Om halvfulle champagneglass og plast rundt maten

vil anta at en lovlig lommekniv (blad under 6cm) (kan) gjør(e) mere skade enn de knivene der :)

Ser ut til at den som svarte enten misforsto eller ikke gadd å svare hva gjelder plasten på forretten.
På C-klasse i Europa er prosedyren å servere brettet med folielokket på varmmaten (ifølge manualen). Dette fordi alt serveres på en gang og noen kanskje vil vente med varmmaten.
På IC serveres forrett og varmmat separat, så naturlig nok uten lokk. Men hvorfor det her er plast på ost og forrett har ikke jeg heller fått noe klart svar på ennå...

Vin av pappkrus gjør noe med smaken Tommy - mengden gjør det ikke! Eller er du mest opptatt av mengden alkohol?

EB har altså rett, men så har jeg nærmest en fetish på å drikke av riktige glass...

Det stilles vel ingen krav til norskkunnskaper eller dialekt når man har bestiller plass foran gardina/gardinen.... I Norge er jo det tross alt slik at rørleggere tjener bedre enn professorer...

Det kan jeg underskrive på, og jeg er ikke rørlegger:rolleyes: Forøvrig har mengden champagne, plastfri servering etc., noe med totalopplevelsen å gjøre. C- bør være et gjennomtenkt og gjennomutført konsept og ikke avhengig av dagsform, kunnskaspnivå etc. til crewet. SAS C er i utgangspunktet et bra produkt, men litt for mye "hit or miss".

Jeg tenker i mitt stille sinn at man skal leve godt i sin lille boble om halvfulle glass med Champagne og tildekket mat eller ei er et stort og ømt tema, enten man sitter med sedler av ny eller gammel årgang på konto.

Denne diskusjonen er helt fantastisk overfladisk. Det er for meg stor underholdning å lese det som postes av de som så hårdt prøver å vise omverdenen at de er high end. Gi meg mer!

Helt klart går ikke verden under om sjampis-glasset ikke inneholder nok og ingen dør om det ikke fylles på fort nok, og de fleste skjønner nok at plasten på maten iukek skal spises og de aller fleste kalrer nok å fjerne denne, og omkommer ei av at den er der.

Som har vært påpekt av flere, så er det snakk om at det skal være en del av en helhet. Skal du ha et produkt hvor man tar ekstra betalt for at det skal være en problem-fri opplevelse for kunden så skal det være på stell.

Like mye som de som går på Burger King på Oslo S for et måltid ikke nødvendigvis er de samme som går og spiser på Oscarsgate. Produktene er forskjellige, har forskjellige målgrupper og forskjellige forventninger.

-A

Poenget til noen av oss er at dette ikke kommer innunder "problemer" i vår ordbok... Men det er jo et valg man selv tar og er ansvarlig for.

Poenget til noen av oss er at dette ikke kommer innunder "problemer" i vår ordbok... Men det er jo et valg man selv tar og er ansvarlig for.

Det er jo det jeg skrive, det er ikke noe av dette som er problemer eller vanskelig, det er bare snakk om at noen ikke leverer det de liker å tro at de leverer.

-A

Er det ikke greit med plast over ??

For min del synes jeg det er greit, da vet man ihvertfall at alt er som det skal være.
Skal du sitte 7 timer på flyet så har du vel tid å ta vekk plasten ?
Ikke tror jeg man sulter ihjel heller før man klarer å ta den vekk.

Noen hadde kanskje ønsket maten ferdig tygd også ???

Klart man greier å ta av plasten, men det er som man sier totalopplevelsen. Sitter man bakerst på turist så forventer man ikke noe mer enn det man blir lovet, mat er mat, og hvordan den ser ut er egentlig ikke noe man kan klage på, man har tross alt ikke betalt mye. Om man sitter lengere frem og betaler 4-5ggr prisen så forventer man også mye mer, ellers blir man skuffet. Men forventer bedre seter, bedre service og bedre mat.

Akkurat som jeg forventer å bli mett på McDonalds for omtrent , mens jeg forventer å bli mett med bedre mat, i en mer avslappet atomsfære, med bedre service om jeg går på en god resturant.

Det er mange her som sier at de som synes plasten på maten er et "problem" er for kresene, det er jeg uenig i. Når man betaler Biz så forventer man også å få mer igjen for pengene. Det viktigste på IC flyvinger er selvfølgelig et bra sete så man kan få slappet av, men også lounge, mat, service... Alt skal være bedre, og så lite ekstra det koster SAS å fjerne plasten, kontra hvor mye det gjør med inntrykket så vil jeg si at det er SAS som her har et problem.

Når vi fløy SEA-CPH fikk jeg spørsmål om det var ønskelig at lokket på hovedretten ble tatt av. Vet ikke om det er standard eller unntaket fra normalen?

Det hele koker ned til en sak om service og om man får det man forventer.

