Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Dette stemmer ikke med reglene og hva en rekke andre har erfart (bl a på søsterforumet insideflyer) Ville kontaktet kundeservice og fått rettet det opp.

"...The new ticket class of the upgrade applies as the basis for earning points. Points earned on an upgrade are EuroBonus points..."

Å betale med cash eller poeng på Plusgrade gir akkurat de samme fordelene.

Kilde:
https://www.sas.no/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-sv.pdf

Plusgrade: Poeng i ny bookingklasse (saver)
Standby upgrade (innsjekk/gate): Poeng kun i orginal klasse selv om oppgradert.

Takk for link og info. Har nå sendt en henvendelse til gullmailadressen (som jeg til slutt fikk via chatten, etter å ha navigert sider som vekslet mellom ny og gammel layout og sett 404-meldinger på tre forskjellige språk).

Satser på at det da kommer en korrigering som gir noen tusen poeng til på konto.

Kan ikke se at dette har blitt nevnt her eller i nabotråder:
I nattens mulm og mørke har SAS hevet prisene for oppgradering med Eurobonus-poeng. Dette skjer uten at det på forhånd har vært varslet fra selskapets side. Dette går ut over de fire millioner Eurobonus-medlemmer som finnes i verden.
https://insideflyer.no/devaluering-...te-skjer-uten-at-de-gar-ut-med-det-offentlig/

Vurderte oppgradering i gate da Plusgrade ikke gikk gjennom, fikk disse ratene presentert som et "påsketilbud". Ble også aktivt annonsert flere ganger over høyttaleranlegget. Spesielt. Kan ikke skjønne annet enn at dette vil påvirke Plusgrade også.

Last edited:
PlusGrade-prisene er også endret. Nye minstesatser:
Go --> Plus 15.000 poeng (tidl. 10.000)
Go --> Business 40.000 poeng (tidl. 35.000)

Ja, hadde lagt in bud 35400 mia cph, gikk inn og så nå og nå er minstebudet 40000.
5 ledig seter i C, så vet ikke helt om jeg skulle høyne.

Nå går slideren også opp til 125000.

Heftig devaluering. Kombinert med 250 pr leg i billegaste klasse er det langt mellom nok opptjening for ei slik oppgradering.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Heftig devaluering. Kombinert med 250 pr leg i billegaste klasse er det langt mellom nok opptjening for ei slik oppgradering.

Er vel bedre butikk for SAS å selge poengene til diverse butikker/kredittkort. Gjenspeiler vel heller det.

Å kvalifisere på poeng alene innenriks er vel vanskelig, de fleste gjør vel det på legs eller travel pass?

Amerikanske selskap har gått mer over til revenue opptjening, altså antall poeng du får henger direkte sammenheng med hvor mye en betaler for billetten. Spørs om ikke det kommer etter hvert her også.

Er vel bedre butikk for SAS å selge poengene til diverse butikker/kredittkort. Gjenspeiler vel heller det.

Å kvalifisere på poeng alene innenriks er vel vanskelig, de fleste gjør vel det på legs eller travel pass?

Amerikanske selskap har gått mer over til revenue opptjening, altså antall poeng du får henger direkte sammenheng med hvor mye en betaler for billetten. Spørs om ikke det kommer etter hvert her også.
Ja, kansje det ikkje kan bli så mykje "verre" det, i alle fall for innanlands. Like dyre eller dyrare billettar enn Europa? Det er i inntrykket mitt, har jo ikkje sjekka det så godt ut :)

Ja, kansje det ikkje kan bli så mykje "verre" det, i alle fall for innanlands. Like dyre eller dyrare billettar enn Europa? Det er i inntrykket mitt, har jo ikkje sjekka det så godt ut :)

Fordelen med SK intra-europa og IC har vært *A-nettverket med lounger og mulighet til å bli ombooket ift reise.

Nå har en rekke lounger intra-europa forsvunnet, og SK har flere ganger vist at det ikke alltid rebooker, men lar både EBG og EBD vente en dag i Tokyo eller andre steder, ofte med mangelfull info.

Det kan virke som om *A-nettverket er blitt en slags "light-edition" ift før. Jeg holder fremdeles en knapp på SK og *A, men DY er ikke langt etter med fordelsprogrammet sitt.

