Ønsker ikke konkurrere med Norwegian mellom Europa og Asia

Re: Ønsker ikke konkurrere med Norwegian mellom Europa og Asia

Jeg har stor tro på Mr. Kjos og long haul. Jeg tror komforten på Dreamlineren er såpass bra, at de ikke vil få noe klager av DEN grunn.

Jeg har stor tro på Mr. Kjos og long haul. Jeg tror komforten på Dreamlineren er såpass bra, at de ikke vil få noe klager av DEN grunn.

Nyfrelst fra kurs som du er så kommer ikke det som en overasskelse;)
Du er klar over at du med størst sannsynlighet aldri får jobbe ombord på langrutene eller?

Men, folk har tatt feil før angående bjørnen. Men det er jo et paradoks at svært få har prøvd seg på dette segmentet før og de få som har gjort det har lagt ned etter ganske kort tid.......
Er nok et helt annet ballgame.
Men klart, irskregistrerte fly, utenlandske ´ansatte´ og diverse andre smarte løsninger så stiller de vel kanskje litt sterkere enn andre selskaper som opererer på den `tradisjonelle`måten for å bruke et litt penere ord:)

Men, folk har tatt feil før angående bjørnen. Men det er jo et paradoks at svært få har prøvd seg på dette segmentet før og de få som har gjort det har lagt ned etter ganske kort tid.......
Er nok et helt annet ballgame.
Men klart, irskregistrerte fly, utenlandske ´ansatte´ og diverse andre smarte løsninger så stiller de vel kanskje litt sterkere enn andre selskaper som opererer på den `tradisjonelle`måten for å bruke et litt penere ord:)

Hvem tenker du på som har prøvd og lagt ned basert på europeiske betingelser? Jeg kommer på Air Asia, men de har neppe "tradisjonelle" ordninger og ei heller europeiske.

Men du har nok helt korrekt: Det er en helt annen konkurranse (noe som nødvendiggjør helt andre måter å organisere dette på).

Last edited:

:-) Er nok LITT farget av det ja, men jeg hadde nok uansett hatt troen. Tror folk vil oppleve reisen som positiv mye pga de nye flyene.

Får neppe lengre reiser enn Dubai, så du har nok rett i det. Long haul er helt utskilt fra resten av selskapet. Vet ikke om jeg hadde villet det uansett.

Re: Ønsker ikke konkurrere med Norwegian

Lufthansa og Finnair ligger jo ofte godt under Norwegian i pris til Asia når Norvegian har solgt sine 2 (?) seter til lokkepris.

Ellers flyr jo LCC Air Berlin til Asia.

Er det noen som vet hvor mange seter som selges til laveste pris? Var inne på Norwegian.no da nye seter ble lagt ut og kom så langt at jeg skulle betale. Da fikk jeg feilmelding )flere ganger)

Min erfaring er at mannen i gata veldig ofte ikke vet hvilken flytype de har flydd med.

Til sammenligning må jeg innrømme at jeg ikke la merke til om bussen jeg tok til jobben i dag var Volvo eller Scania eller noe annet.Men så er jeg ikke noen buss/lastebilentusiast heller.

Re: Ønsker ikke konkurrere med Norwegian

Er nok for smarte til å starte eventyr.
Bake se hvordan det gikk med Laker i England og People Express i USA.
Når en reiser så pass langt ønsker vell di aller fleste litt mer komfort.
En får hva en betaler for.

Nå var det vel ett lite sjarmerende knippe statseide og amerikanske flyselskapsjefer, med muligheten til og trykke på de rette knapper hos de regulatore direktorater, og krydre det med bittelitt kartellvirksomhet, så har du Laker sitt fall. Vet BA ble dømt på det.

Hva angår PE, så var nok det ett lysende eksempel på at man kan nok ikke kjøpe seg ut av økonomiske problemer, ei heller fylle på med flere ruter og pax, når du har trøbbel med å organisere de operasjoner og systemer du har.
Det var nok slutt på pengene, de ble deretter kjøpt av Texas International og slått sammen med Continental og New York Air.

Erik

Tror folk vil oppleve reisen som positiv mye pga de nye flyene.

Det kan hende du har rett, men jeg har flydd Dreamliner i økonomi, og det var strengt tatt ... ikke så veldig mye å skrive hjem om, når det først var unnagjort.
Når det er sagt har jeg nettopp booka 2 turer til London med DY 787 i juli. :cool:

Det kan hende du har rett, men jeg har flydd Dreamliner i økonomi, og det var strengt tatt ... ikke så veldig mye å skrive hjem om, når det først var unnagjort.
Enig, fløy HIJ-HND med Dreamliner forrige uke, og det var... helt greit. Større vinduer er faktisk merkbart, likte det. Det var jo en kort flight, så vet ikke om ting som høyere luftfuktighet vil være merkbart på longhaul. Tror vel egentlig at nye fly først og fremst vil være merkbart for DY som sparer drivstoff.

Enig, fløy HIJ-HND med Dreamliner forrige uke, og det var... helt greit. Større vinduer er faktisk merkbart, likte det. Det var jo en kort flight, så vet ikke om ting som høyere luftfuktighet vil være merkbart på longhaul.

Jepp... store vinduer eller ikke, Dreamlineren er fortsatt bare nok et fly. Det er ingen stor revolusjon for passasjerenes del.

Når det er sagt har jeg nettopp booka 2 turer til London med DY 787 i juli. :cool:

Men ikke meningen å kille 787-entusiasmen her, gleder meg til OSL-LGW og rad 1 og 2 hos DY i juli ! :D

Ønsker ikke konkurrere med Norwegian mellom Europa og Asia

Jeg har hørt flere tilbakemeldinger fra folk som har hatt en positiv opplevelse av DYs Sky-interiør. Flyene oppleves gjerne som moderne, luftige og fine. Dette er folk som ikke har noen flyinteresse i det hele tatt og som ikke bryr seg om flytyper. Så å si at folk flest ikke legger merke til noe eller bare bryr seg om pris, tror jeg i beste fall er en overforenkling.

Jeg har hørt flere tilbakemeldinger fra folk som har hatt en positiv opplevelse av DYs Sky-interiør. Flyene oppleves gjerne som moderne, luftige og fine. Dette er folk som ikke har noen flyinteresse i det hele tatt og som ikke bryr seg om flytyper. Så å si at folk flest ikke legger merke til noe eller bare bryr seg om pris, tror jeg i beste fall er en overforenkling.

En jeg kjenner fløy med DY til DXB. På vei ned hadde han tydleigvis hatt en ny en med SKY-intriør og hjem en uten SKY-intriør. Kommentaren hans var som følger: -"På vei ned hadde vi en 737-800 Next Generation som har 30 % mindre utslipp enn den gamle typen 737-800. På vei hjem igjen fikk vi dog en 737-800 av gammel type som førte til at vi måtte mellomlande i Riga pga høyere fuel-forbruk" :headbang

Back