Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Har hørt rykter om Air China , men personlig er jeg skeptisk til alt av rykter...
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Tre sandselskaper på OSL? Nei, det tror jeg ikke kommer til å skje.

Men kanskje vi får en annen godbit i løpet av året også ;)
Den som lever får se - er det ikke det det heter?


Helt enig Glenn den som lever for se. Er jo tydeligvis nok av ting som skjer i flyverdenen, og så ekspansive som sandkasse selskapene er så er det muligheter for mye.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Dersom EK starter OSL-DXB , så blir det jo litt morsomt å se hvor mange som gidder å sette seg i en 737 på samme rute...
Er vel bare å starte stoppeklokka da , på hvorlenge DY flyr ruta da..

Har EK pleid å være billige til DXB fra andre steder? Tror nok de fleste leisurereisende først og fremst ser på pris. EK bør ikke ligge langt over DY hvis de skal stjele pax. Spørsmålet blir vel egentlig hva forretningsreisende velger. Om de pax som genererer yield går over til EK er det så klart spikeren i kista for DY, men som diskutert i tråden om DY og B737 på DXB så er det nok en del som vil velge DY med blokkert midtsete framfor en fullstappet A330/B777. For de som er villige til å punge ut for business class gjør så klart EK rent bord, men det er vel relativt begrenset med bedrifter i Norge som spanderer det på sine ansatte.
 
Har hørt rykter om Air China , men personlig er jeg skeptisk til alt av rykter...

Om du har lest aviser det siste året og litt til , så ser du at dette bare kan være ett dårlig rykte.. De kommer vel i beste fall om ett par år
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Har EK pleid å være billige til DXB fra andre steder? Tror nok de fleste leisurereisende først og fremst ser på pris. EK bør ikke ligge langt over DY hvis de skal stjele pax. Spørsmålet blir vel egentlig hva forretningsreisende velger. Om de pax som genererer yield går over til EK er det så klart spikeren i kista for DY, men som diskutert i tråden om DY og B737 på DXB så er det nok en del som vil velge DY med blokkert midtsete framfor en fullstappet A330/B777. For de som er villige til å punge ut for business class gjør så klart EK rent bord, men det er vel relativt begrenset med bedrifter i Norge som spanderer det på sine ansatte.

Hos DY er ikke Dubai helårs rute heller, når det gjelder pris så er vel ikke EK så mye dyrere. DY blir ofte ganske dyrt hvis man ikke klarer å snappe de super billige billettene. Uansett så kan man ikke sammenligne DY/EK på produkt.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Om de pax som genererer yield går over til EK er det så klart spikeren i kista for DY, men som diskutert i tråden om DY og B737 på DXB så er det nok en del som vil velge DY med blokkert midtsete framfor en fullstappet A330/B777. For de som er villige til å punge ut for business class gjør så klart EK rent bord, men det er vel relativt begrenset med bedrifter i Norge som spanderer det på sine ansatte.

Hvem generer mer yield hos DY? Alle pax er jo økonomi-pax. Rett nok en del som reiser på flex, men er det så mange av de på ruten OSL-DXB? Og flex-billetterer jo på ingen måte et bedre produkt mtp matservering, lounge eller andre ting.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Emirates øker til 2 daglige ifra GLA(77W+A343). Glasgow er jo jevnstor med Oslo når det gjelder innbygere og Skottland omtrent som Norge. (Bare at folk bor endel tettere) så da burde det absolutt være muligheter for Emirates ifra OSL
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Noen som vet noe mere om når EK kommer til OSL?
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

En sandkassedrage kommer sjelden alene. Med den mengden reiser nordmen foretar så hadde jeg ikke blitt overrasket om vi snart ser EK på osl til høsten.

De har ofte også ganske gode åpningstilbud. Noe jeg da helt klart skal utnytte for en lite australiatur.

Det som er kjedelig er den enorme variasjonen i tilbudet deres. A330 er ganske kjip om man sammenligner med f.eks 777/A380 som de flyr med. Eller også variasjoner innen flytyper for biz.

Uansett så er det som oftest mye bedre enn det man finner hos andre.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Da poppet det jaggu inn en mail at man skal moete selveste CEO og Chairmanen av Emirates paa torsdag - spennende aa se om flynerden fra Norge toer aa stille han dette temmelig OT spoersmaalet :wow:
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Det er da bare å slenge inn et casual 'Du, jeg er fra Norge og reiser en del frem og tilbake dit, og det hadde vært praktisk med en direktelinje . er det noe på gang?' ;)

Ellers var det vel en eller annen høvding som nylig kunngjorde at Oslo ikke lå først i køen ..
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Ellers var det vel en eller annen høvding som nylig kunngjorde at Oslo ikke lå først i køen ..

Hvaaaa??? Hvordan våger han? Har han ikke lest noe på forumet her han eller? OSL er jo selveste verdenshub'en for long haul. Det må være CAU og den Svenske regjeringen som har slått seg sammen i en konspirasjon.
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Det interessante er jo at de sier at de kikker på såkalte secondary choices. Norge er langt fra noe midtpunkt – men det er jo en reiseglad og (stort sett) betalingsvillig gruppe som er bosatt der oppe..

De har jo unektelig mange fly etter hvert, og Qatar klarer seg jo i og for seg greit (selvf. anderledes hvis EK kommer paa banen)
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Skjer i hvertfal ikke noe i 2012, da Emirates idag annonserte sine to neste destinasjoner i Europa med oppstart i år, som vil være Lyon og Warsawa
 
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Skjer i hvertfal ikke noe i 2012, da Emirates idag annonserte sine to neste destinasjoner i Europa med oppstart i år, som vil være Lyon og Warsawa

Hmmm... Lyon. Da blir det nok en god matbit snart ;)
 
Back
Top