IC synes jeg SK har gjort det bra med de nye flyene, og spesielt Plus er et godt produkt. EB-programmet er ikke imponerende, og jeg frykter endringene nå 3.0 kommer en eller annen gang.

Takk for link og info. Har nå sendt en henvendelse til gullmailadressen (som jeg til slutt fikk via chatten, etter å ha navigert sider som vekslet mellom ny og gammel layout og sett 404-meldinger på tre forskjellige språk).

Satser på at det da kommer en korrigering som gir noen tusen poeng til på konto.

Og der kom svar som bekreftet at jeg hadde rett på høyere opptjening for Plusgrade-oppgradert flight betalt med poeng og at dette nå var korrigert på min EB-konto.

PlusGrade-prisene er også endret. Nye minstesatser:
Go --> Plus 15.000 poeng (tidl. 10.000)
Go --> Business 40.000 poeng (tidl. 35.000)
Fikk heldigvis lagt inn et bud før de økte minsteprisen.

Her er rangene jeg finner som man kan by for CPH-IAH
Go til Pluss: fra 15.015 til 70.000 poeng, Engang var 15k fast pris
Go til Biz: fra 40.310 til 125.000 poeng. Engang var 40k fast pris.

Bestiller man hele turen med poeng så er det 80.000 i pluss og 100.000 i Biz for alle 4 strekningene så disse prisene henger ikke på greip.

Her er rangene jeg finner som man kan by for CPH-IAH
Go til Pluss: fra 15.015 til 70.000 poeng, Engang var 15k fast pris
Go til Biz: fra 40.310 til 125.000 poeng. Engang var 40k fast pris.

Bestiller man hele turen med poeng så er det 80.000 i pluss og 100.000 i Biz for alle 4 strekningene så disse prisene henger ikke på greip.

Nå er det ikke så lett å få tak i bonusbilletter på SK, men du skal ikke se bort ifra at SK kommer til å øke disse prisene også, siden poengene er devaluert.
Bra butikk for SK dette, selge en masse poeng til Elkjøp,amex osv, for så å devaluere. Ikke så bra butikk for å beholde lojaliteten.

Har kjøpt en bonusbillett med SAS på PLUS fra MIA til CPH. Var dessverre ingen bonusbilletter å få kjøpt i Business flere dager før eller etter min reisedato.

Vet at man ikke kan oppgradere bonusbilletter i Plusgrade. Men er det mulig å spørre om upgrade til business i skranke/gate?

Last edited:
Har kjøpt en bonusbillett med SAS på PLUS fra MIA til CPH. Var dessverre ingen bonusbilletter å få kjøpt i Business flere dager før eller etter min reisedato.

Vet at man ikke kan oppgradere bonusbilletter i Plusgrade. Men er det mulig å spørre om upgrade til business i skranke/gate?

Ja, det er fullt mulig. Har oppgradert bonusreise fra Plus til Business på ARN-HKG tur/retur.

Sent from my iPad using Tapatalk

Et kjapt lite spørsmål:

Flyr med den ene arvingen OSL-MIA-OSL i september utenfor ferier osv. Ser nå et maskinene virker relativt tomme. Hvilken taktikk bør vi bruke for en oppgradering?

JR er sølv, jeg er gull og vi flyr Plus. Ser at minimumet er 100.000 poeng på Plusgrade t/r. Jeg har nok poeng men vil jo helst bruke dem på CT. Smile seg til upgrade i skranken er vel litt last year?

Takker.

Et kjapt lite spørsmål:

Flyr med den ene arvingen OSL-MIA-OSL i september utenfor ferier osv. Ser nå et maskinene virker relativt tomme. Hvilken taktikk bør vi bruke for en oppgradering?

JR er sølv, jeg er gull og vi flyr Plus. Ser at minimumet er 100.000 poeng på Plusgrade t/r. Jeg har nok poeng men vil jo helst bruke dem på CT. Smile seg til upgrade i skranken er vel litt last year?

Takker.

Cash kanskje? Men ikke noe mer enn minstebud.

Is i magen. Om maskinen fylles opp og SAS anser overbooklng som sannsynlig, senkes cashprisen for oppgradering. Laveste jeg har sett for Go til Business er 3200 NOK (mot 5800 NOK normalt).

Back