Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Syns denne er ganske fin..

Trykk for større bilde

Hvorfor kommer alternativene opp om de ikke er tilgjengelig? :headbang

Og likevel funker det om man bare er litt bestemt og klikker på ny :p

Siden SAS nå tjener penger, så kanskje man skulle bruke noen av kronene på å lage nye nettsider? :rolleyes:

Logget inn på sas.no for å sjekke hvor mange EB-poeng man trengte for å ta ut bonusreise. Er altså på jakt etter uttakstabellen.

Etter å ha logget inn klikket jeg på "Eurobonus" i menyen i toppen. Deretter på menyvalget "Bruk poeng" i venstre marg. Klikket videre inn på "Bestill alle reiser for poeng" (hva nå enn det betyr...?). Og deretter på "Les mer" under avsnittet "Bonusbilletter for poeng".

Da får man opp et pop-up-vindu hvor man må velge land. Klikket på "Norway" og havnet da på forsiden av bookingmotoren for bonusreiser. Hvis man ønsker å se uttakstabellen må man velge å lukke dette pop-up-vinduet :rolleyes: Da vises award chart fra flysas.com :p Eventuelt hvis man ikke er like rask som meg, så holder man musepekeren over "Norway" og velger enten "Norsk" eller "English". Da får man også opp uttakstabellen (dog kun på engelsk selv om man velger "Norsk")...

Forstå det den som kan :headbang

Last edited:
Siden SAS nå tjener penger, så kanskje man skulle bruke noen av kronene på å lage nye nettsider? :rolleyes:

Logget inn på sas.no for å sjekke hvor mange EB-poeng man trengte for å ta ut bonusreise. Er altså på jakt etter uttakstabellen.

Etter å ha logget inn klikket jeg på "Eurobonus" i menyen i toppen. Deretter på menyvalget "Bruk poeng" i venstre marg. Klikket videre inn på "Bestill alle reiser for poeng" (hva nå enn det betyr...?). Og deretter på "Les mer" under avsnittet "Bonusbilletter for poeng".

Da får man opp et pop-up-vindu hvor man må velge land. Klikket på "Norway" og havnet da på forsiden av bookingmotoren for bonusreiser. Hvis man ønsker å se uttakstabellen må man velge å lukke dette pop-up-vinduet :rolleyes: Da vises award chart fra flysas.com :p Eventuelt hvis man ikke er like rask som meg, så holder man musepekeren over "Norway" og velger enten "Norsk" eller "English". Da får man også opp uttakstabellen (dog kun på engelsk selv om man velger "Norsk")...

Forstå det den som kan :headbang

SAS IT arbejder hårdt og målrettet på at skræmme flest mulige kunder væk fra websiderne. Og på det punkt gør de et godt job.

Jeg undrer mig dog over at der slet ikke er nogle chefer eller andre medarbejdere i SAS som har prøvet at bruge websiten og som reagerer på hvor elendig en brugeroplevelse det er.

En annen liten pussig sak, det ble ganske mye pendling med SAS i sommer, og når jeg nå sitter med reiseregningene legger jeg merke til at alle (4) kvitteringene fra SAS er forskjellige - alle bestillt og betalt via SAS sine egne sider med samme Norske MC - alle samme strekning, dog noe forskjellig pris. Pussig nok er det også ganske store forskjeller inkludert 3 av dem er på 2 sider (meget irriterende og totalt unødvendig med PDF)

En annen liten pussig sak, det ble ganske mye pendling med SAS i sommer, og når jeg nå sitter med reiseregningene legger jeg merke til at alle (4) kvitteringene fra SAS er forskjellige - alle bestillt og betalt via SAS sine egne sider med samme Norske MC - alle samme strekning, dog noe forskjellig pris. Pussig nok er det også ganske store forskjeller inkludert 3 av dem er på 2 sider (meget irriterende og totalt unødvendig med PDF)

Det er en, vel egentlig mange, for at jeg bestiller SAS-reiser gjennom andre kanaler enn sas.no

Imponerende.

