Re: Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd)
Enig de her burde sjekket dere inn, men rent formelt i Norge kan man kun ha et etternavn. Så er jo i og for seg da greit at man forsøker bruke det ene etternavnet man har som etternavn når man booker.
Alle andre etternavn man eventuelt har kompromisset inn i barnets navn regnes som mellomnavn, selv om det stammer fra etternavnet fra en av foreldrene.
Mine barn har to etternavn, og det ene er i passet registrert som mellomnavn. Jeg har ved to tilfeller registrert dem som kun etternavn: En USDM-reise og en CT.
KRS-ansatte ble i begge tilfeller helt hysterisk og nektet og sjekke oss inn. Etter mye om og men fikk jeg dem til å ringe Supervisor i OSL og så sjekke inn første leg. Så måtte vi ta ut bagasje og gå til sjekk-in, men først til billettkontoret for å godkjenne billettene.
Enig de her burde sjekket dere inn, men rent formelt i Norge kan man kun ha et etternavn. Så er jo i og for seg da greit at man forsøker bruke det ene etternavnet man har som etternavn når man booker.
Alle andre etternavn man eventuelt har kompromisset inn i barnets navn regnes som mellomnavn, selv om det stammer fra etternavnet fra en av foreldrene.