Omregistrering av SAS fly til norsk register?

sk931

ScanFlyer Rusty
Måske hot news og til Nordmænd

SAS SK908 som kommer til OSL 18oct er med LNRKM en A330....

Det må være en som er ommalet og ny regget, idet SK9009/17oct bliver forsinket blandt andet fordi malingen ikke er tør !!!

Hilsen Ole

Re: Ny SAS reg

Fra postlista til LT:

LN-RKM - Flyteknisk mappe LN-RKM - Application for COA for a A330, msn 496 2012/07307 2 LT 21.09.2012 FROM:
Scandinavian Airlines System

LN-RKM - Flyteknisk mappe LN-RKM - Application for a Noise Certificate for a A330, msn 496 2012/07307 3 LT 21.09.2012 FROM:

Er vel OY-KBN omregistrert ?

Last edited:

Ok mange tak....

OYKBN er nu fortid...first flight som RKM SK909/17oct og så til OSL som 908
forventer billeder fra OSL !!!
Det siges også at SEREE skal på norsk reg
Hilsen Ole

Fra postlista til LT:

LN-RKM - Flyteknisk mappe LN-RKM - Application for COA for a A330, msn 496 2012/07307 2 LT 21.09.2012 FROM:

LN-RKM - Flyteknisk mappe LN-RKM - Application for a Noise Certificate for a A330, msn 496 2012/07307 3 LT 21.09.2012 FROM:

Er vel OY-KBN omregistrert ?

msn 496 er OY-KBN. Så bare en omregistrering...

Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor driver SAS og bytter registreringsland på flyene sine? Jeg ser at flere av A340ene tidligere var på svensk reg.....

Alf

Muligvis et krav fra kreditorer? De har juridisk bedre sikkerhed ved LN-regs end OY- og SE-.

Man kanså synes, at hvis det var for at spare lidt, så kunne SAS vel flytte alle fly på
irsk register...det er der jo mange der gør....f.ex AZ....
Men om det er en "leasing gimmick, ved jeg ikke noget som helst om
Hilsen Ole

Jeg ser at SK909/17oct CPH-EWR er (minst) 2,5 timer forsinket. Betyr det at også SK907/18oct OSL-EWR blir tilsvarende forsinket?
Hilsen en som for anledningen er mer opptatt av om flyet er i rute enn om det er nymalt.

Er dette løsningen for å bli kvitt "møkka" på de skitne A330ene.. omregistrere dem og male dem om en gang i året? :)

Neida, tuller..

Jeg ser at SK909/17oct CPH-EWR er (minst) 2,5 timer forsinket. Betyr det at også SK907/18oct OSL-EWR blir tilsvarende forsinket?
Hilsen en som for anledningen er mer opptatt av om flyet er i rute enn om det er nymalt.

Regner ikke med det... de har endel bakketid på EWR, og dessuten om forsinkelse: Flytiden til OSL er kort.. sist gang jeg fløy ble den beregnet til 6:10.. Så det er sannsynlig at du lander på rutetid på OSL :)

Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor driver SAS og bytter registreringsland på flyene sine? Jeg ser at flere av A340ene tidligere var på svensk reg.....

Alf

Forklart av en SAS-sjef:
"I Sverige betaler vi 10% av flyets verdi i formueskatt, Danmark 1%, og i Norge 1 promille."

SAS fikk jo nylig inn maskiner med SE-reg (f.eks SE-RES). Hvorfor registrerte man den i Sverige, samtidig som man fjerner en dansk maskin som koster en tiendel mindre i formuesskatt? (i tillegg til omregistreringskostnader) :drunk:

Hvilke variabler er det vi ikke tar hensyn til her? Det må jo være en grunn til at det gjøres på denne måten.

Muligvis et krav fra kreditorer? De har juridisk bedre sikkerhed ved LN-regs end OY- og SE-.

Nei , det er det ikke.
Sikkerheten er lik i de skandinaviske landene.
Kreditorer vil normalt ikke ha noen krav til registrerings land.
Det vil derimort eierne av materiellet.

Back