Hvis man hadde bestilt bord på Oscarsgate, fått servert en big mac i pappeske og fått regning på 1000 kr hadde vel de fleste valgt å gå et annet sted neste gang. Nå er dette riktignok et drøyt eksempel, men det gir et godt eksempel på konsekvens når kunden ikke får det han forventer.

Alle som driver i servicebransjen (hotel/restaurant/cruise/fly) kan ikke leve av å selge en vare en gang. De skal selge en opplevelse som er så bra at gjesten/kunden gjerne kommer tilbake. Og det er det essensielle her! En annen gylden regel innen service er at det skal 10 gode opplevelser for å oppveie 1 dårlig. Og så må man ikke glemme at den som har hatt en god eller dårlig opplevelse høyst sannsynlig forteller det til flere av sine venner som treffer sine valg på bakgrunn av hva han/hun har hørt. Det er derfor så viktig at firmaer som driver i servicebransjen klarer å levere det lille ekstra i forhold til hva kunden forventer da det lille ekstra kjennetegner god service.

Hvis SAS ikke klarer å levere det kundene forventer, vil de velge et annet selskap neste gang. Så enkelt er det. For enkelte kan små ting utgjøre et problem som for andre ikke er et problem. Og slik vil det alltid være. Det SAS trenger mest av alt nå er å få deres ansatte til å forstå at deres servicemanual (som de forhåpentligvis har) må følges slik at de kan yte en jevn service og kundene får det de skal og at de kundene som kommer tilbake vet hva de kan forvente. Det er desverre mye jobb som gjenstår hos SAS før dette er tilfelle!

BF:old

Vel, man kan få et lettere inntrykk av at det er champagnemengden - og ikke SAS sitt produkt - som er utfordringen for opptil flere. Og det er dét som er grunnlaget for mitt forrige innlegg.

Vel, man kan få et lettere inntrykk av at det er champagnemengden - og ikke SAS sitt produkt - som er utfordringen for opptil flere. Og det er dét som er grunnlaget for mitt forrige innlegg.

For å være helt ærlig så tror jeg at chanpagnemengden er helt passelig for de aller fleste, det skal være en forfriskning, ikke for å slukke tørsten. Men om man får halvfulle glass, og sitter igjen med intrykket av at SAS serverer halvfulle glass for å spare penger, etter å ha betalt en sum i 20.000kr området for turen så får man en dårlig følelse. Da kan det være bedre butikk for SAS å sjenke fulle glass, og helle ut det folk ikke drikker opp. Det koster antagelig ikke så mye ekstra på en tur, men gir hver og en et inntrykk av generøsitet (om det finnes noe slikt ord).

Samme med plast på maten, alle får den av, men om hvorfor kan ikke SAS gjøre det lille ekstra, og ta den av for de aller best betalende passasjerene. Det et tross alt en liten anstrengelse.

Vel, vi har diskutert dette i en annen tråd tidligere, og mitt bestemte inntrykk var at de som indikerte at halvfulle champagneglass ikke var bra mente at dette var en liten del og et symptom om at noe ikke fungerte. Det var vel heller de andre som ikke syntes dette er et problem, som forsøkte å overtolke det som ble skrevet av de som kritiserte SAS til at det var champagne eller mangelen på det per se som var problemet. Det er jo en velkjent argumentasjonsteknikk, men det gjør det ikke til en god argumentasjonsteknikk.;)

Dere må tenke på en sak til når det gjelder plasten på maten som skal av i fölge de fleste her, og det er tiden det tar å ta av plasten på 46 talerkener samt hygienen! Det tar lang tid og jeg vil nå påstå at det er mere hygieniskt å få den med plast på, en annen sak er at SAS kunne gått tilbake til de plastlokkene som de hadde i gamle dager som kunne taes av når gjestene fikk sin mat!! Det hadde värt mye bedre enn plastfolie! Med tanke på champagnen og mengden så må jeg si meg enig i det noen få skriver her, og det er at det er en forfriskning og ikke noe å slukke törsten med, men vi vet jo alle sammen at når Ola skal ut å reise så skal det gratis champagne og det skal det väre masser av! Selv en kort tur OSL-ARN så skal det drikkes mengder av champagne bare for at det er gratis!

Fortsatt mange som ikke ser skogen for bare trær her, og det er litt synd.

igjen: Det med hvor mye i glasset er en del av servicekonseptet. Hvorfor er juice og vannglassene helt fulle, mens champagne glasset er halvfullt? Det ser helt sløvt ut og virker gjerrig i forhold til hva man har betalt for billetten.

Men nok en gang igjen: Det og plasten og sen vinservering osv er bare små biter av et helt servicekonsept som ikke fungerer hvordan SAS mener det skal fungere. Og det er DET som er det essensielle her.

Så kan vi nå slippe å få ørten synspunkter på om man mener det er ok med halvt glass eller ikke?? :old

BF:cool2

Back