Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Det skal ikke være nødvendig å legge inn på alle legs. Jeg har en tur til HKG i september, der har jeg kun lagt inn bud på HKG-ARN uten problemer.
 
Nei, det skal ikke være slik. Fløy EVE-OSL-CPH-EWR med bare siste leg oppgradert, og i morgen har jeg oppgradert bare siste leg av OSL-CPH-SFO. Det hørtes ut som en dårlig unnskyldning for en IT-feil de ikke forstår selv...

Det kan nok stemme bra. Fikk chattet med en oppegående person i dag, som skulle ta det videre med EB-avdelingen og sende meg mail. De innrømte hvertfall at det var feil.
 
En liten morsom opplevelse som får meg til å tvile litt på hele Plusgrade. Hadde lagt inn et "bud" på oppgradering på ca 2000, til Plus på SK925 CPH-IAD i morgen. I mine øyne et høyt bud, som ikke godkjent. Et par timer senere får jeg SMS fra SAS om at jeg kan oppgradere til Plus i gaten for DKK999. What?
 
Et par timer senere får jeg SMS fra SAS om at jeg kan oppgradere til Plus i gaten for DKK999. What?

Det vil nok skje relativt ofte, og skyldes først og fremst at man ønsker å ha et visst antall plasser åpne for salg fram til innsjekk stenger. Siden det er basert på automatikk og prognoser så blir det nok ofte avvik fra forventet salg og hvor mange man kan oppgradere. Derimot når man oppgraderer i gate så er salg og innsjekk stengt, så man vet hvor mye no-show og faktisk ledige seter ombord. Det er faste priser på oppgradering i gate (med kampanjepriser i sommer), så det er ikke samsvar mellom hva man har sett for seg via plusgrade.
 
Noen med tilgang til Expertflyer som gidd å sjekke (tentativ) fyllingsgrad på SK 908 2. juli og SK 901 9. juli? Plus og Business.

Takk!
 
Noen med tilgang til Expertflyer som gidd å sjekke (tentativ) fyllingsgrad på SK 908 2. juli og SK 901 9. juli? Plus og Business.

Takk!
908: C4 D4 Z0 R0 J0 Y5 S5 B0 P0 A0 E5 M4 H4 Q3 V3 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

901: C7 D7 Z7 R0 J0 Y6 S6 B5 P4 A2 E5 M4 H4 Q3 V3 W2 U2 K2 L1 T1 O0 G2 N0
 
Er det bare meg ellee har pris for oppgradering økt sykt? Tror nesten det lønner seg å avbestille Go og bestille Plus ihvertfall på langdistanse...
Og da er man garantert bedre sete... sitter og funderer på det når man likevel er innafor 24 timers limiten.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Fikk oppgradert OSL-EWR fra Go til Pluss på Onsdag.
1010kr var mitt bud.
Ser at det er fortsatt 24 Pluss seter igjen.
Go er passe stappfull.
Så minstebud funker forsatt bra.
 
Når det gjelder oppgraderinger på flybilletter ved hjelp av plusgrade, som brukes av 36 flyselskaper, så har BusinessClass.se laget en kompleks funksjonalitet som heter FLIGHT UPGRADE GURU. Denne gjør det enkelt å registere data når du oppgraderer og hensikten er at når du selv skal ut å reise, så vil erfaringer fra andre reisende hjelpe deg å by det rette beløpet eller poeng, slik at du ikke behøver å betale for mye.

Man finner funksjonaliteten her:http://www.businessclass.se/flight-upgrade-guru/

BusinessClass har også nå en konkurranse, som gjør at de som legger inn data, feks tidligere erfaringer fra denne tråden, vil få lodd og kan vinne 20.000 EB poeng. Mer om dette her: http://www.businessclass.no/flight-upgrade-guru-bc-gir-na-eb-points-som-reward/

PS: jeg legger ikke skjul på at jeg jobber med BusinessClass og håper ikke dette anses som reklame fra en konkurrerende virksomhet til Flyprat. BusinessClass er nå fremover mye mer rettet mot transaksjoner, gode deals og fly/hotellsøk etc. Men med denne funksjonaliteten så kunne vi tenke oss et godt samarbeid med Flyprat da det er i alles interesse å ikke betale mer enn nødvendig for upgrades.

Hilsen Jason Eckhoff
 
You must be logged in to use the FLIGHT UPGRADE GURU®
---
Er ikke bra nok.
Vi får nok spam mail som det er.
 
You must be logged in to use the FLIGHT UPGRADE GURU®
---
Er ikke bra nok.
Vi får nok spam mail som det er.

