Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
Re: Ny SAS reg
er det OSL-SVG-IAH som står for tur? :stir
er det OSL-SVG-IAH som står for tur? :stir
Kräver inte ägarna (staten) i de olika länderna att en viss del av flottan skall vara registrerad i varje land? Tidigare har Svenska staten nyttjat SAS svensk-reggade flyg vid olika "krisscenarier"?
Och vad med sale-and-leaseback?
Omregistreringen er bemærkelsesværdig, idet det er forbundet med omkostninger at foretage denne. Heruodver har de omtalte fly i omkring 10 år været registreret i de respektive landes fartøjsregister.
Eneste fællesnævner for de tre langdistancefly er, at leasinggiver er Rurik Limited i Irland. Derfor kan omregistreringen til Norsk Luftfartøysregister (NLR) være begrundet i mere attraktive finansieringsvilkår, da NLR yder en særlig juridisk beskyttelse i forbindelse med ejerforhold og hæftelser.
Hos SAS ønsker man ikke at kommentere baggrunden for omregistreringen.
"Vi omregistrerer løbende nogle af vore fly. I øjeblikket er vi i gang med at omregistrere tre A330-fly. Vi ønsker ikke at uddybe yderligere," siger pressechef Trine Kromann-Mikkelsen fra SAS i Danmark.
Ikke helt nytt. Man har flyttet rundt narrow bodys i mange år mellom Norge, Sverige og Danmark for å få lavere avgifter. .
Jag har hävdat många gånger att detta är en viktig orsak till omregistreringarna. Om traditionsprincipen ej uppfylls är ett lösöre (tex ett flygplan) som sålts och leasats tillbaka enligt svensk lag inte skyddat mot borgenärerna vid en konkurs.
Ja, enligt Luftfartsinspektionen/Luftfartsverket som nu ingår i Transportstyrelsen i Sverige är det avgörande skillnader i konkurslagstiftningen i Norge och Sverige som gör att ägarna av luftfartyg har ett större skydd (i praktiken lättare att få tillbaka) luftfartyg i händelse av SAS konkurs.
Flyselskapet er et skandinavisk konsern, og registreringen av de enkelte fly kan påvirke hvordan flyene kan bemannes.
Stemmer dette? Ble ikke AOC slått sammen igjen nettopp for å slippe den problemstillingen?
Flyselskapet er et skandinavisk konsern, og registreringen av de enkelte fly kan påvirke hvordan flyene kan bemannes.
Nei, det har absolutt ingenting å si. Massevis norskregistrerte fly, både short- og longhaul, uten en eneste norsk ansatt i flyet - og dansk/svenskregistrerte med kun nordmenn...
Kan det være spesielle krav om besetning på dansk-registrerte fly?
Www.allabolag.se ger en del information.Finnes det i Sverige noe offentlig register som viser hvem som står bak disse KB-er ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.