Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Er ikke så sikker på om jeg ønsker meg Emirates til OSL. Qatar gjør det bra og har ett bra produkt så får håpe det er plass til begge om EK kommer.

Bør være plass til begge, da det er lite som tyder på at markedet er mettet. Også fra OSL planlegger QR en økning

http://www.hangar.no/qatar-vil-se-pa-okning-av-frekvens-til-norge/
Vil trolig øke frekvensen
På spørsmål om selskapets videre strategi for Oslo lufthavn forteller han at det neste naturlige vil være å øke frekvensen for å tilby enda flere forbindelser fra Norge.

- Vi åpner vår nye storflyplass i Doha om kort tid og ser frem til å gi våre kunder et enda bedre produkt sammen med vår nye dreamliner, kan en fornøyd Saurwein fortelle.

Denne er jo også litt interessant
- Det norske markedet har imponert oss. Betalingsvilligheten og et sterkt forretningsmarked er noe som fremhever vår rute til Oslo i forhold til de andre skandinaviske rutene, sier Günter Saurwein til Hangar.no.

Han legger ikke skjul på at de har blitt godt tatt imot på Oslo lufthavn.

- Foruten tradisjonelle Leisure-destinasjoner i Asia, er det spesielt Singapore, Shanghai og Hong Kong som utmerker seg i forretningsmarkedet på selskapets rute fra Oslo, legger Saurwein til.

Qatar har vel først og fremst to utfordringer: nye DOH er forsinket og de mangler fly

Last edited:
Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Qatar har vel først og fremst to utfordringer: nye DOH er forsinket og de mangler fly
Litt på siden, men leste nettopp at den er ytterligere forsinket, og lette etter passende tråd å poste det i. Denne får duge.

De siste planene har vært april 2013, deretter forsinket med ca et halvt år, og nå er det "i begynnelsen av 2014": http://www.arabianbusiness.com/new-delay-for-doha-s-hamad-international-airport-516780.html

The airport was originally supposed to open three years ago, but has missed a series of launch dates, including April 1 this year.

After missing that target, due to the fact that the project had missed newly introduced safety requirements, the airport’s launch was pushed back to the end of 2013.

However, Qatar Airways CEO Akbar Al Baker announced in a press conference in China on Wednesday that Hamad International Airport would now begin operating early next year, according to the Peninsula newspaper.

Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Når QR blir medlem av OneWorld 30. oktober burde vel det gi selskapet en ytterligere boost på OSL. Selv gleder jeg meg iallefall til å inkassere tier points og Avios på BA-kontoen når jeg reiser med de, så kommer nok til å bruke de en god del pga dette.
Jeg ser heller ikke det store behovet for Emirates her på bjerget.

Last edited:
Back