Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Appen til SAS > hjemmesidene til SAS. Faktisk et godt stykke arbeid de har lagt ned i appen sin.

Bestillingsverk antar jeg, nesten alt SAS gjør selv på web går til helv ser det ut til..

Feilmelding v. bonusbooking med bekreftelse

Bestilte netopp en bonusreise med SAS. Kom til den vanlige siden med bekreftelse, men nå får jeg denne feilmeldingen:

sksap.png

Da jeg booket, og ble sendt til bekreftelsessiden fikk jeg en annen feilmelding: «billetten er bestilt, men ikke bekreftet». Den opprinnelige feilmeldingen er nå erstattet med den i skjermdumpen over. Ringte SAS, og de sa de hadde problemer med EB-systemet, men de regnet med at alt skulle være i orden og at feilmeldingen skyldes at EB-poengene må trekkes i etterkant. Men jeg vet ikke..? Jeg får helle ikke til å sjekke inn eller velge sete på nett; ny feilmelding («internal server error»). Er litt avhengig av å komme meg til Trondheim i morgen. :fly

Re: Feilmelding v. bonusbooking med bekreftelse

Bestilte netopp en bonusreise med SAS. Kom til den vanlige siden med bekreftelse, men nå får jeg denne feilmeldingen:

sksap.png

Da jeg booket, og ble sendt til bekreftelsessiden fikk jeg en annen feilmelding: «billetten er bestilt, men ikke bekreftet». Den opprinnelige feilmeldingen er nå erstattet med den i skjermdumpen over. Ringte SAS, og de sa de hadde problemer med EB-systemet, men de regnet med at alt skulle være i orden og at feilmeldingen skyldes at EB-poengene må trekkes i etterkant. Men jeg vet ikke..? Jeg får helle ikke til å sjekke inn eller velge sete på nett; ny feilmelding («internal server error»). Er litt avhengig av å komme meg til Trondheim i morgen. :fly

Fikk samme melding når jeg bestilte to reiser i går, og jeg bestilte ikke bonusreise...
SAS IT dette her...

Og da er bonusreiser nede for tredje dagen på rad. hva i all verden er det som skjer???

Sas.no reklamerer på twitter for 1.000.000 billige reiser.
Går inn på linken: http://t.co/SGXk8DxVEX

Og kan ikke endre datoer eller se om jeg trykker tur/retur eller en vei.

Innovativ markedsføring, elendig nettside.

Attachments

• sasno.jpg
    sasno.jpg
    90.2 KB · Views: 516

Sakset frå Sas.no
EuroBonus feil

For øyeblikket er det dessverre ikke mulig å bestille EuroBonus-billetter. Det er heller ikke mulig å bruke EuroBonus-poeng (hotell, EuroBonus- shop, kjøp av poeng, overførsel av poeng etc.). Vi jobber med å løse problemet og forventer normal drift fra mandag 13. januar 2014. Vi beklager.
Eg har utheva datoen for normal drift.

Det verste er at dette påvirker modulen der du kan endre billetter -dvs, eg kan i vertfall ikkje booke om mine bookinger på Sas.no (plus-billetter). Merkelig at det er nødvendig å sjekke pris på EB-billetter for ein booking betalt med penger?! Rart design av sida....

Kan det være utrullingen av nye nettsider og nytt eurobonussystem som er satt i sving i kulissene?
Og at dette kan skape konflikt med dagens system.

Eurobonus booking nede pga Eurobonus 2.0?

Er det tilfeldig at Eurobonus går ned nå?

Attachments

• 2014-01-08_20-53-30.jpg
    2014-01-08_20-53-30.jpg
    82 KB · Views: 516
Re: Eurobonus booking nede pga Eurobonus 2.0?

Lite spenningskapende beskjed. SAS IT i et nøtteskall

Re: Eurobonus booking nede pga Eurobonus 2.0?

Booking på appen har vært nede en periode også, kan være en følgefeil.

Sas.no reklamerer på twitter for 1.000.000 billige reiser.
Går inn på linken: http://t.co/SGXk8DxVEX

Og kan ikke endre datoer eller se om jeg trykker tur/retur eller en vei.

Innovativ markedsføring, elendig nettside.

Dette formularet har ikke virket siden de la det ut på mandag.
Har påpekt det i tråden om SAS nyttårssalg men det var liten respons der.

Her lukter det en "Sorry for at vi har et så elendig IT-system"-kampanje når EuroBonus omsider er oppe og går igjen ;)

Dette formularet har ikke virket siden de la det ut på mandag.
Har påpekt det i tråden om SAS nyttårssalg men det var liten respons der.

Jeg påpekte det til sas på twitter. Fikk en reply med beskjed om å rapportere det til IT avdelingen deres.
Særlig at jeg bruker tiden min på det. Fiks det sjæl!

Nå ser det ut som at det er mulig å bestille tilbudsreisene.

Nå ser det ut som at det er mulig å bestille tilbudsreisene.

Ja, men kun dersom man klikker nei på sikkerhetsadvarselen som kommer opp.....
Dette er for dårlig SAS !!!

Status
Not open for further replies.
Back