Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Måtte forøvrig trykke 3 ganger på "Logg ut" for å faktisk få logget ut. De to første gangene kom jeg bare til startsiden, fremdeles innlogget....


Jeg opplever også dette, men holder med å trykke 2 ganger......
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Avbestilte en t/r billett til Bergen på torsdag forrige lørdag. I dag kommer e-post med følgende emne tikkende inn: "To dager igjen til din Bergen-reise"... :8:
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ser ut som de nye sidene lager noe konflikt med de gamle som er lenger bak, både på Firefox og Chrome blir date-pickeren litt skrudd om man vil lege dato etter at man har gjort første søket. (Nederste dato-linje er kuttet)

sas.png
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Sas.no er fortsatt en katastrofe. Er sikkert bare nytt design/theme med samme gamle database/programmering.

I opera sees heller ikke ting riktig.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hei
Et raskt spørsmål som kanskje allerede er besvart i denne tråden, but here goes anyway:
Jeg har bestilt billetter for tre reisende i SAS Plus, TRD-CPH-NCE med tilsvarende retur.
Er selv EBD.

Da jeg skulle gå inn og reservere seter, som jeg er vant til å kunne gjøre til enhver tid som EBD, og denne gang på vegne av alle siden vi reiser i SAS Plus, så får jeg kun en feilmelding når jeg logger inn for å 'Se/endre bestilling':
"Vi kan ikke endre din reise online akkurat nå. Prøv igjen senere. Hvis problemet vedvarer, vennligst kontakt SAS Customer Contact Center tlf. (+47 915) 05400 eller ditt reisebyrå."

Siden reisen er noe frem i tid (over 24t) kan jeg ikke benytte sjekk-inn funksjonen for å reservere seter, og har da alltid tidligere benyttet meg av 'Se/endre bestilling' på sas.no for å gjøre setereservasjon. Er det noen som har vært ute for denne feilmeldingen før, og vet om man kan omgå dette online og finne reservasjonen et sted hvor man kan legge inn seteønsker? Eller må jeg vente og ta dette over telefon (vet ikke hvor ivrig SK kundeservice er på setereservasjonshenvendelser pr tlf)?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hei
Et raskt spørsmål som kanskje allerede er besvart i denne tråden, but here goes anyway:
Jeg har bestilt billetter for tre reisende i SAS Plus, TRD-CPH-NCE med tilsvarende retur.
Er selv EBD.

Da jeg skulle gå inn og reservere seter, som jeg er vant til å kunne gjøre til enhver tid som EBD, og denne gang på vegne av alle siden vi reiser i SAS Plus, så får jeg kun en feilmelding når jeg logger inn for å 'Se/endre bestilling':
"Vi kan ikke endre din reise online akkurat nå. Prøv igjen senere. Hvis problemet vedvarer, vennligst kontakt SAS Customer Contact Center tlf. (+47 915) 05400 eller ditt reisebyrå."

Siden reisen er noe frem i tid (over 24t) kan jeg ikke benytte sjekk-inn funksjonen for å reservere seter, og har da alltid tidligere benyttet meg av 'Se/endre bestilling' på sas.no for å gjøre setereservasjon. Er det noen som har vært ute for denne feilmeldingen før, og vet om man kan omgå dette online og finne reservasjonen et sted hvor man kan legge inn seteønsker? Eller må jeg vente og ta dette over telefon (vet ikke hvor ivrig SK kundeservice er på setereservasjonshenvendelser pr tlf)?


Har opplevd samme problemstilling selv fra tid til annen, aldri helt forstått hvorfor. Men begynner å få en teori om at det skjer når det er endringer i bookingen.

Har da alltid ringt inn til SAS som fikser setereservasjonen for meg, ingen sure miner der. Du kan evt prøve igjen om en dag og to for å se om det bare er litt midlertidig snerk.

