Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Veldig bra at du fikk landet biz (fra plus forstår jeg) med tanke på at minimumsbud økte til 40000. Hvilken strekning var det? Var det mye ledig rundt 48 timer før da? Jeg tør ikke legge meg så lavt lenger etter jeg fikk avslag selv med 7000 over minimum bud. Tidligere leste man ofte at bud gikk igjennom tett ned mot minstebud, men jeg hadde inntrykk av at det hadde blitt vanskeligere nå enn tidligere? Avhenger vel sikkert litt av strekning og hvor mange ledige det er igjen 48 t før.

Var ARN-ORD tur retur. Ca 10-12 ledige 50 timer før
 
Har lagt inn minimumsbud med kr på OSL-MIA på fredag 15.3, fra Plus til Business, p.t. 15 ledige seter. Venter på melding, er EBD, så vi får se om det hjelper.
 
Har lagt inn minimumsbud med kr på OSL-MIA på fredag 15.3, fra Plus til Business, p.t. 15 ledige seter. Venter på melding, er EBD, så vi får se om det hjelper.



Det er nok ikke 15 ledige, men flere seter er blokkerte pga kunde ikke har reservert sete. Pr nå er det 2 seter i C og 2 i D som står som salgbare


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er nok ikke 15 ledige, men flere seter er blokkerte pga kunde ikke har reservert sete. Pr nå er det 2 seter i C og 2 i D som står som salgbare

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ahh, ja selvsagt, men nå tikket det inn en oppgradering! Sas.no ser ut til å ha store problemer p.t. så kommer ikke inn for å sjekke sete etc., men det det ordner seg vel etter hvert.
 
Jeg fikk telefonnummeret til Plusgrade i dag, og også Epostadressen - Er dette noe jeg burde holde for meg selv , eller kan jeg oppgi det på dette forumet utenat de blir forbannet ? Det er vel ikke en info som SAS gjerne gir ut. Tlf nr er amerikansk, og da jeg ringte dit, fikk jeg bare beskjed om å legge igjen navn og telefonnummer, så skulle de kontakte meg.
Jeg fikk det av SAS ifm at jeg fikk Upgrade, men ikke min kone.
 
Da gikk upgrade i orden via en epost. Jeg tror de sitter i New York, kan tyde på det på retningsnummeret på telefonen, men på den svarte de kun med at man skulle legge igjen navn og nummer, så ville man bli oppringt ( de sa de var ivrige etter å kontakte meg - oversettelse), men de ringte aldri.
 
Hva skjer med eventuelle allerede betalte tillegg hvis man blir oppgradert? Hvis man f.eks har kjøpt setereservasjon eller loungetilgang, er disse pengene tapt eller får man de refundert?
 
Sorry jeg gir meg ikke og ser jeg hører til på et annet forum (eller ikke forum)

- Hva tror dere om plusgrade oppgradering på selveste SK907 i fellesferien?
- Er skjebnen stort sett satt, eller har størrelsen på budet noe å si? Hvis man går «all in» øker det sjansen tilsvarende?
- Er det vanskeligere å få oppgradert fra Plus til Biz enn øko til Biz?

Billettene er Plus og vi er som vanlig fem på samme booking.

SC
 
Det selges veldig lite businessbilletter i skoleferien og det oppgraderes i fleng, så det tror jeg gir gode muligheter.
 
De pleier til og med å senke prisene for oppgraderinger om sommeren. Kan ikke huske at jeg har fått nei noen gang på minstebud, til og med fått CU til Plus og deretter op-up til Business for hele flokken ved mer enn én anledning.
 
Hmf.. Da ble jeg igjen litt furten og forstår ikke helt sytemet..

Vi ga bud på 5x30.000 (original billetten er Plus og jeg er EBD) og fikk avslag selv om det var over 10 ledige business billetter igjen.

Dette er tredje avslag vi har fått i år på upgrade fra Plus til Business på USA flighter.. Alle med gode bud, diamant og flere ledige seter.

I gamle dager da jeg var EBG og hadde Eco billetter så hadde jeg upgrade nesten hver gang..

Er det fordi de ikke gidder å vippe opp fra Plus til Business for da sitter de plutselig med fem ledige i Plus?

Er det fordi SK907 har mange SK ansatte som skal på ferie? (Det var det på MIA-CPH flighten i våres..
 
Det er vel også her jungelordet gjelder : Vil man fly Business bør man kjøpe business. Upgrade er og blir et Joker Nord lotteri
 
Det er vel også her jungelordet gjelder : Vil man fly Business bør man kjøpe business. Upgrade er og blir et Joker Nord lotteri

Ja, eller helst First.. Men med fire utelandsferier med tre barn i året så må en enkel forumist styre unna 150.000 kroners flyturer.. Denne Plus billetten kostet allerede 54.000 kroner ;)

Denne tråden er om oppgraderinger med Plusgrade for oss fattigfolk.

Snakket med en på SAS nå og han lurte på om at vår "point sharing" kunne være grunnen.

(Gleder meg til gjensyn med mitt "elskede Plus" - https://twitter.com/intheleftseat/status/1146094296443117582?s=21 ) ;)
 
Last edited:
@sudcaravelle: Opplevd det samme hvor vi (EBG/EBD) fikk nei på oppgradering fra Plus til Business med bud godt over minimum. Ved innsjekk var det derimot ledige seter som vi fikk oppgradert til. Har garantert ingenting med SAS ansatte som skal på tur, alt styres av en datamaskin. Dama på loungen kunne legge oss på venteliste (vi fikk setene) men fikk ingen påvirkning på hvem som ble oppgradert, det ble gjort av maskinen. Her vekter nok SAS ut i fra hvem som vil kjøpe oppgradering for penger, status, antall personer etc. Budet ditt på 30 000 er også lavere enn prisen på flyplassen (35.000), vil anta det spiller inn.
 
Det man også skal ta med i kalkylene her er jo at SAS selger billetter helt opp til avriese, og da spørs det hva de forventer av siste-liten-salg og evt. muligheten for ombookinger også. Vil tro dette kan spille inn på å få oppgradering på forhånd vs ved gate (når salg og evt innsjekk er stengt)

Håper ikke det blir amerikanske tilstander der man deler ut alt av first-/businesseter to dger før avreise slik at man ikke har mulighet for å reise i F/C om man har en missed connection eller kjøper billett i siste liten.
 
Har et inntrykk av at SAS aldri oppgraderer mer enn at det er minst 4 seter til salgs 48 timer før.
 
Har et inntrykk av at SAS aldri oppgraderer mer enn at det er minst 4 seter til salgs 48 timer før.



Det stemmer ikke. Har fått oppgradering til biz både ved et og to ledige seter 48t før


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top