ikke får opp dette valget at plus er fullt? Gjelder innenlands strekning. Takk for svar :)

Tilbys muligheten til å by på oppgradering kun på visse strekninger, eller betyr det at jeg ikke får opp dette valget at plus er fullt? Gjelder innenlands strekning. Takk for svar :)

4xxx ruter er det mange av det ikke går å by på.

Det er vel få som ser hensikten med å bruke poeng til å oppgradere seg innenlands, så det er sikkert ikke prioritert

Litt spent nå.. Awardfare sier det er 17 ledige seter i biz til LAX på torsdag og jeg har lagt inn bud på 190.000 poeng for alle fem hvor alle har EBD eller EBG.

Har hatt litt dårlig hitrate for tiden, og lurer som vanlig på om det er Plus billettene våres som stopper suksessen. (På denne flighten er Plus fult og economy har masse ledig)

Skjer alt automatisk eller er det noen slags "loadmastere" som klargjør hver flight?

Med 5 stk i bookingen er jeg redd sjangsene er et sted mellom små til null. 190 000 poeng blir bare 38 000 per hode, så det skal vel ikke så mye til at noen byr over selv om du får EBG/D boost. Jeg fikk avslag på 70 000 poeng sist uke CPH-LAX fra Plus, det bookes nokså bra i fremre kabiner om dagen tydeligvis.

Skjønner ikke helt den med at det er 17 seter ledige, mener du ledige på setekartet? Det har ingenting å si, spesielt ikke siden SAS begynte å ta betalt for setevalg av alle andre enn EBG+. Mange som ikke velger før innsjekk nå.

Hele Plusgrade er en eller annen hemmelig algoritme, jeg har også fått avslag før og så oppgradert i gate for mindre poeng enn budet så vanskelig å si. Det styres sentralt og du får automatisk beskjed 6 timer før avgang. Etter det tar de over på flyplassen.

Expertflyer sier det er et sete til salgs i C, så ingen fare for oppgradering der dessverre

Huff da.. Jeg har forholdt meg til seat-request på awardfares. Forsto dager siden var det masse ledig på C så mulig de fyller opp nå da det er under to døgn igjen?

Men.. Du får det du betaler for og det er tross alt en low-cost tur. Ungene får tåle noen timer i Plus.

EDIT: Ser ut som hele flyet er stappfult i alle klasser. Merkelig at 17 ikke har valgt sete i C, men alle bortsett fra 1 har valg i pluss (og det er setet ved siden av meg som tidligere stod som blokkert.)

Last edited:
Huff da.. Jeg har forholdt meg til seat-request på awardfares. Forsto dager siden var det masse ledig på C så mulig de fyller opp nå da det er under to døgn igjen?

Men.. Du får det du betaler for og det er tross alt en low-cost tur. Ungene får tåle noen timer i Plus.

EDIT: Ser ut som hele flyet er stappfult i alle klasser. Merkelig at 17 ikke har valgt sete i C, men alle bortsett fra 1 har valg i pluss (og det er setet ved siden av meg som tidligere stod som blokkert.)

Etter at det kun er gull, diamant og pandion som har gratis setevalg i plus/biz er det ferre som booker sete. Derfor er det enda vanskeligere enn før å danne seg et inntrykk

Back