Taster rett og slett inn "www.sas.no" i nettleseren, og får opp:
Siden kan ikke vises
.

Hvis du har tastet inn sidens adresse manuelt, kan du ha skrevet feil.
Det kan også være at vi har mange besøkere akkurat nå, eller at siden ikke lenger eksisterer.

:rolleyes:

For engangs skyld så fungerer sas.no helt utmerket....

For engangs skyld så fungerer sas.no helt utmerket....

Ikke idag!! Nå er det umulig å få søkt etter noe. Man får bare uansett opp denne beskjeden::rolleyes:

•Vi er ikke i stand til å finne anbefalinger i henhold til ditt søk. Vennligst korriger og forsøk igjen. (66002 [-1])

De rare feils nettsted fortsetter....forsøkte å finne billetter envei FRA - OSL og fikk lagt inn Frankfurt som Avreise...men Destinasjon Oslo var verre...stort sett kom Stavanger Sola opp....når jeg skrev OSL....har jo reiset mye til Sola i sommer, MEN nå ville jeg jo til Oslo, som det ikke var mulig å få spesifisert.....resultat - ga opp...

Vi er ikke i stand til å finne anbefalinger i henhold til ditt søk. Vennligst korriger og forsøk igjen. (66002 [-1])

Dette fikk jeg da jeg skulle bestille en bonusreise. Klikket på en link på rabatterte reiser og valgte div datoer. I morgen går det ut en del poeng pga forfall... Arghh!!

SAS.no sliter med bookingmotoren sin i dag ..
Får håpe de får fiksa det snart.

Fra Facebook:

At the moment we are experiencing disruptions in our reservation system. If problems occur, please try again later. For urgent matters please contact SAS Sales & Services, you will find your local number on the link below. We apologize for any inconvenience.

Nu har SAS' hjemmesiderne crashed i flere uger, hvor gang man som Safari-bruger forsøger at søge en billet. Ikke nok med at SAS' siden crasher, men den får hele browseren til at lukke og dermed også alle ens andre vinduer. Selv har jeg forsøgt fra 3 forskellige macs med forskellige browser-versioner - og i ALLE tilfælde crasher den.

Ualmindeligt stort irritationsmoment.

For 3 uger siden sendte jeg selv fejlrapport til SAS Websupport (og ved andre også har gjort det) og fik besked tilbage om at det nok hang sammen med nogle af de plugins jeg havde installeret - til trods for at jeg INGEN plugins har installeret. De ville kigge på sagen, men siden har der været tavshed og intet er fixet.

Kan se på Facebook at flere efterspørger om denne fejl snart bliver fixet og til min store overraskelse, så er svaret nu fra SAS at de har en vejledning til hvordan man kan ændre nogle instillinger i sin browser, så det ikke sker.

I am speechless...... :cry: Hvordan I alverden kan man bede sine kunder om at ændre sine computer-indstillinger, når fejlen ligger i den dårlige kode hos SAS. ALLE andre større virksomheder kan godt finde ud af at have websites som passer til de platforme som kunderne bruger - også uden at lukke kundens programmer ned. I svaret var der intet nævnt om at "vi arbejder på sagen" eller "Vi forventer det snart er løst" - nej blot et "Åbn for post, så sender vi instruktioner så DU kan ændre din browser" :headbang

Man kan da for pokker ikke forvente at man for flere kunder i butikken, når man åbenbart gør ALT hvad man kan for at gøre det svært for dem at bestille flybilletter.

SAS forsøger sig med nye fine fremtidsplaner, men med en så dårlig IT-afdelingen og lige så dårligt svar til kunderne fra Customer Relations, så må jeg indrømme at man en gang imellem tænker om det overhovedet kan betale sig. :headbang

Det bliver så himmelråbende dumt...

Status
Not open for further replies.
Back