Ring inn det er det enkleste.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hadde tatt det via chat på sas.no. Slike småting er det eneste de faktisk løser på en grei måte der (alt annet er synsing og svada).
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Man må bruke IE! Ingenting i SAS fungerer uten IE!
Det startes forresten snart overgang til nytt datasystem, så da får vi håpe at ting blir lettere, og med mindre feil.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har da funnet en ny interressant sak. Jeg har nå funnet ut at "beste tilgjengelig" billetter til IAH fra andre byer enn SVG ikke er tilgjengelig på sas.no. De kan heller ikke bestilles på telefon, kun på app...!

Problemet er om man skal tilbake fra en annen flyplass enn IAH, da fungerer heller ikke appen, får den tar kun T/R samme flyplass. Hva gjør man da?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Problemet er om man skal tilbake fra en annen flyplass enn IAH, da fungerer heller ikke appen, får den tar kun T/R samme flyplass. Hva gjør man da?

Flyr med KL, BA LH, AF...? :lol:
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har da funnet en ny interressant sak. Jeg har nå funnet ut at "beste tilgjengelig" billetter til IAH fra andre byer enn SVG ikke er tilgjengelig på sas.no. De kan heller ikke bestilles på telefon, kun på app...!

Problemet er om man skal tilbake fra en annen flyplass enn IAH, da fungerer heller ikke appen, får den tar kun T/R samme flyplass. Hva gjør man da?

Send inn en klage her. De svarer som oftest i løpet av dagen, og er flinke på å fikse slike ting. De har hjulpet meg med tilsvarende ting før.....
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har sendt en til gullmailen. Fikk da som svar at det tross alt var dyrere med Beste tilgjengelighet. ..
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

2dc2635f28e27b8c34e46fdcd8b93d82.jpg

Det er mye gammelt som henger igjen. Denne reklamen får jeg opp når jeg søker på TRD-KEF. Ikke mulig å trykke på bildet.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Skulle rapportere en sikkerhetsfeil på sas.no til SAS. De har skjema på www.sas.no for å rapportere feil, men er usikker på om feilen har blitt rapportert inn. Den ender nemlig med en blank side når man trykker på "send"... :headbang
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Bare en Obs!-Obs! når det gjelder bookingen hos SAS nå.

Jeg benytter alltid sas.no til å booke, men pga litt kronglete reiserute fra MAN-LAS senere i år fikk jeg hjelp av 05400 til å booke hele billetten.

Alt gikk greit etter 3 knepp på agentrulletten og billett ble booket.

Problemet var at reisen aldri dukket opp på "mine sider" slik at jeg fikk booket seter, og ringte igjen. Fikk da en dritsur svenske som kunne (etter på ha sjekket med SAS IT) fortelle at man IKKE kan booke seter online, om man får hjelp på tlf ved booking... (Det pp tross av at sas.no IKKE lar deg booke routingen online..)

Dette er et resultat av at man nå tar betalt for premium-seter sa han. Når jeg da gjentok for 100 gang at jeg er EBD, og ikke skal betale for dette uansett, forsto han ingenting. Gikk uansett ikke, jeg måtte ringe og betale gjentok han gang på gang.. Tilslutt snakket han tydeligvis med en supervisor og fikk beskjed om å hjelpe meg med å reservere seter.. han måtte manuelt gå igjennom 6 flights og ledige plasser på disse for å få booket meg seter..

Makan til idioti og steinalder har jeg aldri opplevd!!

Ja, jeg prøvde LOT, LH etc og heller ikke der fikk jeg reservert seter.. Eneste som lar meg forandre er United, men da på sine egne flights (kun disse).

Grr.... Kjenner man har lyst til å sparke IT-personell på leggen, eller gjerne denge noen med en sur svenske..

Kim
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nå har alt vært nede en liten stund... sas.no og sas.se flysas.com alt sammen... det er ikke helt bra for butikken.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nå kom det opp en melding om "server overload", tidligere har det ikke kommet noe. DDOS angrep? Eller er de kanskje på vei opp igjen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top