Hei
Har bestilt bilett til bkk med emirates i julen. Valgte mr på min fru. Har dette noe og si eller er det mulig og få endret dette?
Kjønn og tittel kan vi endre ved innsjekk hos EK så det er ikke noe problem så lenge dere skal til BKK og ikke til ett land som krever API-data for å komme inn.
Har noen timer på flyplassen i dubai. Kan det bli problemer og dra inn til dubai (krever de api data)?
Ja det gjør de, men så lenge navnet på billetten matcher passet så er det ikke noe problem (Kjønn/tittel er fikset på innsjekk på Gardermoen). Nordmenn kan jo få visum på ankomst så det gjør ting mye lettere.
Ett annet lite tips er at EK spanderer matkuponger på alle som har mer enn 4 timer transitt tid i DXB. Bare ta kontakt med en transfer eller service desk så får dere det :wow::colgate::drink
Kort svar: Nei, det vil det ikkeJeg lurer på en ting. Hvis jeg har bestilt en flybillett med Thai Airways der navnet i passet står som Ann-Berit Olsen (fiktivt navn), men på billetten så står det Ann Berit Olsen(altså uten bindestrek), vil dette skape et problem?
Jeg har prøvd å finne svaret med hjelp av google, men jeg fikk ikke noe godt svar.
Kort svar: Nei, det vil det ikke
Det er bare korte svar på dette spørsmåletOg det lange svaret?
Og det lange svaret?
Hoi!
Jeg har over noen år vurdert å bytte etternavn og nå må passet fornyes. Det er veldig fristende å benytte anledningen, men det blir jo garantert masse tøys rundt dette. Hvordan skal jeg håndtere fremtidige reiser med 'feil navn'? Og hvordan bør jeg booke før alt er i boks? Kanskje personnummer er godt nok åkkesom... Noen?
Mulig politiet kan stemple inn en bekreftelse på nytt navn i gammelt pass? Mener å huske å ha sett noe slikt nylig, men husker ikke om det var et norsk pass... Spør politiet.
Heisann!
Så lenge navnene stemmer er det bare å droppe det. Tror aldri i livet noen vil reagere på det.
Aner ikke hvor mange ganger navnet mitt har vært feil når andre har bestilt for meg, men det er mange. Og har aldri opplevd noen reagere på det.
Kim
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.