FORNAVN/ETTERNAVN er det eneste som skal stå når bestiller flybillett. Slutt å skriv inn mellomnavn.
Det vil ikke kunne sjekkes automatisk av passkanner, men har aldri hørt at det skulle være noe problem hvis sjekket av menneske.Noen som har fått trøbbel (eller gitt noen trøbbel om jobber i gate) for at å ble til a, ø ble til o og ikke aa og oe på billetter andre steder i verden enn i Norden?
Nesten riktig. Skriv det som det står i maskinlinjen i passet, så blir det aldri noe problem.
Ser ingen andre innlegg om akkurat vårt tilfelle, så da prøver jeg meg med følgende problemstilling:
Billetten til min medreisende har blitt feil, og viser: FornavnMellomavn/Etternavn istedenfor MellomavnEtternavn/Fornavn slik det burde. Reisen går tur/retur Gardermoen-Krakow.
Bør dette bli noe problem? Norwegian får ikke endret billetten til tross for at de er Flex-billetter, da disse er bestilt med Supersaver reisebyrå, som visstnok har sperret flyselskapets mulighet for endringer. Reisebyrået skal ha nesten 3000 for endringen.
Er det verdt sjansen på at dette går fint - iallfall på Gardermoen?
Det kan nevnes at min medreisende har et arabisk navn, hvor det ikke er åpenbart hvilke navn som er fornavn og etternavn (og mellomnavn).
Det er bonustur i denne sammeheng så heldigvis ikke noe issue med det. Så lenge vi får reistEn anenn ting er at bonussystemene ikke liker det når navn ikke matcher 100% navnet i profilen. Da feiler det. Mye unødvendig etterregistrering pga dette.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.