Re: Om sas.no og alle de rare feilene
Har netop modtaget mail omkring SAS' nye kampagne og har forsøgt at finde billetter til Thailand til mine forældre, men som altid er der problemer med SAS-siden
1) Når man følger linket fra emailen vises ingen priser/destinationer i lavpriskalenderen. Må reloade siden 4 gange inden der vises priser.
2) Når jeg vælger København -> Asien - kommer to nye drop-down-menuer frem, men der er intet indhold i dem og der kan ikke vælges destinationer eller vises priser. Blindgyde. Selv efter utallige forsøg lykkes det ikke at få frem.
3) Jeg forsøger nu at finde disse billetter via den almindelige søgeboks (og dermed er det ikke kampagnepriser). Efter nu 5 forsøg hvor jeg har fået priserne frem - crasher browseren på præcist samme sted - fordi der generes en fejl på sas.dk.
Det er sikkert fordi SAS IT har lavet en eller anden mærkelige Microsoft-løsning og ikke har tjekket kompatibilitet med andre browsere (sådan plejer det ihvertfald af være). Jeg kunne sikkert løse problemet med at benytte en anden browser, men hvis jeg skal være helt ærlig, så gider jeg faktisk ikke al den besvær blot fordi SAS IT ikke gider at lave deres arbejde ordentligt.
Beklager SAS, men det bliver ikke hos jer denne ordre bliver lagt i denne omgang. Når det skal være så stort et forhindringsløb at få lov at bestille, så er der heldigvis andre der udbyder rejser også - og faktisk nogle der har priser til Thailand på samme niveau (og faktisk lavere) som selv jeres kampagne
Jeg arbejder selv med udvikling af hjemmesider og kender alt til problemerne med at have en website der er kompatibel i de forskellige browsere. Jeg kan forstå at de fleste har opgivet IE6 (hvilket vi også selv har), men nyere udgaver af IE, FF, Safari og Chrome - er i min verden helt basalt at understøtte. Desværre ser det stadig ud til at SAS' programmører lever i stenalderen og kun tester til IE - og selv her virker det ufatteligt ringe... Jeg forstår simpelthen ikke at SAS kan leve med en så dårlig hjemmeside og skræmme så mange kunder væk hver eneste dag. Det må koste dem millioner af kroner.
De test vi selv har kørt for at forbedre konverteringer på hjemmesider viser faktisk at selv meget små ting kan øge konverteringerne ret så meget. F.eks. har vi eksempler på at alene det at ændre farven på en knap kan øge konverteringerne med 2%. Når der skal så lidt til, så tør jeg ikke tænke på hvor meget man kan øge konverteringerne ved at have en hjemmeside, der ikke crasher hver gang kunden forsøger at booke...