Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Siden er fortsatt ute av kontroll, er det ingen som administrerer sidene til SAS? For en katastrofe.

Har lige nu oplevet at når en booking er gjort i app'en, så kan man ikke se om et EB-nummer er registeret korrekt når man kigger på bookingen på sas.dk. Har en anden booking på samme rute (en anden dag) gjort på sas.dk hvor man sagtens kan se sit EB-nummer på bookingen på sas.dk

Desuden er alle bookinger gjort i app angivet som "Almindelig billet for point - online" - men den booking der er gjort på sas.dk står som "Onlinebestilling".

Jeg har ikke brugt point til nogle af dem og iflg. SAS-chatsupport, så er alt ok og begge billetter giver fuld point optjening, men da app'en bruger samme bookingplatform som booking betalt delvist som point vil det blive vist sådan - også selvom der ikke bliver brugt point til betaling.

Desuden kan man ikke selv afbestille eller ændre billetten online når den er gjort i app'en, men jeg godt kan på sas.dk-bookingen.

Ja, hvorfor gøre ting besværlige når man kan få SAS IT til at gøre det helt umuligt ;)

Synes ellers app'en fungerer fint efterhånden. Men så længe det kræver kontakt via telefon eller chat for at ændre, så kommer jeg nok ikke til at lave flere bookinger i den. Ærgerligt at der altid skal være et eller andet der kikser når nu resten er ved at være rigtigt godt...

Noen så har sett liknende?

Attachments

• haha, fail.PNG
    haha, fail.PNG
    4.8 KB · Views: 748

Prøver å sjekke inn på morgendagens flight på www.sas.no;
Finner ikke navnet - kontroller dine søke kriterier

Prøver å sjekke inn på morgendagens flight fra appen;
No passenger found - Please check your search criteria

Sånn har det vært siden jeg bestilte billetten klokken 10:24 i dag.

Hvilken flight er dette? Og jeg ville også dobbeltsjekket all info i bookingen din om det stemmer.
SK339 TRD-OSL i morgen. Den står som bekreftet under "Mine Travel Pass-bestillinger" på www.sas.no og på checkmytrip.com, så jeg satser på at den er OK. Prøvde chat'en og de ba meg møte tidlig på flyplassen og prøve å sjekke inn der...

attachment.php

Qantas? Jeg klarer ikke komme på noen ideer om hvordan de har fått til den feilen. :p

Attachments

• qantas.jpg
    qantas.jpg
    50.3 KB · Views: 1,146

attachment.php

Qantas? Jeg klarer ikke komme på noen ideer om hvordan de har fått til den feilen. :p

Kanskje noen har punchet feil kode inn i systemet. Qantas har QF, mens Cimber som opererer CRJ200 for SAS har QI?`

Kanskje noen har punchet feil kode inn i systemet. Qantas har QF, mens Cimber som opererer CRJ200 for SAS har QI?`

De ligger inne med Cimber på alle avganger som jeg sjekket opp, så er nok en feil i en eller annen tabell i webmotoren. Cimber har forøvrig QA. QI er gamle Cimber Sterling som gikk konkurs.

For egen del syntes jeg at SAS sine løsninger med innsjekk på nett har fungert upåklagelig. Pleier å få Mail/SMS om innsjekk og sjekker inn på PC eller mobil. Men i kveld har alt gått i ball... Reiser MUC - OSL, fikk ingen SMS så skulle sjekke inn på app'en som jeg gjorde for et par dager siden. Etter å ha tastet inn etternavn og referansenummer trykket jeg på "check in", men fikk beskjed om at etternavn/referanse var ukjent. Endret så referanse til EB-nummer, med samme resultat. Deretter forsøkte jeg med kredittkortnummer, men med like dårlig resultat...

Fyrte deretter opp PC for å logge inn på sas.no, og fikk dermed denne morsomme meldingen: "For mange forsøk. Konto stengt". Sucks big time... Så da er det vel bare å ta til takke med det setet man får tildeltvved innsjekk på flyplassen i morgen.

For egen del syntes jeg at SAS sine løsninger med innsjekk på nett har fungert upåklagelig. Pleier å få Mail/SMS om innsjekk og sjekker inn på PC eller mobil. Men i kveld har alt gått i ball... Reiser MUC - OSL, fikk ingen SMS så skulle sjekke inn på app'en som jeg gjorde for et par dager siden. Etter å ha tastet inn etternavn og referansenummer trykket jeg på "check in", men fikk beskjed om at etternavn/referanse var ukjent. Endret så referanse til EB-nummer, med samme resultat. Deretter forsøkte jeg med kredittkortnummer, men med like dårlig resultat...

Fyrte deretter opp PC for å logge inn på sas.no, og fikk dermed denne morsomme meldingen: "For mange forsøk. Konto stengt". Sucks big time... Så da er det vel bare å ta til takke med det setet man får tildeltvved innsjekk på flyplassen i morgen.

Du kan jo forsøke Lufthansa sitt OLCI, siden det jo er det man bruker når man reiser med SAS fra Tyskland :p

Du kan jo forsøke Lufthansa sitt OLCI, siden det jo er det man bruker når man reiser med SAS fra Tyskland :p

Takk for tipset:) Funket ikke helt knirkefritt der heller, men når Lufthansen fikk billettnummeret ordnet det seg! Trygt plassert på 7C på vei hjem...

Om kvelden ble jeg booket om til en senere flight neste dag. Neste morgen da jeg var på vei ombord i flyet med boardingskortet i hånden kom det en SMS fra SAS om at jeg nå kunne sjekke inn på flyet som hadde lettet nøyaktig én time tidligere.

Det er bare å gratulere SAS, 3 feil på én gang.

Nja, har vel fått opp det samme en gang tidligere, men det forsvant fort. Forresten morsomt at du sier du har Eurobonus Gull på profilen din, men kun har 24 900 poeng i følge SAS ;)

Står da ingenting om det i bildet? Står at han har 24900 i inneværende opptjeningsperiode. Status tildeles på bakgrunn av tidligere periode.

Har Dash 8 og 737-600 krympa i vask?
Og 10A nr 2 (i appen står det 10A,B,C,D,A) på dashn, er det på vingen?

WF551.PNG

SK2304.PNG

Har Dash 8 og 737-600 krympa i vask?
Og 10A nr 2 (i appen står det 10A,B,C,D,A) på dashn, er det på vingen?

Kan se ut som du er oppgradert til Pluss KSU-OSL. Jeg ville valgt 10A bare for å se hva som skjer jeg :D

Har aldri sett dem ha seating på -100'en før ... men 'E'-setet er midt i sofaen bakerst. Ettersom vanlig seating er AB CD, er det ikke mulig å vise ABECD riktig på grafikken ..

Så det er jo ikke noe feil ....

Kan se ut som du er oppgradert til Pluss KSU-OSL. Jeg ville valgt 10A bare for å se hva som skjer jeg :D
Ser at det står Plus i appen nå.

Har aldri sett dem ha seating på -100'en før ... men 'E'-setet er midt i sofaen bakerst. Ettersom vanlig seating er AB CD, er det ikke mulig å vise ABECD riktig på grafikken ..

Så det er jo ikke noe feil ....
Tja. Det kommer opp som 10A 10B 10C 10D 10A, så det er jo strengt tatt feil?
Og ja, jeg tok en 10A nr 2. Vi får se hva som skjer :)

Status
Not open for further replies.
Back