Hei, hmm. Forstår deg godt, spontant. Er ikke glad for unødvendige innmeldinger overalt selv. Men dette er et sikkerhetsspørsmål og handler også om troverdighet for funksjonaliteten. At man skal være logget inn når man legger inn denne type data, er for å unngå falske innleggelser. Litt som ved reviews, så kan slike tjenester være beheftet med data som ikke har sammenheng med virkeligheten. Å være logget inn når man legger inn slike ting, kan sammenlignes med at man her feks må ha deltatt litt på tråder etc før man kan legge inn egne...

Ellers blir jeg noget såret over bemerkningen om spam, noe dette så desidert ikke er. Vi har investert penger i en non profit funksjonalitet som skal løse problemet med denne tråden, nemlig å strukturere ustruktrerte data, slik at du og jeg og alle andre skal kunne oppgradere rimeligst mulig, på hele 36 flyselskaper. En funksjonalitet som er unik globalt...
 
Last edited:
Denne passer kanskje ikke helt inn her, men beste alternativet jeg fant etter å ha bladd noen sider.

Hadde i dag en litt pussig opplevelse hos sk TRD-BOO.

Valgte i går sete 6a med min SAS go billett, da jeg kom inn på flyet i dag ser jeg at "GO behind this seatrow" står på nakkestøtten på min rad.

Reiser en del i jobben, men har bare kommet til sølv, så tviler på at vi snakker noen oppgradering her.

Kan det være så enkelt som at flyet skal videre til TOS, og har flere plusspassasjerer fra BOO og ikke vil flytte på skiltet underveis?
 
Nei, det hender de kanskje glemmer å flytte det, men har opplevd flere ganger at de flytter det etter boarding completed.
 
Lite spørsmål her;

Har en økonomi billett for i morgen fra Oslo til Miami. Fikk Mail fra SAS i dag om at jeg har blitt oppgradert til Plus. Meget hyggelig av de.

Kan jeg med 25K oppgradere denne oppgraderingen til C ?
 
Lite spørsmål her;

Har en økonomi billett for i morgen fra Oslo til Miami. Fikk Mail fra SAS i dag om at jeg har blitt oppgradert til Plus. Meget hyggelig av de.

Kan jeg med 25K oppgradere denne oppgraderingen til C ?

Ja, ved check-in (og/eller gate?) CPH har jo en utvidet betjening i gate på IC-avganger, litt usikker på hva MIA har ved gate.
 
Ja, ved check-in (og/eller gate?) CPH har jo en utvidet betjening i gate på IC-avganger, litt usikker på hva MIA har ved gate.

Meg og minst en til prøvde, uavhengig av hverandre, å oppgradere med poeng/cash fra Go--> Plus ved gate i MIA 14.10.16.

Vi ble begge avfeid. Litt rart da vi gikk fra MIA med rundt 50% belegg i Plus.
 
Meg og minst en til prøvde, uavhengig av hverandre, å oppgradere med poeng/cash fra Go--> Plus ved gate i MIA 14.10.16.
Vi ble begge avfeid. Litt rart da vi gikk fra MIA med rundt 50% belegg i Plus.

Wow, såpass. Så da er det bare ved check-in nå, og ikke ved gate? Mulig at SK personell ved OSL/ARN/CPH fremdeles kan oppgradere på utreise i gate? Noen som vet om det fremdeles stemmer?
 
Wow, såpass. Så da er det bare ved check-in nå, og ikke ved gate? Mulig at SK personell ved OSL/ARN/CPH fremdeles kan oppgradere på utreise i gate? Noen som vet om det fremdeles stemmer?



Så langt jeg vet...

ARN har egen skranke i 2 etg. non-schengen som gjør alle oppgraderinger. Denne er bare få min fra gate.

OSL har egen skranke for supervisor ved innsjekk, supervisor flytter seg så til en ny skranke non-schengen når det nærmer seg avgang.

CPH gjør alle oppgraderinger i gate på aktuell avgang. CPH opererer også strengt på cut-off på 60 min før avgang i forhold til å bestille ekstra mat.

Av utestasjoner så...

NRT og HKG ingen problem å oppgradere i gate. I USA bør forespørselen gjøres ved innsjekk eller i lounge (ORD & EWR)
 
Jeg prøvde å oppgradere ved gate i Oslo, men det var fullt i C. Hun sjekket boarding kort og når hun såg at jeg var Plus så svarte hun at C var fullt. Forstod det slik at hun kunne oppgradert mot poeng hvis det hadde vært plass...

Forøvrig var Plus kabinen for en 10.5 timers dagflight helt greitt. Rødvin, filmer og litt søvn, så er man fremme overraskende kjapt :)
 
Back
Top