Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har hørt det er vanlig at firmaer blir presset for penger for at noen ikke skal ta ned siten deres, men at slikt veldig sjelden kommer ut i media. SAS har kanskje hverken betalt eller hatt kompetanse til å beskytte siten.
Trur ikkje dette er DDos, så tviler på teorien denne gang. No er det jo kontakt med serveren. At slikt førekjem, det kan jo hende. Utanfor fagfeltet mitt.

Einig. Er sida enno drifta frå Skandinavia, eller er det i India no?

Fysisk lokasjon på sas.no ser ved første øyekast ut til å være Danmark. Uten at det trenger å bety så mye i dagens virtuelle sky-verden

Trur ikkje dette er DDos, så tviler på teorien denne gang. No er det jo kontakt med serveren. At slikt førekjem, det kan jo hende. Utanfor fagfeltet mitt.
Det er langt mere enn DDoS man kan bruke.

Utrolig at de i frontend ikke kan presentere 'sorry' sider ....

Utrolig at de i frontend ikke kan presentere 'sorry' sider ....

Det var min første tanke også. Det å reroute til en enkel side med sorry og info om f.eks hvordan nå de på telefon er virkelig ikke "rocket surgery"

Om hele imfrastrukturen er nede, tror jeg ikke det er prioritet å lage en sorry side..

Da ser det ut til at hele siden har tatt seg en tur i kjelleren igjen. Mår si som Magnhild Meltveit Kleppa: Uffameg!

Last edited:

Om hele imfrastrukturen er nede, tror jeg ikke det er prioritet å lage en sorry side..

En failover-strategi er for sent å lage nå, den burde de hatt for lenge siden. Det koster omtrent null å ha det liggende i dvale og man har selvfløgelig ikke det på egen infrastruktur. (Selv flyprat har en fall-back-site som vi kan bruke om det går galt ved oppgraderinger m.v., det koster oss null og niks og tar kun minutter å aktivere) I dette tilfelle kunne det spart SAS for laaaange innsjekkøer i dag, ved at de henviste til mobilinnsjekk som funket hele tiden. Men er ikke overrasket over at det ikke finnes/virker :rolleyes:

Jeg kommer fortsatt ikke inn, verken fra jobb-PC eller mobil. Ganske utrolig egentlig, her taper SAS mange bookinger.

Re: Er SAS sine sider nede for øyeblikket ??

Denne siden kan ikke vises

•Kontroller at nettadressen http://www.sas.no er riktig.
•Søk etter siden med søkemotoren.
•Oppdater siden om noen minutter.

Alt annet virker hos meg - så det må være SAS sine sider er nede.

Jan

SAS flytter jo deres IT services fra CSC til TATA..og det sker i disse dage....
måske det er årsagen til at visse sider ikke fungerer
Hilsen Ole

Har ikke SAS IT jubileum snart?
nerd1.jpg

Dagens bilde :colgate:... Definisjon på nerd...:lol:

Dagens bilde :colgate:... Definisjon på nerd...:lol:

Nerder er for smarte til å røyke...

Kjenner jeg begynner å bli litt irritert på denne feilen til SAS. Mon tro om de har Release Manager?

Status
Not open for further replies.
Back